Bijvoeding niet lekker (meer)

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje…
Onze Justin is nu 5 maanden en was echt toe aan bijvoeding. Hij zat met zijn mondje open bij ons aan tafel en bracht alles naar zijn mond (is ook leeftijd maar ok). Ik ben dus afgelopen maandag begonnen met een potje worteltjes. Hij had een hapje of 10 op en vond het echt lekker. hij zat lekker tevreden te smakken. Dus ik dinsdag vol goede moed weer worteltjes gegeven, zelfde tijd enzo. Maar meneer vond het absoluut niet lekker. Hij krijsde het uit en wilde geen hapje. Ok, misschien niet lekker in zijn vel of iets dergelijks. Dus woensdag weer geprobeerd, weer worteltjes, maar ook nu kreeg ik het er echt niet in. Misschien vindt hij worteltjes toch niet zo lekker? Dan maar bloemkool dacht ik vandaag, maar ook dit vond hij verschrikkelijk. Moet ik maar stoppen met de potjes groente of blijven proberen? En heeft hier iemand ervaring mee?
Hij krijgt wel liga eerste stap en daar zit hij lekker aan te smakken/likken (wat de hond ook erg fijn vindt; er zou maar iets vallen!).

Groetjes Nicole

[/url]

Hoi Nicole,

Ik zou het gewoon nog even blijven proberen. Een paar lepeltjes is voor nu ook nog wel voldoende. Als je niet meteen het hele potje warm maakt kan je er zo een dag of 3 mee doen. Blijven aanbieden, maar als ie niet wil dan niet. Volgende dag beter. Wel even goed controleren of je de voeding niet te warm of te koud hebt! Bloemkool was hier ook totaal geen succes, maar daar kreeg ie ook vreselijke buikkrampen van. En soms kregen we protest als de voeding afgekoeld was, dan wilde meneer het ook niet meer eten!
Onze zoon heeft het ook vaak genoeg geweigerd, doe ie nu overigens nog wel eens, of dan gaat ie heerlijk spuugbelletjes met zijn voeding blazen…ook heel gezellig.

Succes ermee!
Groetjes Carolien.

De onze wilde zijn groente absoluut niet warm, maar een beetje lauw. Wij hebben hier ook lang mee getobt tot we door hadden dat hij het liever lauw had. Daarna ging het als een trein. Maar het kan ook best zijn dat ie liever vers heeft, dat is een heel andere smaak dan de potjes. Hier hadden we nl. een antipotjes eter, dus dat was worteltjes koken, pureren en in ijsblokjesvorm invriezen. Iedere dag een blokje tot hij aangaf dat hij meer wilde. Dat werkte echt perfect.

Oh ja, het enige potje dat hier wel werd gegeten was: bruine bonen met appeltjes.

Hoi hoi,

@Carolien: die potjes zijn na opening toch maar 24 uur houdbaar? We moeten nu elke keer bijna een heel potje weggooien…

Dat vers maken leek me zo’n gedoe, elke dag weer apart een beetje groente koken voor meneer. Maar aan invriezen had ik idd nog niet gedacht!?! Dat is dus ook een idee. Thanx!!!

Groetjes Nicole

[/url]

Ja klopt, de potjes zijn in de koelkast na openen 24 uur houdbaar. Dus zo kan je er max. 2 dagen mee doen. Niet meteen het potje in 1x verwarmen, want dan moet je het overige sowieso weggooien. En ik verdeelde in het begin ook nog wel eens(toen ie nog maar een paar hapjes per keer nam) het potje over een paar bakjes waarvan ik dan ook wat in de vriezer deed.
Vers lijkt idd een heel gedoe, maar eigenlijk valt het reuze mee. Ik doe nog wel eens flink in het voren koken, 4 pannetjes opzetten (b.v. boontjes, wortel, bloemkool, aardappel) en dat vervolgens allemaal apart geprakt of door de staafmixer in potjes de vriezer in. En nu met b.v. gehakt net zo, even rullen en hups in bakjes de vriezer in. Ben je wel even zoet mee maar vervolgens kan je een hele tijd vooruit!

Maar heeft ie het de afgelopen dagen wel weer willen eten?

Groetjes Carolien.

Hoi hoi
Hij eet nog steeds geen potjes… Dus ik dacht laat ik dan fruit proberen, maar die lust ie ook (nog) niet… Hij is op dit moment ook niet helemaal fit dus misschien ligt het ook daar aan. Broodkorstjes vindt ie wel geweldig! Zit ie lekker op te sabbelen.
Blijven proberen maar…
En ik ga even aan de slag met het verse spul…

[/url]

Hoi Nikki,

Toevallig sprak ik vanavond een vriendin met hetzelfde “probleem” . Zij vertelde dat zij nu dus de worteltjes, broccoli, bloemkool etc. in stukken aanbiedt ala Rapley. Nu zit haar dochtertje er lekker op te sabbelen (het is natuurlijk gekookt) en krijgt er toch wat van binnen. Misschien een idee?
groetjes,
Wendy
ps. ik geef mijn dochtertje inmiddels ook bijvoeding en gepureerd maar af en toe ook een stukje groente. Alleen die van mij weet daar dus geen raad mee en het eindigt meestal als nog gepureerd tussen haar knuistjes op de grond, hihi!