Bijvoeding Tips voor mijn Zoontje?

Hallo Lieve dames’ Mijn zoontje is nu 4,5 maand om het verhaal beetje kort te houden,

Met 10 weken liet mijn zoontje al vanzelf de 5e fles vallen,
met 12 al meteen de 4e fles die heb ik er letterlijk en figuurlijk moeten indwingen af en toe,

nu met 4,5 maand, zit hij nog maar op 2,5
saorgens 210 + 7 scheppen voeding
savonds 225 + 7 scheppen voedin en 1 lepeltje bambix !!

Op het CB buro werd ik nooit geloofd, Nu is er na veel gesprekken een dame geweest die 3 dagen lang Menno bij ons thuis in de gaten is komen kijken,

Ze gaf dan eindelijk toe dat ik niet loog, vandaar ik ben moeten beginnen op advies natuurlijk met 1 uur fruit hapje en om 4 uur groente hapje …

Maar even om terug te komen wat nu eindelijk mijn vraag is ? heeft iemand van jullie dit ongeveer ook al eens meegemaakt dat de baby gewoon totaal niks meer wil eten ( Teminste zijn fles niet ) ??

Heeft iemand nog andere lekkere voedings advies wat toch lekker zijn buikje vult tussen 9 en 4 uur smiddags ???

Groetjes mama van menno

Heb hier zelf geen ervaring mee, maar eventueel een geprakt banaantje (dit vult lekker) met een liga er door heen?

Kan idd best dat je kleintje aan andere voeding toe is.
Of bijvoorbeeld een kindertoetje obv melkpoeder?

Hoi,

Hier waren de meiden ook nooit zo dol op melk en er bleef dan vaak ook nog melk in het flesje over.
Op een gegeven moment pap geprobeerd, maar hier moesten ze van kokhalsen.
Ik had ze dus al voor het 1ste jaar van de fles af.
Heb het toen zo gedaan: bij het brood eten s morgens wat sap.
S middags ook brood en wat sap en dan na nog wat yoghurt met roosvisee.
Savonds warm eten en kwark met wat fruit erdoor en roosvisee.
Tussendoor: om 9 uur fruithapje en wat sap
en na het middagslaapje wat sap en een koekje.

Waarom geloofde het Cb jou niet. Daar ga je toch niet over liegen.
Ik heb hier ook niet zulke goede ervaringen met het cb.
De oudste hoeft gelukkig niet meer en de jongste nog maar 1x per jaar.

Met 4 mnd mag je ook al met fruit en groente beginnen, dus dat mag je ook gewoon doen nu.

Ik zou me niet zo druk maken om de melk.
Je kan ook karnemelk proberen of wat roosvisee door de melk doen.
Heb ik een keer ergens op internet gelezen dat iemand een baby had die karnemelk kreeg in plaats van Nutrilon ofzo.

Groetjes Lisan.

Ze geloofde me nooit, omdat ik al vanaf 10 weken zij dat hij behoefte had om te eten met een lepeltje’ Ze zijden dat kan niet dat is een bevlieging, Babys gaan op ondekkings reis met hun mondje’ Maar we zijn ondertussen 2,5 maand verder en laat steeds meer flessen vallen … !

Eten met een lepel vind die geweldig … maar weet niet zogoed wat ik allemaal kan geven … teminste voor het ( Ontbijt ) want wil eigenlijk geem Bambix rijstebloem geven, Is niet zo goed zeggen velen worden ze te snel dik van !

Zou die geen Ontbijt van granen mogen, wat normaal vanaf 6 maanden is denk je ?

Hoi hier ook een onzettende “zeikerd” met de fles, hij moet ze gewoon niet. Herken het dus wel. Mees zit no op 3 flessen, maar vaak gaat het per fles er niet in dus maken we er pap van. Kun je van rijstebloem geen pap maken, dat mag hij toch al wel? verder zou ik inderdaad beginnen met bijvoeding, hij zal het toch op een andere manier binnen moeten krijgen. Wel raar dat ze je op het cb niet geloven, maar er zijn inderdaad kindjes die niks van melk moeten hebben. Suk6 ermee.

Gr Patries

[img] http://by.lilypie.com/34omp1.png [/ img]

[img] http://by.lilypie.com/uqttp1.png [/ img]

Rens was ook met 3,5 maand toe aan eten. Was toen al 14 dagen geen land mee te bezeilen. Ben toen tegen het advies van het cb in met fruithapje begonnen en toen was hij weer helemaal zichzelf. zou Hem nu alleen echt nog geen ontbijtgranen gaan geven, dat is echt niet goed voor de darmpjes dat kunnen ze pas echt goed aan met 6 maanden. Rens kreeg wel gewoon rijstebloem. Niet die vanille maar de gewone(dan wennen ze niet zo aan zoet)
En natuurlijk lekker fruit en groentehapjes geven. Ik zou wel als ik jou was dat voorzichtig opbouwen. Steeds 5 dagen achter elkaar hetzelfde dan wennen ze beter aan de smaak en kun je een eventuele allergie beter herkennen(weet je waar hij niet tegen kan eventueel) Rens vond bloemkool worteltjes en brocooli erg lekker. probeer fruit ook zo puur mogelijk aan te bieden(niet teveel soorten doorelkaar. Maar bijv eerst banaan en daarna peer dat zijn vrij zachte smaken. Dat kun je dan later weer gaan mengen met ander fruit.
Trouwens Rens is echt nooit te dik geweest van de rijstebloem hoor, die is vrij lang(boven de curve) en gewoon gemiddeld met zijn gewicht.

