Bijvoeding

Ja ja alweer een topic hier over. Ik lees heel veel over fruithapjes en groente hapjes maar wanneer en met wat ben jij nu begonnen. Begin je eerst met pap en doe je dat dan s morgens of s avonds? En eerst een beetje in de fles en dan in een kommetje met lepel? En wanneer begin je dan met ander drinken ook als je met de hapjes begint? Jeetje het lijkt allemaal zoveel ineens. Wij wachten er nog wel even mee tot ze 6 maanden is en misschien nog langer omdat ze 6 weken te vroeg was en mijn moeder astma heeft maar vraag me af hoe ik het moet gaan aanpakken straks. Ze is nu 5 maanden. Op het CB zeiden ze dat wij beter met groente hapjes konden beginnen i.v.m de astma in de familie en groente minder kans op allergieën geeft.

Hoi
kan me goed voorstellen dat het heel veel lijkt. Ook ik zag door de bomen (schema’s) het bos niet meer.
Maar ik doe het op mijn manier, zo kijk ik ook naar dit forum en de schema’s, van alles leer je wat en uiteindelijk neem je wat je voor jezelf het beste lijkt.

Sarah is nu 4 en een halve maand. Ze krijgt vanaf 4 maanden een groentehapje. Omdat ik nog geen vriezer heb, maak ik nog niets zelf en krijgt ze een potje (4+).
Ze krijgt ook nog steeds 5 flessen op een dag.
De groente hap krijgt ze dan tussen twee flessen door.
Krijgt ze bijv een fles om 10:00 en 14:00, dan zit het hapje rond 12:00.
(1 groente hapje per dag)

Ligt er wel net aan wanneer ze wakker is, ze is niet stipt, dus af en toe slaan we een dagje over wat betreft groentehap. Ze HOEFT het nu nog niet, is alleen maar wennen.
Bijv. vandaag is ze een beetje ziekjes, en dan laat ik haar gewoon slapen.

Maak je maar niet zo’n zorgen, het loopt echt wel los

Ja dat weet ik ook wel maar soms dan wil je even op alles een antwoord

Maar je geeft nog geen ander drinken zoals diksap?

Onze zoon was een hongerige baby en zo rond de vier maanden zijn we (sterk) verdunde diksap gaan geven zodat hij het wat langer redde tussen de flesjes. Wij gaven dit lauw uit zijn flesje met de kleinste flessenspeen omdat het dunner is dan melk.

Ik zou doen wat jullie denken dat goed is. Je hebt alle tijd en ze heeft een heel leven om aan alle smaken te wennen. Ons zoontje moest eerst niets van mijn worteltjes hebben, nu vindt ie ze heerlijk!

nee, ik geef nog geen ander drinken. Ze is pas 4 maanden, dus is ook nog niet nodig.

Maar ik begrijp heel erg wat je bedoelt met al die dingen die ze nodig hebben. heb laatst een folder gekregen met info over de overstap na 6 maanden, man man, lijkt me een dagtaak, al dat eten.

Maar aan de andere kant, toen ik net bevallen was zag ik door al de info niets meer helder, en zelfs dat is me alleen gelukt, dus dit lukt me ook wel weer. En anders bel ik nog eens extra naar het cb.

Verhongeren zal ze niet!!

Groetjes, Boukje