Hoi allemaal,
Onze lieve dochter eet sinds afgelopen maandag voor het eerst (net 6 maanden) bijvoeding. We zijn begonnen met worteltjes. Gisteren derde dag en ze doet haar mondje er al voor open.
Maar het gekke is dat zij ook sinds maandagnacht veel onrustiger slaapt. En ook lastiger gaat slapen na de bijvoeding. Het lijkt alsof ze droomt, ze wordt huilend wakker. Omdat ze nu nog bij ons op de kamer ligt kan ik haar even met mijn stem gerust stellen en dan slaapt ze verder. Maandag moest ik haar nog even een slokje gegeven (borstvoeding) . Normaal gesproken (relatief begrip met kindjes I know ) slaapt ze 's nachts door.
Nu is mijn vraag of jullie dit bekend voorkomt? Kan het door de bijvoeding komen? Ze krijgt bijvoeding volgens Stefan Kleintjes introductieschema en dus dag 1 1/2 eetlepel, dag 2 1 eetlepel en gisteren 1 1/2 eetlepel. Dinsdagnacht had ze 's nachts ook opeens een volle luier. Ik hoorde haar darmpjes echt rommelen.
Het is onze bedoeling haar eerdaags naar haar eigen kamertje te verhuizen omdat ze onrustiger gaat slapen en volgens mij komt dat doordat wij ook bewegen en snurken maar nu maar even wachten he denk ik?
Kortom, kan het door de bijvoeding komen of is het gewoon een sprongetje? (ik dacht dat we die net gehad hadden eigenlijk)
Alvast bedankt voor de aandacht!
groetjes,
Wendy