Biologische wortelchips

…volgens Jasper heeeeel erg lekker is!!!
Had een paar proefzakjes van de C1000 meegenomen, ik kende het niet maar het is van Organix Goodies, geen zout toegevoegd, zonder kleur en smaakstoffen en zonder smaakversterkers, in de oven gebakken en dus minder vet t.o.v. gewone aardappelchips… en met alleen maar biologische ingredienten.

Klinkt super gezond… en ik heb natuurlijk zelf ook even geproefd maar het smaakt prima, vind het alleen wat droog maar dat komt natuurlijk door dat lage vetgehalte!

Maar goed, nu voor iedereen die er verstand van heeft:
Een zakje met 15 gram chips bevat 64 kcal, per 100 gram is dit 428 kcal.
Dat klinkt eerder als veel ipv weinig? Ik ga het van het weekeind eens vergelijken met andere chippies.

Wat geven jullie je kind, naast fruit natuurlijk, als (zogenaamd) gezond tussendoortje? Ik geeft wel eens knappeltjes van zonnatura, maar daar zit ook best veel in… rozijntjes uiteraard, stukje ontbijtkoek maar daar houdt mijn fantasie een beetje op. Dus wie nog goeie tips heeft…?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ja, dat is wel eerdig veel ja.
Uhm… eigenlijk net zoveel als in chips, haha.
Maar voor een keer mag dat natuurlijk wel.

Verder eet Seth veel fruit, ontbijtkoek, 1 sultanakoekje, cracker met beleg, rozijntjes, volkorenbiscuitje, zoiets. Met warm weer is een waterijsje ook lekker.
Maar eigenlijk voornamelijk fruit, en dan ook regelmatig bijzondere soorten als mango, ananas, blauwe bessen ed.

Weetje, het lijkt misschien saai, maar die kinders vinden het prima
Liefs, Anne

Sylvie krijgt meestal alleen soepstengel

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Nou die chips heeft noah ook gehad, en hij vondt ze vies hahahaha…

Echt veel gezonds krijgen ze hiet niet… meestal gewoon brood, en fruit… of een zakje chips… of wat snoepjes…

verder niet eigenlijk…

Liefs, Melanie

Morgan is een echt fruitmonster en als ze dan geen fruit eet dan krijgt ze sesamstraat ontbijtkoekjes, Dora koekjes, gewone chips of een snoepje.

Groetjes,

Michèle

Wat te denken (om het bij de wortels te houden) van een zakje
waspeen ( is meestal goedkoper dan bospeen, en scheelt schoonmaken).

En die dan lekker laten opknabbelen.

Idemdito met reepjes paprika of komkommer.
Zometeen in de zomer radijsjes er bij.
Oh, en gewoon partjes tomaat fietsen hier ook prima naar binnen.

Gezonder kan niet, lijkt mij zo.

Edit:
Dat lijkt allemaal natuurlijk niet op een zakje chips.
Maar koop eens papieren boterhamzakjes,
en ga een middagje (of wat) zitten kleuren enzo op die zakjes.
Dan heb je een voorraadje “chipszakjes” waar je allerlei lekkers in kan doen.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 31 Mar 2011 22:34:53

Komkommer, Kiwi, Aarbeien, gaan hier ook als een speer…
Oh en langevingers ook nog wel…

Liefs, Melanie

Jep, plakjes komkommer, cherrytomaatjes, schijfjes rode paprika en olijven zijn hier ook een feest

Liefs, Anne

Olijven… hihi dat zal ik eens gaan proberen.
Mijn manneke is een bijna-alleseter, en ook gek op fruit, daar kan ik zo na jullie reacties nog wel meer in varieren. Alleen rauwe groente (dus de komkommer, radijs, worteltjes…) die krijg ik er nog niet in. Van komkommer gaat ie kotsen…

Goed idee van die papieren boterhamzakjes, met koffiefiltertjes kan het ook, laatst eens op een kinderfeestje gezien!

Trouwens die wortelchips… niet doen hoor, das geen aanrader. Ondanks dat Jasper het reuze lekker vond, hij was helemaal oranje. Zijn handen, rond z’n mond, in z’n haar even alles wat ie vast gepakt had (drinkbeker, tafel, mama’s trui…) Wat een smeerchips… nee ik hou het toch maar bij nibits in het weekeind!

Ik ga eens op mango en frambozenjacht!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik moet zeggen, ik heb het ook eens in de gaten gehouden, maar alles wat geen fruit is als tussendoortje, heeft tussen de 400 en 500 kcal per 100 gram… maakt dus niet zoveel uit wat je ze geeft wat betreft de caloriën