Bijna een jaar voorbij en erg emo

Deze week is het een jaar geleden dat ik met verlof ging en sommige weten wel dat mijn einde van mijn zwangerschap echt geen pretje geweest is en mijn bevalling al helemaal niet. We zijn nu bijna een jaar verder, 3-9 is de kleine meid alweer een jaar en ik merk dat ik de laatste dagen erg emotioneel ben.

Hoe moet ik het uitleggen. Het is zo snel gegaan allemaal. Zo ligt ze in je armen, compleet afhankelijk en zo hobbelt ze met een rollator door de woonkamer heen en roept ze je aandacht omdat ze iets nieuws ontdekt heeft.

Ook voel ik me heel kwetsbaar. Ik ben door mijn jeugd vrij hard geworden en ik had eigenlijk weinig angsten. Ja naalden en ganzen, maar verder had ik een houding dat het me niemand me kon kwetsen en nu ben ik eigenlijk heel kwetsbaar geworden. Ik ben ook heel gevoelig voor nieuweberichten die over kinderen gaan. Ik kan dan heel emotioneel worden of heel boos. Ze zeggen wel eens met een kind heb je er een angst en een zorg bij en dat is zeker wel zo. En als ik haar de wereld zie ontdekken realiseer je je dat je ze niet tegen alles kan beschermen. Ik ben echt geen lieverdje geweest en ik weet wat voor gevaren er loeren, en als ik daar over nadenk lopen de tranen over mijn wangen.

Herkend iemand dit of zal ik maar meteen een afspraak maken met een psyg???

Groetjes,

Michèle

Meissie, je hoeft niet naar de psych! Dit is heel herkenbaar en heel normaal! Lekker laten stromen die tranen want dat hoort er allemaal bij.

En straks op 3 september ga je alleen nog maar harder tekeer dus haal maar vast genoeg zakdoekjes in huis!

Dikke knuffel van mij voor jou. Ik kom gewoon lekker op je schouder mee zitten snuffen!

Groetekes, Sje

Oef meisje, heel normaal nu je kleine meisje bijna een jaar word. Geef er maar aan toe en laat maar lekker gaan. Dit emo gevoel heb ik nog steeds als ze weer een jaar verder zijn en zelfs nu de jongste na de vakantie ook naar school gaat. Maar niet meer zo zoals bij de eerste verjaardag.
Wat betreft de gevaren van deze wereld, dat gevoel had ik meteen bij de geboortes van de kinderen. In mijn buikje zaten ze lekker, erbuiten moest ik ze delen met de hele wereld en alhoewel dit ook zeker leuk is, is het ook eng omdat deze wereld nu niet altijd even aardig en vriendelijk is. Maar ik kan niet anders dan me best doen qua opvoeding en ze een veilige thuishaven bieden. Ze leren wat goed en fout is en ze zelf keuzes laten/leren maken in de hoop dat ze zich dadelijk prima kunnen redden. Maar zolang wij er zijn zullen wij en onze familie en vrienden ze beschermen waar nodig.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Dat emotioneler zijn blijft nu je moeder bent. Althans zo is mijn ervaring. Ik was al een sentimentele muts maar sinds ik moeder ben is het nog erger.

En zoals jij omschrijft Michèle dat je eigenlijk best hard geworden bent door je jeugd en dat dat nu als een plumpudding in lijkt te zakken nu je die kleine meid hebt, ook heel herkenbaar. Niet bij mezelf maar bij een vriendin.

Die is van nature heel nuchter, geen huilerig type en die moet je vooral niet betuttelen, maar sinds ze moeder is, is ze een veel emotioneler mens.

Gewoon een erfenis van de hormonenbom die je was tijdens en vlak na de zwangerschap.

Groetekes, Sje

Ha ha ha nou ja dan laten we het maar gewoon op zijn beloop. Alleen hopen dat vriendlief het ook allemaal snapt. Want volgens mij zijn mannen daar toch anders in geloof ik.

Groetjes,

Michèle

Nou vergis je niet, mijn man heeft het ook zwaarder te pakken sinds-ie vader is hoor. Alleen mannen hebben eerder de neiging om het te verbergen omdat ze denken dat het niet stoer is om zo emo te zijn om zo’n klein mensje van nog geen jaar.

Groetekes, Sje

Ik hoorde van de week in goed vertrouwen op het kdv dat pappa bijna staat te huilen als Mogan huilt bij het brengen

Groetjes,

Michèle

Hahaha! Zie je wel! Hij probeert gewoon in jouw bijzijn een stoere vent te zijn!