groetjes Ramona

Wat vinden jullie van karnemelk voor baby s?
Heb het zelf nooit gedaan hoor, maar misschien zijn er moeders die dit wel doen.

Groetjes lisan.

Zal je sterker vertellen lisan, onze mees drinkt dus wel gewone melk, milk&fruit,
en die pyjama papjes. Hij lust gewoon zijn eigen melk gewoon niet, ook geen friso of andere dingen. Heeeeeel apart.

Gr Patries

Karnemelk is wel beter te verteren geloof ik. Rens geef ik karnemelk ipv gewone melk. van gewone melk krijgt hij eczeem en van karnemelk niet ook heel apart.

groetjes Ramona

Noooit van gehoord, maar heb wel een paar tips:

Liga 4mnd prakken met een eetlepel vruchtensap, vindt onze jongste heeeeerlijk.
Toetjes van nestle die zijn vanaf 4 maanden
geprakt fruit
rijstewafeltjes vanaf 4 mnd

Ik zou alleen toch proberen om zoveel mogelijk melk naar binnen te krijgen, desnoods met een lepeltje, als hij dat zo leuk vindt.

Kinderen onder de 1 mogen absoluut geen pure koemelk, zoals in melk&fruit zit of in andere drinkt, laat staan een babietje van nog geen 5 mnd.

Wees creatief met je melk, geef af en toe een slokje en prak er desnoods fruit doorheen.

Veel sterkte ik hoop dat je er iets aan hebt!

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Moet heel eerlijk zeggen dat mijn ka en cb zeggen dat als hij zijn eigen melk niet drinkt hij tussen de middag wel gewone melk, milk&fruit enz mag drinken. Maar moet ik wel zeggen dat wij een kindje hebben met een voedingsprobleem en op een gegeven moment zul je wat moeten. Zou het niet zo op de bonnefooi doen, zou het wel overleggen en onze vent is ook al 9.5 mnd en geen 5 mnd.

Gr Patries

quote:
Zal je sterker vertellen lisan, onze mees drinkt dus wel gewone melk, milk&fruit, en die pyjama papjes. Hij lust gewoon zijn eigen melk gewoon niet, ook geen friso of andere dingen. Heeeeeel apart.

Gr Patries

Heb daar zelfs persoonlijk nooit over gehoord, maar ga eens Googlen’

quote:
Moet heel eerlijk zeggen dat mijn ka en cb zeggen dat als hij zijn eigen melk niet drinkt hij tussen de middag wel gewone melk, milk&fruit enz mag drinken. Maar moet ik wel zeggen dat wij een kindje hebben met een voedingsprobleem en op een gegeven moment zul je wat moeten. Zou het niet zo op de bonnefooi doen, zou het wel overleggen en onze vent is ook al 9.5 mnd en geen 5 mnd.

Gr Patries

Ga ik ook zeker Doen ja …

Kan je zeggen angel-eyes, het is erg frustrerend ook na 9.5mnd nog. Zal blij zijn als hij helemaal op de gewone melk kan en niet meer zo afhankelijk is van flesvoeding.

Gr Patries

Gewoon 2x per dag pap geven met een lepeltje!
Rijstbloempap worden ze echt niet dik van op die leeftijd!
Seth heeft het gehad tot hij 11 maanden was of zoiets en is echt niet dik (onder gemiddeld).

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ja het is me allemaal wat met die flessen, de ee zegt is normaal nog maar 2 flessen en alleen 1 fruithapje en 1 groentehapje per dag ! En vele zeggen ook Oh jee wat geef je hem dan weinig te eten maar ja je mag gewoon niet alles geven tot 6 maanden ? Dus wat voor keus heb ik …

Je tis lastig allemaal als ze niet goed drinken. Zou toch zeggen dat 2 flessen met bijna 5mnd te weinig is. De dietiste en ka van mees zeggen dat ze tot 1 jaar afhankelijk zijn van de fles voeding. Ik weet het het is makkelijker gezegt dan gedaan. Ik mag zelfs bij mees nog niet terug naar 2 flessen, mees krijgt 'smorgens 200 pap, 'smiddags halve boterham met 90cc pyjamapapje+maak nog 100cc pap, 's avonds 150cc pap. Uiteraard krijgt hij tussendoortjes, fruit en groente+toet. En uit de fles drinken doet hij dus echt niet meer… tis niet anders maar weet wat voor een strijd het is. Sterkte ermee.

Gr Patries