Biologische flesvoeding

Ik wil graag overstappen op biologische opvolgmelk. Nu had ik wat research gedaan en kom ik uit bij biobim en Hipp. Is er iemand hier die ervaring met 1 van de 2 heeft en dat met mij zou willen delen? Bedankt alvast!

Ik zou kunnen vragen wat mijn vriend er van weet. Hij werkt in een biologische supermarkt waar ze deze merken verkopen.

Groetjes,

Michèle

Oh dat zou ik erg waarderen! Bedankt alvast!!

Groetjes Christina

@ Christina, Mijn vriend zijn ervaring is dat kindjes op biologische voeding minder snel allergische reacties krijgen. Maar zegt hij een kindje dat al aan gewend is aan normale zeg maar melk dan is het even opletten hoe het lijfje er op reageerd. Eigenlijk net als wanneer je op een ander merk over zou stappen dus gelijdelijk overstappen is zijn advies. Er zijn verder nooit klachten gekomen van klanten.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben ervaring met Biologische flesvoeding.
Maar dan van Albert Heijn.

Jitse krijgt namelijk voornamelijk borstvoeding,
maar toch ook regelmatig een fles.
De 900 gram pakken van Nutrilon staan dan te lang,
en de AH Biologisch komt in twee pakken van 400 gram.
Leuke bijkomstigheid: de kiloprijs is zelfs een beetje
lager dan die van Nutrilon.

Naturlijk waren we eerst begonnen met Nutrilon,
en de overgang is best goed verlopen.
Maar Jitse zit nu precies in een periode dat ie
sowieso last heeft van darmkramp, dus momenteel
is het even veel huilen geblazen.

M.

Bedankt Michele! Dat is ook een beetje de reden mede dat ik over wil stappen, mijn dochtertje heeft uitslag/eczeem en het lijkt steeds erger te worden. Eerst op de wangetjes naast de oogjes en het begint nu ook n de nek en de knieholtes. Daarnaast heeft ze zeer hardnekkige berg. Het leek me goed om eens biologisch te gaan proberen. Misschien helpt het en we gaan zeker weten langzaamaan overstappen. Thnx!

MarselenDiana jij ook bedankt voor je reactie! Ik zal dat ook eens googelen Ah zit hier ook redelijk in de buurt, dat is ook erg fijn. Sterkte met Jitse, hopelijk zijn de krampjes snel verdwenen.

Wij hebben Sylvie ook wel eens biologische melk gegeven. 1 keer een merk van een natuurwinkel maar weet zo niet meer welke. Maar die was echt ontzettend duur. Daarna hebben wij ook inderdaad die van de AH gebruikt. De overstap hebben we hier wel ineens gedaan en Sylvie heeft er nooit last van gehad. Maar dat is per kindje verschillend natuurlijk.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Bedankt voor je reactie! Ik heb even op de site van AH gekeken maar daar kan ik er niets over vinden… Zal er morgen eens heen bellen om te vragen. De Hipp en Biobim zijn 2 x zo duur idd. Ik zal de specificaties van de ingredienten eens vergelijken met elkaar, ben érg benieuwd wat en of er verschil is!

quote:
Bedankt voor je reactie! Ik heb even op de site van AH gekeken maar daar kan ik er niets over vinden.. Zal er morgen eens heen bellen om te vragen. De Hipp en Biobim zijn 2 x zo duur idd. Ik zal de specificaties van de ingredienten eens vergelijken met elkaar, ben érg benieuwd wat en of er verschil is!

Hier twee foto’s van het pak.
In het groot, daarom als link, en niet als plaatje gepost.
Opslaan op je computer, en dan bekijken.
Dan kun je goed inzoomen, en de tekst lezen.

De voorkant:
http://home.planet.nl/~mjw74/beeld/20110422_011.jpg

De informatie:

http://home.planet.nl/~mjw74/beeld/20110422_010.jpg

Bij ons hier (in Almere) is het ook bij de kleinere AH’s te koop.
Het zou me erg verbazen als het bij jullie niet te koop zou zijn.
Ik kan het op AH.nl trouwens ook niet vinden…

M.

@ Blitz. ik weet niet waar je woont maar bij Eco plaza/ De Natuurwinkel (das waar mijn vriend werkt) kost een pak melk 7.99 euro. Even googelen waar je deze bij jouw in de buurt kan vinden dan denk ik.

Groetjes,

Michèle