Hoi,
Zo jij zet meteen flink in! Wel heerlijk dat ie er zo in gesmuld heeft!
Ik hoop alleen dat ie geen kramp krijgt, hij is natuurlijk geen vaste voeding gewend, dus dan zijn meteen 2 liga’s misschien wel wat veel voor z’n maagje.
Maar goed, het zit er al in dus dat kan je alleen maar afwachten!
In liga zit wel wat suiker, ik geef er altijd maar 1 per dag.
Als de liga goed gaat zou ik die er in elk geval dagelijks in houden,
en dan voorzichtig starten met groente hap, de potjes voor 4 maanden zijn volledig koemelk/eiwit/lactose/gluten/suiker en vleesvrij en kan je daardoor bij allergieen ook geven. De darmpjes reageren vast omdat ze moeten wennen aan het nieuwe voedsel, maar dat is normaal en komt dus niet van kma. Geef in het begin 3 dagen achter elkaar hetzelfde hapje, en dan maar een paar hapjes, dus geen heel potje om de darmen niet meteen helemaal van slag te krijgen.
En pas als je kindje 8 maanden is over gaan op de potjes voor 6 maanden, maar dan moet je wel oppassen want in sommige zit wel koemelk/kippenei.
Als de groentehap goed gaat kan je voorzichtig met fruit beginnen, fruit is met allergieen wat lastiger, zeker als er b.v. ook sprake is van eczeem moet je voorzichtiger zijn (bv geen sinasappel/citrusvruchten).
Ik geef verder eigenlijk geen tussendoortjes.
Hier 3x een fles, 1 liga, 1 fruithapje, 1 groentehapje en inmiddels een stukje brood per dag.
Misschien heb je het wel gezien, maar als je de friso allery care als opvolgmelk gebruikt vanaf 6 maanden, dan moet je op 180ml een extra schepje toevoegen. Onderste schema op het pak. Ik had het nl zelf niet gezien en daardoor een paar weken te weinig gegeven…
Nou een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ik hoop dat het heel snel beter gaat want ik weet helemaal wat het is om een kindje met reflux en kma te hebben…het wordt echt beter maar het vraagt een hoop geduld en energie!
Groetjes Carolien