Billenschuiver?!

Hi,

Ik heb zown idee dat mijn manneke een billenschuiver gaat worden. Want hij is echt geen favo van op zn buik liggen of op zn rug. Hij draait zn eigen ook alleen maar op zn zij en meer niet. Het liefst zit hij heel de dag. En dan is hij ook het beste in zn hum. Maar het Cb zei dat dat slecht was ivm met billenschuiven. Zijn hier moeders die toch ook kinderen hebben die ook billenschuiven doen of hebben gedaan? En is dat dan echt zown probleem?!

Gr. Annuh

borstvoeden.info Tickers

He,
wat ik hoorde van Sarah’s gastmoeder is dat zich blauw kon betalen aan rompertjes en broekjes.
Haar dochter schoof ook alleen op d’r kont.
Maar verder heb ik niets gehoord over problemen.

De oudste dochter van mijn vriendin heeft ook alleen maar billen geschoven, loopt nu als een kievit.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ons nichtje verplaatste zich ook altijd voort op de billen en heeft er niets aan over gehouden

heb ooit ergens gelezen dat ze dan a-symetrisch groeien? maar weet verder niet in hoeverre dat waar is. je zou het eventueel kunnen vragen aan de cb. heb vaak kindjes in de omgeving gezien die dat deden maar ze zijn kerngezond en bewegen zo goed als geen ander hoor…

Lilypie First Birthday tickers

Onze dochter was ook een billenschuiver. Wij zijn hiervoor wel naar de fysio geweest, maar dat was ook omdat ze zich met 15 mnd nog niet optrok tot staan. Ze was ook erg soepel in haar heupen en ze gaf met het optillen ook niet mee met haar armen. Ze ging in eerste instantie ook niet zelf zitten. Dat was meer onze schuld, want we zetten haar altijd neer. Uiteindelijk hebben we Merel nog aan het kruipen gekregen. Nu gaan we weer naar fysio omdat ze nog niet loopt. Ze is nu 21 maanden. Ze is hypermobiel in de heupen en ook een beetje in de schouders. Daarom is het goed dat ze kruipt, want dan worden spieren rondom de gewrichten sterker.

Maarre, om een lang verhaal kort te maken; Op zich is het niet zo erg dat ze billenschuiven, als de verdere ontwikkeling maar wel gewoon goed is. Ik zou je manneke echter niet te veel neerzetten, maar hem dit zelf laten doen. Dit kun je onder andere oefenen door hem op de zij te leggen en dan zijn bovenste arm wat ondersteunen zodat hij zijn onderste arm gebruikt om zich af te zetten tot zit.

Groetjes Natasja

@kringeldingetje.

Ja wij zijn zelf dus ook zo met zelf neerzetten omdat hij gewoon echt niet wil liggen. Meneertje wil zitten en kan dat zelf nog niet. maar dat is wel een goede tip om hem op zn zij neer te leggen en dan zn arm te ondersteunen. Want wil natuurlijk geen slechte gevolgen door dit. Hij is dan wel zo als hij op zn rug ligt dat hij met zn hoofd en schouders om hoog komt maar verder komt hij niet. Maar de tip die je heb gegeven gaan we ook morgen gelijk doen. Suc6 met je dochter en hopen dat ze gauw lekker kan dribbelen

En ga ook bij het CB voor verdere informatie vragen hiervoor. Kan misschien zo zijn dat ze ontwikkeling gewoon goed gaat maar als het niet zo is zijn we verder van huis. Bedankt in iedergeval allemaal:D

ps. kringeldingetje als je nog meer van die super tips heb: graag!

borstvoeden.info Tickers

Senne zit ook te zitten en komt niet vooruit… en kruipen doet ze ook niet, ze vindt er niets aan op d’r buik!

Ik dacht eerst dat dat wel los liep maar nu ik dat lees van die hypermobiliteit schrik ik toch wel! Zou ik het cb bellen dat ze alleen maar zit?

Ze gaat nu wel steeds verder naar de zijkanten hangen om iets te pakken (zover dat ze bijna op haar buik terecht komt) en naar voren (vanmorgen zover dat ze naar voren kukelde en haar lip bloedde) maar beweging zit er niet in

Ook als ik haar onder d’r okseltjes pak om d’r neer te zetten trekt ze haar beentjes op zodat ze weer zit. Ze heeft geen notie van wat ze moet doen lijkt wel…

Groetjes van Sascha en Senne

@ Natasja; Das ook een goede tip voor ons! Ik had het mezelf helemaal niet zo gerealiseerd, maar idd wij zetten hem ook vaak neer. Dus de oefening van opzij leggen gaan we hier ook maar meteen invoeren!

