Wat ben ik blij deze site gevonden te hebben en kan meteen mijn vragen kwijt!!
Thijmen (5 maanden) krijgt volledige borstvoeding. Kan/mag ik hem nu al een beetje gaan bijvoeden, bijvoorbeeld 1 of 2x in de week? Ik weet dat het niet hoeft, maar het lijkt me zo leuk. Kan het kwaad voor de darmpjes?
Bijvoeden?
Hai Estelle,
Er wordt geadviseerd om met bv tot 6 maanden niet aan bijvoeding te beginnen.
Ik weet niett wat andere moeders zeggen. Je kan dat via de zoekfunctie doen.
Groet Loes
Wordt inderdaad, liever niet bijvoeden de eerste 6 maanden. Dus als het je alleen maar om het leuk gaat, zou ik het niet doen. Pas als het noodzakelijk wordt voordat-ie 6 maanden is zou ik bij gaan voeden.
Niet doen wat leuk voor jou is, maar doen wat goed voor je baby is.
Groetekes, Sje
Natuurlijk gaat de baby voor!!Alleen wist ik niet zeker of het beter was van niet of dat het geen kwaad kan.
Maar…ik wacht nog wel.
Bedankt
Welkom op de site! Je kunt inderdaad veel vragen en leren van iedereen hier op het forum! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Wij hebben Anna voor het eerst een fruithapje gegeven toen ze goed vier maanden was. Hier was ze ook echt aan toe. Van het CB mocht het ook en zij vondt het erg lekker!
Gewoon op je gevoel afgaan. Heb ik ook gedaan.
Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.
bedankt, tsja het consultatiebureau zei inderdaad dat het kon, maar je hoort ook dat je toch echt 6 maanden moet wachten. Ik heb nu 2x een beetje bijvoeding gegeven en hij vond het heerlijk. Maar toch ben ik gaan twijfelen. Maar ik denk dat (zeker na jou reactie) 1x per week een beetje geen kwaad kan.
ik zou als je bv geeft nog geen bijvoeding geven. Hij heeft het echt nog niet nodig pas bij 6 maanden heeft hij het echt nodig.
Zeker bij bv wordt dit afgeraden om het eerder te geven.
Of je moet zien dat hij er echt aan toe is.
Smakkende geluiden maken etc.
dan kun je het wel doen.
Wij zijn wel met 4 maanden begonnen maar met groente Lieke kreeg toen ook al fv.
en ze keek het eten uit onze mond.
succes met je beslissing
groetjes Gytha

Mijn dochter was 4 maanden toen ze haar eerste fruithapje kreeg. Ze vond het lekker! cb zei dat het goed was. Wij hadden het gefilmt. Geweldig! Die verbaasde blik! haha. Vanaf die dag kreeg ze het iedere dag. Ze at na een week het hele potje al op.
Groetjes chantal
chantal
Hoi,
Er is een verschil of je flessenvoeding geeft of borstvoeding.
In flessenvoeding zit minder bijv. vezels enzv. dan dat in borstvoeding hebt. Ook reageren de darmpjes anders op borstvoeding en flessenvoeding. Daarom is het voor diegene die flessenvoeding geven geen probleem om al met 4 maanden te beginnen. Met borstvoeding wordt aangeraden te wachten tot de 6 maanden. Je borstvoeding is tot die tijd er zo op aangepast.
Tot die tijd reageren de darmpjes daarom ook anders.
Groetjes,
lon106
Wederom bedankt allemaal voor de reacties. Ik dacht ook dat het beter was te wachten. Maar bij het consultatiebureau zeiden ze dat het best kon.
Toen ging ik twijfelen.
hai estelle,
mijn dochtertje is net 3 maanden geweest en krijgt nu 3x per week fruit en groenten.
ik merkte gewoon dat ze iets anders wou dan haar fles,ze zat te smakken als ik iets at en keek het letterlijk uit mijn handen…
ze heeft er nog nooit problemen met haar darmpjes door gehad.
het beste is om te beginnen met een paar hapjes om te kijken hoe je kleine erop reageerd.
groetjes en succes,bianca.
Hoi Estelle
Ik ben de trotse mama van een tweeling Danny en justin van 15 weken oud 2 a 3 x in de week krijgen ze een gepureerde appel en dat vinden ze heerlijk voor de rest krijgen ze ook gewoon hun normale flesvoeding het is gewoon een extraatje en erg leuk voor allemaal gewoon op je gevoel afgaan
Succes
Hoi estelle,
ik geef ook volledige borstvoeding en ben met 5 maand begonnen met een fruithapje,omdat mijn menig is dat ze met 6 maand op eens aan alles moeten wennen en het zo geleidelijk gaat.
ik geef vers fruit,gepureerd met de staafmixer en druk het daan nog door de zeef.
(elke dag een halve peer en hij smult er van!)
Djayden was erg fijngevoelig wat de darmpjes betreft maar heeft nergens last van gehad.
ook ik weet dat het afgeraden wordt tot 6 maand,echter toen ik 4 jaar geleden mijn eerste kreeg was het fruithapje nog met 4 maand,en het wordt elke keer veranderd!.
Je moet het zelf weten,ik wou ook eerst wachten tot 6 maand maar wat ik doe voelt goed en mijn ventje smult er lekker van,fruit lijkt me geen kwaad kunnen met 5 maand.
gr diana
nou ik ben aan het bijvoeden hoor…Maar heb nu een nieuw probleem ik ga een nieuwe vraag openen “krampjes” dusse wie verder wil lezen.
Gr Estelle