Zeker graapig dat de pappa’s dat pas krijgen als ze 16 zijn althans bij meisjes
Groetjes,
Michèle
Zeker graapig dat de pappa’s dat pas krijgen als ze 16 zijn althans bij meisjes
Groetjes,
Michèle
Vanmorgen Erik naar de creche gebracht en de leidster vroeg hoe het met de bijtwond ging. Die is inmiddels weg, maar heb gezegd dat het ons niet lekker zit. Ze snapte het volkomen en zei dat ze als leiding zelf ook al met de manager hadden gepraat en dat ze al plannen aan het maken zijn om dit aan te pakken. De manager wilde mij ook nog even aanschieten om concreet te vertellen wat die plannen inhouden. Dat is dus wel netjes, dat ze zelf al initiatief hebben genomen en niet hebben gewacht op een klacht van ons. Ik zal morgen even met die manager spreken en dan horen we hoe en wat. Voel me er nu al wel wat beter onder, in ieder geval serieus genomen omdat ze ook zelf al bezig zijn gegaan.
Groetjes!
Gelukkig dat het loopt mriek en dat zij net zo als jij de zorg van Erik en de kindjes hoog hebben staan. Dat moet wel een opluchting zijn. Maar goed ben benwieuwd wat ze gaan doen.
Groetjes,
Michèle
Zeker een pak van m’n hart. Ik zal laten weten wat ze nu precies in de planning hebben als ik dat gesprek heb gehad.
Groetjes!
wat fijn dat ze zelf ook actie hebben ondernomen. wij doen dit eigenlijk ook altijd wel, maar niet alle leidsters zien t probleem zo goed.
hopelijk nemen ze snel stappen om dit probleem te verhelpen. het is toch wel fijn dat je weet dat je kind veilig zit en zich zeker ook veilig voelt.
groetjes jolanda
Da’s zeker fijn Jolanda. Goed dat jullie dat ook meestal zelf al wel doen, dat geeft ouders toch wel een goed gevoel (kan ik nu uit ervaring zeggen).
Groetjes!
Vanmorgen Erik naar de creche gebracht en even met de manager gesproken. Afgelopen maandag is er een pedagoge komen observeren en een dezer dagen komt er een timmerman een soort van afscheiding bouwen zodat ze het bijtertje even apart kunnen zetten als ze even geen toezicht op hem kunnen houden. Hij kan dan daar spelen en de andere kindjes zijn veilig.
Ze vertelde dat ze er alles aan doen om het te voorkomen en dat de ouders en zij dezelfde aanpak hanteren. Het is een tijdje minder geweest en nu weer teruggekomen en zelfs nog erger dan ervoor. En wat dat is? Tja. Ze zegt dat ze nu proberen erachter te komen wat bij hem wél binnenkomt als straf. Ook zei ze dat hij het bij meerdere kindjes doet, maar vooral Erik er telkens uitpikt. Daar word ik verdrietig van. Erik is zo’n weerloos jongetje, hij doet helemaal niets en dan wordt 'ie ineens gebeten. Ik hoop dat ik hem vandaag bij het ophalen niet wéér aantref met een bijtwond, want dan weet ik niet hoe ik ga reageren. Ik merk dat ik nu toch wel boos en verdrietig ben nog steeds en wil gewoon dat het niet meer gebeurt. We zullen zien.
Groetjes!
Goed dat je het hebt aangekaart!
Nora is nu al twee keer met een speelgoed om haar hoofd geslagen. Een kleine blauwe plek tot gevolg. Ze brult even en is het dan weer vergeten. Ik dacht: ja, dat hoort erbij als je een paar kinderen bij elkaar zet. Dat vind ik nog steeds wel. maar een blauwe plek is wat anders dan een bijtwond, natuurlijk!
Mocht het bij Nora nog eens gebeuren, ga ik wel is vragen of het steeds hetzelfde kind is wat dat doet en of het bij meer kinderen gebeurt. Toch wel goed om daar wat dichter op te zitten, nu ik dit zo lees.
Fijn om te merken dat het KDV zo reageert. Hoe vaak gaat Erik naar het KDV?
groetjes, Liske
jeetje meid ik begrijp je, ik zou ook bloedlink worden dan denk ik pff
maar hoe is het op de creche gegaan vandaag??
@Liske: als je inderdaad het gevoel hebt dat je het niet meer acceptabel vindt, moet je er zeker iets van zeggen. Maar dat doe je dan ook vast, als het om je kind gaat gaan wij moeders er volgens mij vol in…ik wel tenminste, haha. Helemaal omdat Erik niets doet en dat jongetje uit het niets bijt. Erik gaat twee dagen per week naar het kdv. Op de woensdag (dan is dat jongetje er alleen de ochtend) en op donderdag (dan zijn ze er allebei de hele dag).
@Inge: geen idee. Ik haal hem rond half zes op en dan zullen we zien…vind het wel spannend. Zit al de hele dag een beetje met een knoop in m’n maag…
Groetjes!
Ja ik moet bekennen dat als er ongein bij pns op het kdv uitgehaald wordt dat Morgan het meestal is. Ze trekt aan haren en ze pakt spenen af. Met haa vriendjes speelt ze bokje en ze gooit hem en naar in vandaag hoorde ook kinderen om. Maar harentrekken mag ze van mij echt niet en knijpen en bijten ook niet. Ik leer het haar nu al af al snapt ze er geen snars van. Maar het kdv weet ook dat ze straf moet krijgen als ze dat doet anders heb ik straks echt een kleine dominatrix thuis. Ik hoop ook echt dat ze dat jongetje aan kunnen pakken want voor hem is het straks ook niet leuk als de andere kindjes niet meer met hem willen spelen.
Groetjes,
Michèle
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met boos worden inderdaad bij bijten of haren trekken. Hier beet Erik gisteren ook in m’n vinger en na een boos ‘nee’ keek 'ie zo zielig, echt heel schuldbewust. Dus alleen maar goed denk ik Michele, dat je dat bij Morgan ook al doet.
Ik hoop ook dat ze het kunnen oplossen. Ten eerste voor mijn kleine man en ten tweede voor dat jochie zelf. We moeten het afwachten. Vandaag gelukkig niets gebeurd, dus daar waren we vanzelfsprekend blij mee.
Groetjes!
wat een dubbel gevoel dan om je kleine weg te brengen… Hopelijk lost het zich snel op en kan je Erik weer met een gerust hart achterlaten…