@Anne; Ik denk dat we hier ook een billenschuiver krijgen…of een buikschuiver…maar het kruipen zit er nog steeds niet in. Op het CB zeiden ze dat dat niet zo erg is, het ene kind is sneller als de ander en als ze verder in de ontwikkeling goed mee komen is het niets om je zorgen over te maken. Het zoontje van een vriendin heeft niets anders gedaan dan billenschuiven, hij is inmiddels 4 en het gaat prima met hem!

Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

@ Anne en Jayden: Ik heb je gemaild.

@ Sascha en Senne: Hypermobiliteit is volgens mijn fysio genetisch bepaald. Ik ben zelf ook erg soepel en Merel heeft dit van mij. Ik heb geen enkel probleem om m’n knieën op slot te zetten of m’n ellebogen te overstrekken. Als kind kon ik m’n voeten ook helemaal naar buiten en binnen zetten. Dit probeer ik nu maar niet meer

Groetjes Natasja

Wij dachten ook dat we een billenschuiver zouden krijgen!
Onze kleine meid had er ook een bloed hekel aan om op haar buik te liggen, en zitten op haar billen vond ze prachtig, dus zo zetten we d’r ook altijd neer.
Maar nu zit ze dus op haar billen en dan duikt ze naar voren en kruipt gewoon weg, ik denk dus dat je best een kruipertje kunt krijgen ook al willen ze niet op hun buikie liggen!
Tja! en op het cb hebben ze tegen ons ook gezegd dat ze op haar buik moet liggen, maar als mevrouw dan de oren van mijn kop gaat gillen, dat vindt ik ook weer niet nodig.
Dus even afwachten!!! het kan best een kruiper worden!

Lieve Groet,
Monique, Mama van Silver

quote:

@ Sascha en Senne: Hypermobiliteit is volgens mijn fysio genetisch bepaald. Ik ben zelf ook erg soepel en Merel heeft dit van mij. Ik heb geen enkel probleem om m’n knieën op slot te zetten of m’n ellebogen te overstrekken. Als kind kon ik m’n voeten ook helemaal naar buiten en binnen zetten. Dit probeer ik nu maar niet meer

Ik ben ook hypermobiel (of eerder extra mobiel, niet perse hyper, de doktoren konden niet tot een eenduidige conclusie komen) In de familie komt het zeer zeker heel vaak voor, met de (vaak) bijbehorende fybromyalgie. Samengevoegd met de luiheid van papa, die pas liep met 22 maanden (!) zou dat de perfecte conclusie vormen voor Senne om maar niet te bewegen, hihi!

Dat is inderdaad wel een goede tip waar je denk zo niet bij stil staat. Maar het is wel makkelijk om ze gewoon zo even ergens neer te zetten. Maar ze moeten het ook zelf kunnen. Ga ik onthouden voor als Muriel straks zelf kan zitten.

quote:
Ik ben ook hypermobiel (of eerder extra mobiel, niet perse hyper, de doktoren konden niet tot een eenduidige conclusie komen) In de familie komt het zeer zeker heel vaak voor, met de (vaak) bijbehorende fybromyalgie. Samengevoegd met de luiheid van papa, die pas liep met 22 maanden (!) zou dat de perfecte conclusie vormen voor Senne om maar niet te bewegen, hihi!

Dan zou het inderdaad goed kunnen dat Senne er wat van meekrijgt. Is niets aan te doen/voorkomen. Wat ik van mijn fysio er van begreep is het ook niet zo erg, maar duurt het gewoon (veel) langer voordat ze wat kunnen. Daarom hebben we met Merel nu ook oefentherapie. Ze gaat uiteindelijk wel lopen, maar zonder therapie zou dat nog heel lang kunnen duren.

Groetjes Natasja

Gewijzigd door - kringeldingetje op 07 Jun 2010 18:53:15

Mijn buurmeisje is ruim 3 jaar en was ook een echte billenschuiver. Ze heeft nooit gekropen en liep ook pas erg laat. Haar broertje is net 1 jaar geworden en schuift ook met zijn billen. Hij kruipt niet en het ziet er naar uit dat hij net als zijn zusje pas laat gaat staan en lopen. En het enige wat ze beide erg snel konden was goed zitten.

Groetjes,
Sandra