Bijna elke week koorts

mijn zoontje van anderhalf is de laatste tijd erg aan het kwakkelen.
in augustus is hij opgenomen met benauwdheidsklachten en is september weer.
daarvoor krijgt hij nu medicijnen in de vorm van pufjes.
maar wat me nog het meeste zorgen baart is dat hij bijna elke week koorts heeft.
soms hoog ( rond de 40), andere keren rond de 38.5.
ook wil hij bijna niks eten en het is al een klein mannetje.
bij zijn geboorte van hij prematuur en dysmatuur ( hij had een geboortegewicht van 1235 gram bij 35 weken)
doordat hij zo weinig eet, moet hij nu naar een dietist omdat hij onder de onderste curve zit.
persoonlijk denk ik niet dat hier de oplossing ligt, omdat hij slecht eet doordat hij zich beroerd voelt.
ik voel me totaal niet serieus genomen door de kinderarts, die beweert dat dat vele ziek zijn komt doordat hij op een kinderdagverblijf zit.
maar dat zou dan dus betekenen dat alle kinderen die naar een kinderdagverblijf gaan elke week koortsig zouden moeten zijn.

wat zouden jullie doen?
tips en ervaringen zijn erg welkom

groetjes ellen

Ik persoonlijk vind het niet normaal dat een kindje elke week koorts heeft zoals jij beschrijft. Tuurlijk pikken ze op creche of kdv sneller iets mee, maar dit vind ik wel erg vaak.
Als jij je niet gerust voelt, ga dan een voor een second opinion bij een andere arts. En dring eens aan ( voor zover je dat nog niet gedaan hebt) op uitgebreid bloedonderzoek. Dan kunnen ze zien of je zoontje misschien ergens een ontsteking heeft ( daar zou die koorts vandaan kunnen komen).

En wat betreft dat eten, heel moeilijk. Wil ie ook niets drinken, misschien pap ofzo?
De dietiste kan je wel adviezen geven voor calorierike voeding voor je zoontje. Het is dan niet de oplossing van de koorts maar hij moet weerstand opbouwen om beter te worden.
Succes ermee, ben benieuwd hoe het verder gaat!!

Groetjes van Christa

Hoi,

Ik zou een second opinion aanvragen bij een ander ziekenhuis. Je verzekering kan daarbij helpen. Ook zal ik het melden bij je ha misschien dat hij je ook verder wil helpen met het doorsturen naar een andere arts.
Ik zou ook tijdelijk een dagboekje bijhouden.
Even heel strak op een bepaald tijstip liefst om 12.00 uur 'Smorgens is de temp vaak laag omdat ze dan rustig en veel hebben geslapen in de middag loopt het dan meestal op en bijv. om 19.00 uur koorts meten en bijhouden wat hij eet en drinkt. En daarmee de artsen confronteren. Ondertussen zoeken voor een second opinion.
Met een dagboekje heb je meer bij de hand en kan je ook een soort bewijs leveren.
Elke week koorts is niet goed dat wijst op iets. kinderen o die op een kdv zitten zijn over het algemeen wel wat vaker ziek en vaker verkouden maar elke week een dag lijkt mij wel erg veel.

groetjes

lon106

alvast bedankt voor de reacties die ik heb gekregen.
wij willen ook inderdaad een second opinion aanvragen.
we voelen ons behoorlijk in de steek gelaten door de kinderartsen in het ziekenhuis.
mijn zoontje heeft al een aantal keer in het ziekenhuis gelegen met benauwdheidsklachten en toen hebben mn man en ik ook aangedrongen op bloedonderzoek.
dit vond men daar niet nodig, ook toen al was hij regelmatig koortsig.
met heel veel gezeur hebben ze uiteindelijk een urinecheck gedaan, maar hier is niks uit gekomen.
de tip van het dagboekje vind ik super, dit ga ik zeker doen.
we moeten 12 december weer voor controle naar de kinderarts en ik zal het dan ook zeker onder zijn neus schuiven.
mochten ze dan nog niks doen, zijn we weg uit dat ziekenhuis en gaan we langs de huisarts om te vragen of ze ons door kunnen sturen naar een ander ziekenhuis.

groetjes ellen

hallo allemaal

ik ben net nieuw hier, maar het verhaal komt me redelijk bekend voor.

Mijn zoontje is nu bijna 21 maanden en sinds hij naar het kinderdagverblijf gaat, hij was toen 6 maanden, heeft hij om de 2weken verhoging of koorts en is hij ziek.
Ik ben naar de kinderarts geweest, die heeft o.a bloedonderzoek gedaan. maar daar kwam niets uit. Het zou na de zomer wel beter gaan…
In de zomer ging het inderdaad goed. Misschien ook omdat ik 6 weken thuis was en hij dus niet naarhet kdv ging. Daarna begon het weer. Chronisch verkouden en om de 2 weken ziek. Vorig week zijn z’n neusamandelen er uit gehaald. Keelamandelen doen ze pa s als ze 2 jaar ziijn. Ik weet niet of het geholpen heeft, want ik merk nog geen verschil. Ik snap wel, dat een verkoudheid niet meteen over zal gaan.

Is er trouwens iemand die ervaring heeft met kids, waarbij de amandelen verwijderd zijn? helpt het echt??

Ik ben trouwens 2 maanden geleden met sojamelk voor peuters begonnen en vitaminepillen voor kinderen vanaf 1 jaar. Het was even zoeken want de meeste vitaminepillen zijn vanaf 2 jaar. Sinds dien gaat het iets beter. Ik ben met sojamelk begonnen omdat minder slijn vormt dan gewone melk. Hij loopt namelijk ook altijd te hoesten…

Voor de rest blijft het afwachten.

Ik vind het heel vermoeiend want als hij echt ziek is kan hij niet naar het kdv en dan moet ik weer oppas regelen. Het geeft zo veel stress.

Het ene kind is ook vatbaarder dan de andere. M’n dochter van 3 is gelukkig ( even afkloppen) veel minder vaak ziek