Bijna naar spanje

hai wij gaan 1 september naar mallorca en sam is dan bijna 10 maanden oud, we hebben er erg veel zin in maar ik zit telkens te denken wat ik allemaal mee moet nemen. heeft er iemand nog tips over wat absoluut mee moet of wat handig is om mee te nemen. alvast bedankt

groetjes karin, mama van sam 11-11-2003

Jeeeee, ik lach me rot. Sorry hoor, helemaaaaaal niet vervelend bedoeld!!
Het komt gewoon omdat ik hier in 1 dag lees dat er 3 mensen, in (zo ongeveer) dezélfde periode, naar Mallorca op vakantie gaan!!
Is dat zo leuk daar?

Ik zou je trouwens graag tips willen geven over wat je moet meenemen, maar Kim kan dat nog het beste denk ik. Volgens mij is zij namelijk al eerder op Mallorca geweest (ook met een kleintje).
Ik ken Mallorca verder niet.

Ik wens je in ieder geval een heel gezellige, zonnige vakantie toe!!!

Enne…stiekum wel benieuwd of jullie alle drie in hetzelfde hotel zitten

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 17 Aug 2004 21:55:33

ok dan als ik naar voren geschoven wordt als deskundige: je neemt mee,een zwembroek,een handdoek en dat voor iedereen die meegaat, luiers kan je overal kopen, leeft je kind nog op opvolgmelk neem dan 2x de hoeveelheid mee die je nodig hebt voor de vakantie… potjes voeding kan je overal kopen maar neem in ieder geval mee voor de eerste paar dagen(hoef je niet zo te zoeken)
kleren??? je ligt toch de hele dag aan het strand dus … wat betreft campingbedje?? neem mee, kost je, man(huhvader) wat gedoe in vliegtuig en bij de koffers maar huren is duurder als aanschaffen in nederland, nu de positieve punten, kinderen kunnen niets anders als zindelijk worden als ze de hele tijd alleen maar in zwembroek mogen lopen dus neem je potje mee…

baby’s ach baby’s heerlijk op vakantie!!! wat heb je daarnou mee te doen, je neemt een thermosfles mee met gekookt heet water en poeder en joepieeeeeeeeeeeeeeee vakantieeeeeeee

oja belangrijkste mee tenemen op vakantie = goed humeur, ors,voeding, en een thermosfles enne een daadwerkelijke fles…enne een goede reis en annulerings verzekering

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Paracetamol zetpillen voor je kindje.
En ik zou luiers meenemen, in Gran Canaria waren ze 2 keer zo duur en dan had je nog van die plastieke.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Gekookt water hoef je niet eens mee te nemen. In het vliegtuig regelen ze dat voor je (let op dat ze 't niet te heet maken.). De luiers in Portugal (Nils was toen 1,5jr.) waren net zo duur als in Nederland, dus dat zal in Mallorca ook wel zo zijn. Misschien moet je hiervoor iets buiten 't toeristisch gebied kijken. En ja, de potjesvoeding in Zuid Europa is prima (Nestle). Fruithapje is over het algemeen zoeter dan bij ons (ze nemen 't daar niet zo nauw met suiker toevoegen voor kids). Maar zit je in een beetje goed hotel dan is onze ervaring sinds we Nils hebben (in Kreta, Portugal) dat het hotelpersoneel zeer bereid is om je overal mee te helpen (eten pureren enzo.). Overigens is mijn ervaring dat de hotels waar wij waren altijd wel een gratis kinderbedje ter beschikking hebben voor bij je op de kamer. Stuur even een email naar je hotel en vraag er gewoon om.

Wij gaan overigens 3 september naar Mallorca.

Vergat nog een stukje bij 't gekookte water: in het vliegtuig regelen ze dit voor je tijdens de vlucht en in het hotel is dit ook altijd wel te regelen. Als je op pad gaat dan is een thermosfles heel handig!

Wij hebben toen Nils nog baby was voor de heen en terugreis van die kant-en klare nutrilon meegenomen, erg handig vooral tijdens stijgen en landen (ivm druk op oren), is ook koud te drinken.

Bieb, Mallorca is 1 van de bestemmingen om met kinderen heen te gaan. Veel hotels zijn hierop goed ingesteld.

En dan de zee, die loopt op veel plaatsen heeeeeel geleidelijk af. Voor kleintjes geweldig natuurlijk.