Billenschuiven

hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu 13 maanden en ze doet niet kruipen maar billenschuiven…
ze komt overal zo maar ik heb gelezen dat dit niet goed is voor hun motoriek?

Heeft nog iemand dit gehoord of meegemaakt?

Ze zeggen op het cb dat ik haar moet stimuleren om te kruipen maar als ik dat doe komen er alleen maar huilbuien.
Moet ik haar nu laten gaan of moet ik er iets aan doen? Als ik haar laat billenschuiven zou ze pas lopen op 20/25 maanden.

Nu dat ze zo schuift heeft ze ook haar bips wat open maar het geneest bijna niet omdat ze blijft schuiven…

In haar loopstoel wandelt ze ook graag ondanks dat ze op het cb zeggen dat het niet goed is…

Groetjes

Lilypie Tweede Ticker

Je mag je topic nu plaatsen in het peuter 1-4 forum! Even wennen hè?

Tja, ik heb dat ook gehoord, over billenschuiven. Dat het minder goed zou zijn, etc. Ik zou niet weten hoe je het zou kunnen stimuleren dat ze gaat kruipen, behalve voordoen en haar in de juiste houding zetten. Maar verder weet ik het ook niet, je kan haar niet dwingen tenslotte. Misschien een kinderfysio om advies vragen?

Om je gerust te stellen: mijn zoontje heeft vanaf dat hij 13 maanden was gekropen en desondanks liep hij toch ‘pas’ met 19 maanden. En dat is niet eens laat hoor, gemiddeld lopen kindjes met 18 maanden.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

ik heb idd wel eens gelezen en gehoord dat kinderen die billenschuiven assymetrisch kunnen groeien. maar of dat waar is zou ik niet weten. net als wat Mriek zegt je kunt beter een fysio raadplegen. die weten vaak welke oefeningen je moet doen om haar wel zover te krijgen dat ze op haar buik wil liggen en dan eventueel wil leren kruipen. de mijne is nu met 6 maanden begonnen met kruipen ook dat schijnt niet goed te zijn maar goed je kunt ze idd niet dwingen om iets wel of niet te doen. kun je haar dan niet lokken met iets bijzonders? ik heb wel eens mijn telefoon op de grond gelegd nou dat ging hard hoor moet ik je zeggen hahahahah ze moeten zeg maar wel iets interessants zien als ze op hun buik liggen anders heeft het geen zin werd mij verteld door de fysio.

Lilypie First Birthday tickers