Bijwerkingen vaccinatie?

Hoi meiden,

Maak mij hier een beetje zorgen om binkie. Hij is afgelopen maandag voor de 2de keer gevaccineerd. Maandag en dinsdag had hij lichte verhoging, vanaf woensdag is dat over. Nu heeft hij dinsdagnacht en vannacht ontzettend lopen spoken. Hij is iedere twee uur wakker. Dit herken ik helemaal niet van moppie en binkie deed dat bij de 1e vaccinatie ook niet. Nu kreeg moppie en binkie t/m de 1e vaccinatie Thuja. Manlief is erg anti thuja en daarom heb ik het deze keer niet gegeven. Wel de tujababy van VSM maar daarin zit een veel lagere dosering.

Nu dus mijn vraag aan jullie, herkennen jullie dat slechte slapen na de vaccinatie? En hoe lang duurde dat? (daarom stel ik de vraag hier en niet in het babyforum aangezien jullie op de langere termijn ervaring hebben) Hij wordt ook 's avonds wakker gillend. Nou gilt hij heel snel en heel hard maar in combinatie met de vaccinatie en de nachten ben ik toch wat bezorgd. Moet ik mij zorgen maken? Zo ken ik hem helemaal niet…

groetjes,
Wendy

Kinderen hebben het meest liefde nodig als ze die het minst verdienen…

Ik heb geen flauw idee wat thuja is, dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Het kan inderdaad zijn dat je kleine ng last heeft van afgelopen maandag, maar het kan ook een samenloop van omstandigheden zijn, dat hij nu bv ziek wordt, tandjes etc. Ik zou als het erger wordt of volgende week nog zo is even naar de arts gaan

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

@woezel, het gaat mij ook eigenlijk niet om de thuja maar mijn vraag is eigenlijk of iemand het herkent dat een kindje na het vaccineren zo onrustig gaat slapen?
groetjes,
Wendy

Vergeet de sprongen niet! Ergens tussen week 23,5 en week 26,5 zit er een.

Groetekes, Sje

@Sje, ja dat weet ik alleen zat hij daar al in voordat hij gevaccineerd was. Hij was al wel wat onrustiger maar dat was weer over zeg maar. Dus ik denk dat dit eerder met de vaccinatie te maken heeft? Ik belde net de doktersassistent voor iets anders en toen vroeg ik meteen of het een bijwerking kon zijn toen gaf zij aan dat het eerder waarschijnlijk de schrik is geweest die hij 's nachts moet verwerken?
groetjes,
Wendy

Slecht slapen kan een bijwerking zijn, zie deze website: http://www.allesoverkinderen.nl/ne_inentingen.htm
Maar alleen tot 48 uur na de vaccinatie staat erbij, dus ik denk eerder hetzelfde als Sje. Behalve dat gillen, dat zou ik niet weten, maar hier ook een dametje dat heeeeeeeel erg kan gillen en meestal is er niks aan de hand (Gewoon aandacht vragen dus! )

Groetjes

Je zegt trouwens dinsdagnacht en vannacht, dus maandagnacht is het goed gegaan? Lijkt me als het van de inenting komt dat het dan maandag al zo was geweest toch?
By the way, onze kleine meid begint nu ook al met huilen in haar slaap. Ik dacht dat dat pas gebeurde bij een latere leeftijd, maar blijkbaar niet! Ze slaapt wel gewoon door, maar doet even 1 huiltje in haar slaap.
Dus het kan best komen doordat je binkie een drukke dag heeft gehad en dat moet verwerken? Of heb je misschien weer iets gegeten waar hij niet tegen kan? Hihi

Groetjes

quote:
@Sje, ja dat weet ik alleen zat hij daar al in voordat hij gevaccineerd was. Hij was al wel wat onrustiger maar dat was weer over zeg maar. Dus ik denk dat dit eerder met de vaccinatie te maken heeft?

Oké, zie het eens zo: ben even je eigen kind.
Stel je zit niet lekker in je vel en kunt gewoon je draai niet vinden (sprong!) en je bent net weer wat op aan het knappen. Dan moet je ook nog eens voor een prik waar je door van slag raakt. Zou je je dan niet tijdelijk weer wat slechter in je vel voelen omdat je baalt van die prik terwijl je net aan het opknappen was?

Als ik iets van onze meiden niet snapte in de babytijd, deed ik net of ik mijn eigen kind was en dan was ik er vrijwel altijd snel achter wat het probleem kon zijn.

Groetekes, Sje

@Sje, ja dat klinkt echt heel aannemelijk als je het zo brengt. Ik ben benieuwd wat de avond en nacht zal brengen. Hij was overdag best nog ontregeld en sliep steeds korter dan normaal.
groetjes,
Wendy

quote:
@Sje, ja dat klinkt echt heel aannemelijk als je het zo brengt.

Gewoon onthouden die truc! Zodra je niks van die kleine man snapt, even net doen of je die kleine man bent.

Groetekes, Sje

Hoe is het nu met je binkie?

Groetjes

He hallo! Nou hij heeft vannacht doorgeslapen dus dat was heerlijk. Helaas kreeg mama dus een mega migraine aanval dus de nacht was voor ons alsnog gebroken. Verder is hij vandaag een beetje van slag. Hij wil gewoon niet alleen naar bed. En als hij dan slaapt is hij snel weer wakker. Nu net zijn we van 1900 tot 2000 bezig geweest om hem in slaap te krijgen. Het is echt verlatingsangst, we mogen niet uit het zicht verdwijnen. Zo sneu altijd. Dus ik denk dat Sje (en jij) gelijk heeft, het is deels ook een sprongetje waar hij last van heeft.
groetjes,
wendy

Wat een geluk dat sprongetjes overgaan!

Groetjes