Echt, vaders en dochters, kom daar niet tussen hoor! Onze oudste was nog geen uur oud, we waren nog in de verloskamer, ik was nog niet eens gewassen, mijn man heeft die kleine meid in zijn armen en zegt “De eerste de beste die op zijn scooter bij ons de inrit op komt rijden, die sla ik eraf!”. Hahaha!

Groetekes, Sje

Ha ha ha ja hier wordt ook al een gouden kooi gemaakt hoor… En ze heeft al vriendjes op het kdv en pappa kan ze niet uit elkaar houden vind is helemaal niet leuk

Groetjes,

Michèle

Hee Michele,

Heel herkenbaar (alles). Niemand kon mij gek maken totdat je een kindje krijgt…

En de eerste verjaardag… huilen! En nu nog, als ze iets nieuws geleerd heeft, dan staan de tranen in m’n ogen omdat ze al zo’n grote meid aan het worden is (bijna 1,5 jaar).

Het gaat heel snel, het lijkt na 1 jaar nog veel sneller te gaan!

Groetjes Frauk

[img]http://b2.lilypie.com/BDdNp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Ook ik herken dit wel, dat je af en toe kijkt en dat je hem bijna ZIET groeien op dat moment, en dat je elke keer zoiets hebt van: hij is al zoveel groter geworden, en in 1 maand tijd tijgert, kruipt, staat en stapt meneer. Het liefste wil ik hem dan klein houden, en papa zegt dan: oh nee ik ben blij als ie dadelijk mee op pad kan, lekker vissen of voetballen.
en heb ik zoiets van: snif… hij lijkt steeds verder van me weg te glippen totdat ik m dadelijk helemaal niet meer kan knuffelen. maakt me wel bang en erg verdrietig, nu kan ik m nog beschermen en dadelijk gaat ie ineens zijn eigen weg. en dan is ie nog maar 10 maanden en zit me daar nu al verdrietig over te maken (als ik eraan denk dan he)
ik weet niet of ik erg emotioneel ga worden als hij 1 wordt (moet ik me dan schamen??) want er zitten gewoon nog heel veel zorgen bij ivm zn gezondheid en noem maar op en ik hoop niet dat ik dan een domme koe ben alsi k daar geen verdriet bij heb of gelukstranen.
Heb ook last van extreme moeheid nog steeds, en ik had dat al voor de zwangerschap maar is nu allene maar erger geworden. en als ik dan met rico ga wandelen en ik zie van die wazige figuren op de weg lopen zit ik me vanalles in te beelden van; als ze maar niet…
en ook dan denk ik: ik bel gauw de psych maar want ik ben al paranoia aan het worden ofzo waarom zouden ze rico wat doen…tja… gewoon debiele gedachten puur uit bescherming voor je kindje denk ik dan.
papa was voordat we rico hadden heel hard echt HEEL hard voor alles en iedereen als het hem niet zinde. sinds hij papa is ken ik hem ineens van een hele andere kant, alsof het echt een andere vriend is die ik heb. echt wel schattig

Hoi,

Heel normaal. Ik heb het nu ook weer bij de gedachte dat ze na de vakantie naar de kleuterschool gaat. Aan de ene kant voor haar goed maar toch ook weer een periode van afsluiting. Ze is dan niet meer hele dagen zomaar thuis. Je kan niet even tussendoor meer naar mijn broers en zussen dat komt nu echt op het weekend aan. Maar ook wat is het snel gegaan en wat is er allemaal gebeurt.

En zo heb je dat zo nu en dan ik had dat echt ook rond de eerste verjaardag toen ze naar de psz mocht en dan nu zeg maar.

Ik heb die keren het ook heel bewust echt gevierd met ons drietjes. Dus lekker uit eten nu ook weer de vakantie is begonnen en een periode wordt afgesloten en we zijn lekker met twee van mijn broers en twee zussen uit gaan eten in een leuk resaurant ook voor de kinderen. Voor de kinderen was het de viering van de vakantie voor mij de afsluiting van een periode. En ik moet dan echt sávonds als ik even de slaapkamer inloop of kijk bij mijn dochter om te kijken of ze goed ligt en gaat een traan wegpinken hoor.

groetjes

lon106

O, wat herkenbaar!!
Ook ik begon al te twijfelen… of ik niet een een psych moest bezoeken…
Als Seth slaapt, moet iedereen zachtjes zijn, en het liefst ben ik zoveel mogelijk thuis bij hem. Als hij dan de hele dag heeft liggen mopperen en piepen, dan kan ik hem echt niet meer uitstaan, maar als hij dan een dag weg is, dan mis ik hem weer… Pff… word er af en toe echt gek van.
En ben echt heel trots als hij weer iets geleerd heeft, maar stiekem kriebelt het wel hoor naar weer zo’n klein babytje!

