Bijwerking na prikjes?

Goedemorgen, Dit is de eerste keer dat ik hier kom dus zal even snel voorstellen… Mijn naam is baukje, 25 jr oud en heb vandaag 8 weken geleden een dochter gekregen… sietske. Ze doet het super… slaapt de nachten al door en krijgt flesvoeding.
Maar goed, ik hoop een antwoord te vinden op mijn vraag.
Sietske heeft donderdagmorgen 2 vaccinaties gehad en opzich reageert ze er goed op. Geen koorts, niet ziek of huilen. Alleen wat ze nu wel doet is, bijna niet willen drinken.
Ze is weer wat helder, overdag erg aanwezig lacht en jeuzeld lekker veel zoals normaal. Maar de fles krijgt ze niet meer leeg. Ik laat er uiterlijk 4 uur tussen anders wordt het me te lang. Ze vraagt wel om voeding maar als we dan halverwege zijn hoeft ze het niet meer. dat is zo jammer want het gaat al zo vanaf donderdag. Verder niet ziek hoor lichtelijk wat verkouden
Wat moet ik nu doen… ons ritme maar aanhouden of tussendoor ook proberen als ik maar enig vermoed als ze wil drinken. Verder wat kan hier de oorzaak van zijn??

alvast bedankt

Hoi baukje,

aller eerst welkom op de site! Ik ben Gytha 25 jaar en hebben een dochtertje lieke van bijna 4 maandjes.

Lieke drinkt soms haar fles ook niet leeg. Ik houdt dan gewoon ons ritme aan.
Als ze niet ziek is ofzo zou ik je geen zorgen maken. en als ze goed aankomt is het toch prima. Ik ging in zo’n periode meestal extra wegen.
Kan me niet voorstellen dat het van de prikjes is.
Je schrijft ook dat ze wat lichtelijk verkouden is, zit haar neusje misschien dicht?? Dan is het ook moeilijker drinkne voor die kleintjes.

suc 6

groetjes Gytha

Ik heb een zoontje van 4 maanden en die had na zijn prikjes ook minder zin in de fles. Hij sliep toen heel erg veel en had dit echt nodig. Ik zou wel het gewone ritme van je kindje aanhouden. Zeker als ze lekker speelt en slaapt. Bij Tom duurde 5 dagen. Succes ermee!
groetjes Bibi

wat voor speen zit er op je fles?

ik moest op een gegeven moment echt over stappen op een met meedere gaatjes

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Misschien zit ze in een sprongetje. Ken je het Oei-ik-groei-boek? Tussen week 7 en 9 zit een ontwikkelingssprongetje en dat kan gekenmerkt worden door slechter eten/drinken. Het hoeft dus niet met de vaccinaties te maken hebben.

Ik zou haar gewoon op de bekende tijden laten drinken. Zolang ze gewone plas- en poepluiers blijft houden, zou ik me niet druk maken om die flessen die ze even niet meer leegdrinkt.

Bij borstvoeding zie je ook niet hoeveel cc een baby binnenkrijgt en dan is er niks aan de hand. Maar zodra een fles niet helemaal leeg gaat lijkt er paniek uit te breken.

Ik bedenk maar zo: ik heb ook niet altijd zin om op uur en tijd een vaste hoeveelheid melk te drinken. Waarom zou je dat van zo’n kleintje wel verwachten? Ze zit even niet zo lekker in haar vel en heeft blijkbaar minder behoefte aan de fles. Niks mis mee.

Gewoon zo laten, voedingsschema niet aanpassen, tussendoor ook niks geven als ze zelf niet aangeeft dat ze dorst heeft, luiers in de gaten houden en als het goed is gaat ze vanzelf weer goed drinken. Mochten de luiers opvallend droger worden dan even de huisarts bellen om te laten checken hoe het met haar is.

Hou wel voor de zekerheid bij hoeveel cc ze wel per dag binnenkrijgt op het moment. Daar zal de huisarts naar vragen denk ik, als het nodig gaat zijn dat je die belt.

Sterkte met de kleine meid.

Groetekes, Sje

goedemorgen, allereerst bedankt voor jullie reacties!
Sietske heeft gister goed gedronken alleen ze heeft de tijden wel aangepast!
zij laat er nu zelf 4 uur tussen en als het dan zover is moet ik er ook zijn.
En wat mij gister opviel… de fles in 2 keer geven. Na de ene helft de volgende verse lekkere warme helft. Maar misschien ben ik wel te voorbarig hoor en doet ze het vandaag weer anders.
Maar ze heeft gister in ieder gval goed gedronken dus dat is wel positief!