Bijvoeding ja of nee?

MIjn zoontje Kane is 18 weken oud en krijgt 5 flessen nutrilon omneo. Hij krijgt elke dag meer dan die 1000ml waar iedereen het altijd over heeft… Hij zit rond de 1120 ml. Maandag bij CB geweest: gewicht is goed! 6890 gram.

Dagindeling Kane:

7.00 fles 210ml, slapen tot 8.15, 11.00 fles 210 ml,slapen tussen 13.00 en 14.15, ongeveer tussen 14.30 en 15.00 fles 210 ml, slapen tussen 15.45 en 17.00 MAAR DAN… : hij vraagt alweer om 18.00! Ik geef hem dan 220 ml. Hierna is hij moe en gaat naar bed. De fles van 18.00 is naar mijn idee te vroeg ( eerst was dit 19.00!) Hij krijgt om 23.00 zijn laatste fles met 240 ml en 2 eetlepels rijstebloem…

Hij wordt nog steeds wakker tussen 4.00 en 5.00 uur. Vaak is het honger. Ik stil deze dan maar met wat water…

Wat moet ik doen?? Overgaan naar 4 flessen en hoe doe ik dat?? of na de fles van 15.00 groente geven? of eerder op de dag? na de fles van 11.00?? ik weet het even niet meer!! Help…

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

Hoi,

Wat zeggen ze op het consultatiebureau?
Hij drinkt wel erg veel, moet ik zeggen. Mijn dochtertje is ruim een half jaar en haalt die hoeveelheid niet. Kun je geen voeding proberen voor hongerige baby’s?
Mijn dochtertje krijgt nog 5 flessen. Om 7.30, 11.00, 14.00, 17.30 en 21.00. Soms zit er dus ook maar drie uur tussen. Ze geeft 't zelf aan, dus zal ze het wel nodig hebben. Ik bied haar 4x 210 aan en 1x 240. Dat drinkt ze niet op. Ik schat 2x 160, 2x 200 en 1x 210. Ongeveer.
Slaapt hij tussen 8.15 en 13 uur helemaal niet???
Als dat zo is slaapt ie wel weinig! (naar mijn idee) Mijn dochtertje is hooguit 2 uur achter elkaar wakker.
Van het CB moet ik terug naar 4 flessen, maar we zijn nog niet gestart met bijvoeding ivm koemelkallergie. Ze haalt vier uur er tussen simpelweg niet.
Heb je een speen voor hem? Ik moet er 's nachts ook nog wel een keertje uit, omdat ze wakker wordt. Speentje erin en ze pit weer verder.
Ik kan je eigenlijk verder weinig tips geven.
Succes ermee!

Groetjes Desiree

bijvoeding nee ik zou eens andere voeding proberen voor hongerige babies,dan is hij meer verzadiggt

Omneo is lichter verteerbaar en daardoor kan het goed dat hij sneller honger heeft dan als 'ie de normale variant zou krijgen. Zou je dat niet eens kunnen proberen, overstappen? Of is de Omneo echt nog nodig denk je?

Van bijvoeding nu moet je nog niet teveel verwachten. Het vervangt nog geen fles en zal hem niet heel veel meer verzadigen. Natuurlijk kan je er al wel mee starten, hij is vier maanden tenslotte.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi!
Jeetje jij hebt een hongerige baby !
Maar wat heeft het CB geadviseerd? Wat je zou kunnen proberen is idd overstappen op voeding voor hongerige baby’s. Je zou daar eventueel ook nog Johannesbroodpitmeel aan toe kunnen voegen. Dit is tegen spugen en werkt vaak ook tegen darmkrampjes. Waarom geef je trouwens omneo?
Ik ben met mijn dochter met 18 ook gaan bijvoeden omdat ze daar duidelijk behoefte aan had. Wat je kan proberen is om een voeding wat dikker te maken met rijstebloem en deze met een lepeltje te geven (evt groentehapje erdoor). Ik doe dat meestal met de fles van 16.00u omdat mn dochter anders om 18.00u haar volgende fles al wil.
Succes!

Ik zou ook overgaan op de gewone voeding of op de voeding voor hongerige baby’s,
Maar je zal de omneo wel met een speciale reden geven?

Gebruik je een goede speen? Soms kan het helpen om een kleinere speen te nemen, en eventueel wat nutriton of rijstebloem erdoor zodat de voeding wat dikker is. Je kindje moet dan meer moeite doen om de fles leeg te drinken waardoor hij ook beter een verzadigt gevoel krijgt.

Groetjes Carolien.

Mijn zoontje Rens is met 3,5 maand met bijvoeding gestart. Die had nooit genoeg. Die zat zo erg op z’n handjes te kluiven dat hij er van ging kokhalzen. ben toen gestart met fruithapjes’s ochtends. 's ochtends zijn baby’s over het algemeen meer geinterreseerd in nieuwe dingen. Mijn zoontje at binnen een week een heel potje fruit en een heel potje groente, met daarnaast nog 4 melkvoedingen. Toen was het probleem opgelost.
Je moet natuurlijk wel heel erg uitkijken met allergien omdat hij nog zo jong is. Je kan dan het beste een aantal dagen hetzelfde fruit geven om mee te beginnen als dat goed gaat dan kun je 's middags met groente gaan starten. Geef je een nieuwe fruitsoort dan geef je groente waarvan je weet dat het goed gaat en andersom. Begin met zachte smaken zoals banaan/peer/bloemkool/worteltjes.
Meng het in het begin ook nog niet dan weet je waar de allergie vandaan komt als hij ergens op reageert. Als je zelf fruit gaat maken pas dan op met kiwi, de pitjes reageren veel kinderen erg allergisch op. Je ou ook kunnen proberen om iets meer rijstebloem door de melk te doen 's avonds. 2 is geloof ik om mee te beginnen maar Rens kreeg er al snel 4 door.
hopelijk heb je er wat aan.

groetjes Ramona