Bijtende dreumussen

Dion is vandaag 2 keer gebeten op het KDV hij gilde het uit zei zijn juffie hij heeft een hele afdruk van een gebit in zijn gezicht en een op zijn arm, mijn arme schaapje wat zal dat pijn gedaan hebben.
De kinderen bijten allemaal op het moment, Dion heeft het vorige week ook bij een meisje gedaan in haar arm toen zij speelgoed van Dion wilde afpakken.
Het grappige is dat de dreumusjes allemaal van Dion zijn leeftijd zijn en allemaal in de “MIJN”-fase zitten en ze maken dus echt ruzie om speelgoed en omdat ze nog niet kunnen praten gaan ze schreuwen, bijten, haren trekken, en duwen uit frustratie.
Gelukkig wordt er wel direct streng opgetrede, de “boef” wordt streng aangesproken en op de gang gezet en even genegeerd en dat vinden ze echt een straf (huilen) en daarna mogen ze weer binnen en gaan ze naar het “slachtoffer” en mogen ze het andere kindje aaien en het op die manier weer goed maken.
Dion aait nu alles … papa, mama opa, oma alle kindjes die hij ziet en zecht dan ook AAI.

Ik moest het effe kwijt hoor.

Weet iemand hoelang het duurd voor die beetplek weggetrokken is op zijn gezichtje, het ziet er zo akelig uit.

Wat verevelend dag je kleine man nu een bijtplekje op zijn gezicht had.
Geen idee hoelang dat het zichtbaar blijft…en ik zie vanaf mijn bank ook niet hoe het wondje eruit ziet.
Wat je kan doen is morgen even langs een drogist gaan, ik weet dat ze van VSM vele zalfjes hebben tegen allemaal dingen. Of misschien van biodermal, iets van littekencreme. Dit werk erg goed.

Succes, hoop dat de plekjes snel weg zijn.

Lilypie Second Birthday tickers

Wat naar! Erik had het een tijd geleden ook toen hij terugkwam van het kdv. Zelf bij hij niet, maar andere kindjes blijkbaar wel Hij had ook een heel gebit op z’n onderarm staan én in z’n rug. AUW! Het was na een weekje redelijk weggetrokken, maar is nog lang blauw gebleven. Het was echt een bloeduitstortinkje geworden.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Jeetje wat erg he Mriek

We gaan zondag op vakantie en dan ziet hij er zo uit op alle fotokiekjes.
Het is geen plekje maar een enorme grote plek een boven en ondergebit op zijn hele wang net onder zijn oog, het is dik rood en voeld warm aan.
Ik ben ook bang dat het niet binnen een paar dagen wegtrekt en dat het blauw zal worden.
Lekker stelletje zijn wij want ik heb een plauwe plek inder mijn oog op mijn jukbeen want Dion had me van de week per ongeluk een kopstoot gegeven.
Ik probeer het met make-up weg te werken maar het valt toch wel op en dan krijg je steeds van die opmerkingen op het werk of mijn man me in elkaar heeft geslagen weet je wel Zucht.

Oh jee, dus jullie zijn allebei een beetje gebutst? Ik herken precies de plek die je beschrijft hoor bij Dion, Erik had toen precies zoiets. Helpt het om het te koelen met ijs in een washandje ofzo? Dat de zwelling misschien iets afneemt? En even bij de drogist vragen of ze er een zalfje voor hebben. Tja en anders ook Dion maar met jouw make-up bewerken?

Groetjes,
M

Mriek, ik zat net te googelen op bijten op KDV en toen kwam ik als 2e link een topic tegen van jou uit juni 2009 op dit forum en heb het gelezen over jou Erik dat hij ook een beitertje in de groep had en dat de timmerman een afscheiding kwam maken in het lokaal zodat de leidsters het manneke appart konden zetten als er even geen toezich was … mijn god zeg ik moest helemaal denken aan die film van Silents of the lams met die man die ook beet en daarom een masker op kreeg, soort mijlkorf.
Als ik er maar niet naar van ga dromen.

Maar het is echt niet leuk en ik ben ook bang om hem weer aan te treffen met bijtwonden als ik hem op kom halen.
Dit jongetje is 1 1/2 en sinds 2 maanden daar en ik zit gelijk te denken misschien is hij van een ander KDV afgestuurd vanwegen zijn gedrag, het is ook een vervelend druk kind, vanmiddag schreeuwde hij heel hard in het oortje van een baby van 7 manden en ik zag het en de juf reageerde verbaast waarom dat babytje ineens zo huilde dus ik zij P schreeuwde net keihard in zijn oor.

Dat kan kloppen ja, daar heb ik toen een topic over geopend. Haha, dat was gewoon een laag dingetje, zoals een traphekje zeg maar, waar hij dan even achter kon spelen. Levendige fantasie heb jij! Maar dat jochie is inmiddels een stuk ouder en niet meer zo van het bijten.

Heb je de leidsters/locatiemanager bij jullie gevraagd wat ze aan het bijten doen? Of ze er ook met zijn ouders over praten en wat die ouders ervan vinden?

Groetjes,
M

Hier hebben we ook een bijtertje helaas. Gelukkig heeft hij nog nooit andere kindjes gebeten, hij bijt gelukkig alleen mij. Ben ik natuurlijk ook niet blij mee maar goed zou me echt schamen als hij een ander kindje beet. Ik hoop dat het over is als hij beter gaat praten want meestal gebeurd het uit frustratie als hij zich niet kan uiten.
Tarwekiemolie werkt trouwens ook goed tegen littekentjes.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers