Bijvoeding en diarree

hoe zijn jullie begonnen met het geven van bijvoeding qua hoeveelheid en soorten
onze dochterjte van 6maand mag beginnen , we zijn al begonnen maar ze kreeg veel ontlasting na iedere fles nu waren we gestopt ging het beter
maar we zijn vande week na her cb geweest en weer opnieuw begonnen met fruit geven
en nu reageert ze volgens mij er weer op
wat is verstandig nu weer stoppen ? of er 1 dag tussen laten of door doen

Die darmpjes moeten wennen aan alle nieuwigheid die ze te verwerken krijgen. Dus vrij logisch dat de ontlasting anders kan zijn.

Is het wel echt diarree? Ze heeft namelijk ook de leeftijd om met tandjes bezig te zijn, dus het kan ook “tandjespoep” zijn.

Diarree heet het pas als ze alleen maar waterpoep heeft de hele dag door. Een beetje dunnere ontlasting dan normaal, is geen diarree. En meer ontlasting dan normaal, heet ook geen diarree.

Als je toch wilt zorgen dat die ontlasting niet te dun wordt, dan zou je kunnen overwegen Nutrix te geven. Dat is rijstebloem en dat heeft een stoppende werking. Dan wordt de ontlasting weer wat dikker.

Groetekes, Sje

Als je meer wilt weten of het hoe en wat van bijvoeding, kijk even op het topic van Michele: groente of fruit??? Daar staat al veel info in waar je misschien iets aan kunt hebben.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

het is idd niet echte diarree , meer dunne ontlasting duurt nu al ong 3 weken
en ze is ook bezig met tadjes krijgen volgens ons , kwijlen , rode kont , en vingertjes in de mond
en dus met bijvoeding begonnen , maar hoe lang kan dit duren ?
en wat doe je in z,on geval gewoon door blijven geven ?

Bavianen hebben rode konten, baby’s hebben rode billetjes.

Geen peil op te trekken hoelang het kan duren. Er zijn kinderen die een hele behoorlijke periode dunnere ontlasting dan normaal hebben. Ik zou me, zolang het geen echte diarree is en de kleine mop niet ziek is, geen moment zorgen maken en gewoon lekker doorgaan met bijvoeding. Ze heeft tenslotte de leeftijd voor bijvoeding, dus niet terug naar alleen maar flessen. Ooit zullen die darmpjes moeten wennen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Dec 2008 13:27:09

Bedankt voor de lach Sje!

bedankt sje en oke rode billetjes klinkt beter haha.
nou ze is niet ziek en groeit goed ze was 1 kilo en 50 gram gegroeid .
dus gewoon doordoen ?
en de groente hap wel of niet of dit eerst op regel
en dan gaan we vd week ook nog over op de opvolg ;}

Geen dank, graag gedaan Mriek.

Ja, gewoon door doen!
(En ondertussen de titel veranderen als nu blijkt dat ze geen diarree heeft door bijvoeding).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Dec 2008 13:52:53

hahaha moest hier ook wel lachen rode kont

nou sorry hoor maar zo raar vind ik het nou ook weer niet !!!

Wat grappig was, was de opmerking van Sje: "Bavianen hebben rode konten, baby’s hebben rode billetjes. "

Niet dat jij ‘rode kont’ zei hoor jessij!

ja hoor dat begrijp ik , maar voelde me wel een beetje aangesproken.

groetjes

Welnee joh, niet aangesproken voelen. Vond dat “rode kont” zo grappig geschreven dat ik het niet kon laten om die bavianen erbij te halen.

Groetekes, Sje

voel je niet aangesproken hoor moest er gewoon om lachen toch niks mis mee zeg ik ook weleens hoor

En zolang die rode billen van je kleine mop niet zo opgezwollen raken als die billen van die bavianen, heet het gewoon luieruitslag en hoef je haar niet af te leveren bij de dichtstbijzijnde dierentuin!

Groetekes, Sje

hihi…

En wel of geen alcohol maakt bij mij geen verschil zie je wel. Dat eerste bavianen-bericht was voor het kerstdiner en dat laatste bericht van na het kerstdiner!

Groetekes, Sje

hoi sje

ik vond je opmerking wel knap gevonden eerlijk gezegd
maar waarom vind je dan dat de titel veranderd meot worden
ik vind nl zelf moeilijk te bepalen wat diarree is en wat dunne ontlasting is
hoe bep je wanneer wat is ?
ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met baby,s die door een allergie voor bijvoeding diarree gekregen hebben.
want een allergische reactie op bijvoeding is toch diarree , verkoudheid ed
vind het nl zelf moeilijk om in te schatten of iets buikgriep , tandjes krijgen of een reactie op bijvoeding is .

groetjes jessij.

Die ontlasting heeft een wisselwerking, Morgan poept nu weer knikkers en morgen kan ze weer aan de dunnere ontlasting zijn. En toch ook al druk met haar tanden bezig. Gelukkig daar nu een beetje rust in de tent en de verkoudheid is ook aan het minderen. Kan ze weer een nieuwe oplopen als ze in januari weer gaat…

Enne hier alleen nog steeds geen baviaantje… missschien maar goed ook want die bijten

Groetjes,

Michèle

quote:
hoi sje

ik vond je opmerking wel knap gevonden eerlijk gezegd
maar waarom vind je dan dat de titel veranderd meot worden
ik vind nl zelf moeilijk te bepalen wat diarree is en wat dunne ontlasting is
hoe bep je wanneer wat is ?
ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met baby,s die door een allergie voor bijvoeding diarree gekregen hebben.
want een allergische reactie op bijvoeding is toch diarree , verkoudheid ed
vind het nl zelf moeilijk om in te schatten of iets buikgriep , tandjes krijgen of een reactie op bijvoeding is .

groetjes jessij.

ls een kind echt diarree heeft is het net water en dunne ontlasing is niet ziets als vla

verkoudheid hoeft niet altijd met een allergie te maken hebben er zijn veel kids verjouden op dit moment en er heerst buikgriep