En dan twijfel ik weleens of ik dan niet gewoon iets met babytjes moet gaan doen, kraamverzorgster ofzo…(spreek dit nooit uit hoor!) maar het kan ook heel goed dat dit nog bij de hormonen hoort…

Mijn vriend zegt altijd dat ik veel te veel mijn leven op Seth aanpas… en dat ik het meer los moet laten, en ook meer mijn eigen dingen moet doen, maar ik weet het niet…

En ik was al een jankebal, maar dat is alleen maar erger geworden
Liefs, Anne

Lilypie

Heel herkenbaar, hoort erbij en zeker niet naar een psych gaan. Je bent niet gek, je bent gewoon een moeder…

En op 3 september zal het alleen maar erger zijn, wees maar voorbereid…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

pfoe nou idd erg herkenbaar, heb er de laatste tijd ook behoorlijk ‘last’ van. ga ook vaak, wanneer ze ligt te slapen, even bij d’r kijken om gewoon even te kunnen genieten. had dat echt nooit van mezelf verwacht, maar ben ook veel emotioneler dan ik ooit ben geweest zeker wat betreft Lindsey maar idd ook over andere kindjes. inmiddels al wel bezig met wat voorbereiding voor d’r verjaardag (hier dus 6-9) zoals kaartjes maken enzo en ook dan moet ik echt wel even slikken en blijf ik bij de foto’s hangen van de eerste periode wat natuurlijk ook niet echt meewerkt (of juist wel eigenlijk) aan de tranenstroom.

liefs,
Rinske

Echt ik ben zo blij te horen dat dit ‘erbij’ hoort zeg maar. Ja ik moet nog voorbereiden. Daar ga ik me binnenkort even op storten, maar echt soms. En dan vanavond zie ik dat haar bovenste tanden door zijn en dan bedenk je je dat haar gezichtje weer zal veranderen en ja dan zwelt je hart van trots want ze doet het zo goed en dan zie ik vanmiddag in de ah een drie weken oude uk en dan denk je waar blijft de tijd. Oh ja hebben jullie ook dat je op het moment helemaal gestoord wordt van rampenfilms en zo?? Echt ik hield al niet van de wereld vergaat films, maar nu vind ik ze helemaal verschrikkelijk

Groetjes,

Michèle

nee niet met films wel de mexicaanse griep hype.
wordt er bloednerveus van als ik erover nadenk en ik volg het ook echt haha super debiel normaal heb ik dat nooit zo en denk ik van: tja we zien wel
maar ja nu zit je met je kleine ukkepuk!!

yep heb ik ook last van, net als nu heb je pandamic. nee daar heb je lekker veel zin in met die mexicaanse griep…
kijk er ook bewust niet naar!!

liefs,
Rinske

ja precies, dat probeer ik ook, maar ja je hoort het dan toch wel weer van mensen en dan over die inentingen die dan misschien nog heftiger zijn kwa bijwerkingen als de griep zelf. ik laat me dus niet inenten, ga toch zeker geen rotzooi in mijn lijf laten spuiten waarvan nog helemaal niet bekend is wat voor bijwerkingen die gaan geven, en die wellicht heftig gaan zijn, nee dank je feestelijk

herkenbaar hoor michelle,
en ik kan je vertellen dat het emo zijn alleen maar erger wordt!
na de eerste verjaardag werd ik steeds emotioneler.
als ik dan zie hoe ze zich ontwikkeld en de opmerkingen die ze maken en dan jezelf terug hoort dat doet wat met me hoor!
Laatst zaten we met zijn viertjes in de auto en ik begin te huilen!
toen voelde ik hoe gelukkig ik eigenlijk ben met mijn gezinnetje!
en vaak savond’s na een gezellig dagje en de kindjes liggen dan lekker te slapen dan heb ik een brok in mijn keel als ik aan de dag terug denk, hoe fijn we het hebben gehad en dat we zo’n heerlijke meiden hebben.
Ik laat het maar gewoon gaan die traantjes hahah
en mijn man probeert zich ook groot te houden maar dat lukt hem niet altijd hoor hahaha.

lekker laten gaan meid

groetjes gytha