Bijvoeden

Hi mamma’s,
Ons zoon Floris is vandaag 6 maanden oud geworden. Sinds afgelopen week weten wij dat hij te weinig borstvoeding van mij binnen krijgt, dus mijn productie terug gaat. Van het consultatiebureau en de kinderarts kreeg ik het advice om nu snel kunstmatig bij te voeden, want hj neemt sinds een aantal weken nauwlijks aan gewicht toe. Sinds 5 dagen proberen wij hem aan de fles te krijgen, omdat hij voor zijn leeftijd veel meer moet drinken, maar hij wil absuluut niet meer uit de fles gaan drinken (heeft hij namelijk wel met borstmelk gedaan). De kunstvoeding vind hij niet lekker ook is hij ontzettend hongerijk - Heeft iemand een tip wat wij anders kunnen doen? Hoe wij hem kunnen ondersteunen dat hij op liefdevole manier wel de fles pakt of via een andere weg de hoeveelheiden binnen krijt, die hij nodig heeft om weer’ s te gaan grooien.

Alvast bedankt voor jullie advice

Annikki

Hallo Annikki,

Cloé wilde met 3 maanden niet meer drinken van de borst. Toen zijn we gedwongen overgegaan naar kunstvoeding. De eerste voeding die we probeerden moest ze niet hebben. Op aanraden van cb zijn we naar Beba van Nestlé overgeschakeld. Deze is zoeter en zou beter aansluiten bij de smaak van bv. Normaal gezien is Beba voor hongerige kindjes, er zitten iets meer voedingsstoffen in. Dus dit zou helemaal geen kwaad kunnen voor jouw kleine man. Maar staar je niet blind op de hoeveelheid flesvoeding. Cloé zou nu normaal gezien 210cc moeten drinken, maar ze drinkt slechts 160cc, soms 180cc. Ze groeit wel heel goed en komt goed aan. Ze heeft er gewoon genoeg mee.
Succes! Laat weten hoe het loopt!

Groetjes,

Tamara

hoi annikki,

ik zou zeggen pak een voeding die beste op de smaak van bv lijkt.
Ik kreeg als advies friso, zit dicht bij bv qua smaak.

Ik zou je niet blindstaren op de hoeveelheid die hij op zou moeten, want toen je bv gaf wist je ook niet wat hij binnen kreeg. Genoeg is genoeg. als hij hongerig is kun je evt ook voeding voor honerige baby’s nemen.
wel belangrijk dat hij goed groeit, en hopelijk gaat hij snel een inhaalslag maken!!!

succes

groetjes gytha

Hoi Annikki,

Elke heeft nooit borstvoeding gehad maar fles.
Ze is er nooit gek op geweest en we kregen de fles vaak niet leeg.
Ze at op die leeftijd wel goed haar groente/fruit dus maakte
me niet zoveel zorgen.
Op een gegeven moment zijn we met pap begonnen, vond ze niet echt
lekker maar hebben we wel iedere keer gedaan.
We gaven haar ook yoghurt na t warme hapje.
Elke viel niet af.
Ook gaven we af en toe een flesje met roosvisee en water
(zodat ze toch genoeg vocht binnen krijgt voor de plasluiers)
Dit laatste heb ik overigens niet verteld op het cb want die keuren
dit af.
Zeggen; alleen water of lauwe thee.
Je zou kunnen proberen of hij pap wil. Wij deden er wel roosvisee
door.

Groetjes Heleen.