Bijvoeding en eczeem

Hallo

Mijn zoontje Kane van 7,5 maand is weer terug bij af… hij had last van eczeem en spugen ( wat hij nu ook nog doet zelfs 2 uur na een fles ). ik ben op verzoek vd kinderarts nutramigen aan het geven omdat er een koemelkallergie bewezen is.

De uitslag/eczeem ( voornamelijk op hoofd en knieholtes, borst en buik ) was bijna weg. het spugen is nooit weg geweest. hij spuugt niet veel maar blijft last houden van zijn maag en geeft voeding soms 2 uur later nog terug…
Ik ben toch met bijvoeden gestart.een paar dagen 1 soort fruit en dan een paar dagen groenten.

Nu heeft hij weer erger eczeem en uitslag. Spugen stabiel. Weer gestopt met bijvoeding.Maandag naar dietiste. Maaaaar… Ik had kane fijn op 4 flesjes samen met bijvoeding.

Nu wordt hij wakker vd honger en schreeuwt alles bij elkaar. Wat te doen?

Mag ik dan weer 5 flessen van 200 ml aanbieden? eigenlijk mag hij maar 4 van 200 met 6 maanden al maar hij heeft zo’n honger… help.

groetjes mama v kane

joyce Kurstjens-huber

Ik weet niks van eczeem of iets dergelijks en je verhaal vind ik erg sneu… vooral voor dat kleine manneke maar ik zou hem geen honger laten lijden Gewoon weer even 5 voedingen doen en even afwachten wat de diëtiste zegt. Je zit in een vervelend pakket hoor…
succes meid met die kleine uk…

x ons

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Heb je bijgevoed uit een potje? Heb je gekeken of daar iets in zit waar hij eventueel allergisch voor kan zijn waardoor de eczeem terug komt? Vaak zit er namelijk niet alleen gepureerde appel/banaan in z’n potje. Verder heb ik geen idee, kleine heeft gelukkig nooit eczeem gehad! Succes iig!

Als je zeker weet dat ie honger heeft, gewoon een 5e voeding geven tot je gesprek met de dietiste!
Of een voeding proberen te vervangen door Liga 1e stap (is gluten,kippenei en koemelk vrij) en slappe rooibosthee of wat lauw sap (rosevicee rozenbottel)
En eet je zoontje al brood? Want dat kan natuurlijk met wat drinken ook een voeding vervangen.

Voor het teruggeven van voeding zou je johannesbroodpitmeel (nutriton) kunnen gebruiken.

Mijn zoontje heeft ook KMA, eczeem en reflux. Soms een heel gepuzzel wat wel en niet kan. Vooral citrusvruchten (sinasappel zit in heel veel fruithapjes en ook in sommige diksap/rosevicee soorten) vermijden!

Dat het eczeem toeneemt hoeft niet perse van de voeding te komen, weersveranderingen hebben er ook invloed op (en het is nu net wat warmer aan het worden, bij mijn zoontje is het ook weer verergert). En als je kindje b.v. een virusje oploopt neemt het eczeem meestal ook toe.

Sterkte, hoop dat het snel wat beter gaat!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Kunje aangeven wat je zoontje precies heeft gegeten?
Misschien kunnen we dan meedenken?
groetjes,
Wendy

[img]http://lb1f.lilypie.com/esSRp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Bij ons het cb zeiden ze dat je best wat meer in de fles mag geven bij 4 voedingen, dus je zou toch iets kunnen ophogen, zeker als je gestopt bent met de vaste voeding. Als je maar onder de 1000 cc op een dag blijft. dus gewoon 210+7 schepjes geven.