hallo dames en heren!
zijn er hier moeders die ervaring hebben met bijvoeden die borstvoeding geven? mijn dochtertje is nu 4 maanden oud maar de meningen verschillen zo erg!
hallo dames en heren!
zijn er hier moeders die ervaring hebben met bijvoeden die borstvoeding geven? mijn dochtertje is nu 4 maanden oud maar de meningen verschillen zo erg!
Ik heb onze beide meiden een half jaar borstvoeding gegeven. Ik ben wel met 4 maanden zachtjes aan begonnen met het geven van fruit. Gewoon om ze vast handigheid van het eten van een lepeltje te leren.
Ik was veel te bang dat als ze na een half jaar pas zouden beginnen met bijvoeding en ze zouden weigeren of moeilijk doen, ik in de stress zou raken dat ze niks anders wilden dan borstvoeding. Door die stress loopt de produktie van moedermelk namelijk terug en dat risico wilde ik niet lopen.
Groetekes, Sje
Hoi,
Bijvoeden hoeft in principe nog niet als je volledige bv geeft. dat hoef je pas te starten bij 6 maanden tot die tijd is je voeding voldoende het past zicht ook aan aan de voedingsbehoefte van je kind.
Ik mocht van wege allergieeen absoluut nog niet beginnen met bijvoeden maar je kan het zo doen al Sje het heeft gedaan. Gewoon steeds een heel klein beetje met een lepel. Je kan ook gewoon laten spelen met de lepel in de mond dat heb ik vanaf vijf maanden gedaan.
groetjes
lon106