Bijt zijn hele hand kapot

Rico heeft sinds een dag of 2 wondjes op zijn handen en vingers. dit komt omdat hij constant erin ligt te kluiven.
s’nachts wordt hij wakker en zegt dat hij pijn heeft aan zijn hand en dat hij ziek is.
heeft ziek zijn en dit doen met elkaar te maken?
ik bedoel… nu met sudocreme is het wat aan het genezen maar heb hem er net weer op betrapt,
het lijkt wel of hij aan het tutten is, want ook in zijn knuffels loopt ie te kluiven.
gelukkig niet in ons of andere mensen zijn handen
maargoed weet nie zo goed hoe ik hiermee om moet gaan.

Doet de onze ook. Als ik het zie zeg ik: doe je handje maar uit je mond, anders wordt je handje zo nat en je speelgoed ook, dat speelt niet fijn.
Hij stopt er dan mee.

Misschien weer een fase van ontdekken.

hmm ja, ik zeg meestal gewoon dat rico’s handjes dan heel veel pijn gaan doen
het ziet er ook pijnlijk uitnamelijk hoe het eruit ziet.
dat hielp in ieder geval niet.
wel toen ik zei dat hij dadelijk geen ijsje meer kon vasthouden

Misschien dat hij toch nog wel een beetje behoefte heeft om ergens op te zuigen… hij is ook nog niet heel lang van zn tut af he. Zoekt misschien gewoon een vervanger.
Overdag zou ik er gewoon iedere keer wat van zeggen… en 'snachts tja… misschien pikt hij het als je sokjes om zn handen doet?
En anders is er weinig tegen te beginnen ben ik bang.

ja dat idee heb ik ook maar dat had ik al langer omdat hij ook s’nachts die tut beweging maakte zeg maar.
maar hij tut volgens mij al meer dan 3 maanden niet meer toch of langer of ik weet het eigenlijk niet