Bijna altijd in beweging

Hebben meerdere kinderen dit:
Als ik Marijn zijn tanden aan het poetsen ben, zijn luier omdoe, met hem praat oid is hij altijd in beweging. Draait, wiebelt, zit ergens aan. Pff wordt er dan helemaal gek en zeg ook tegen hem dat hij stil moet staan maar het lukt hem gewoon niet.
Hij is bijna de hele dag wel in beweging, loopt ook niet hij rent, vliegt. Fietsen moet ook altijd me een rot gang.
Ook kan hij heel rustig zijn kan heel lang tv kijken en zit dan meestal rustig te kijken, zit dan wel vaak in zijn haar de draaien.
Is dit gewoon innerlijke onrust, karakter of iets wat hij af kan leren. Ik word er soms helemaal gek van.

ja hoor, hier nog zo eentje. Vooral tijdens het eten kan ik me er aan storen als er eentje naast je op haar stoel zit te stuiteren of soms zelfs haar benen op tafel gooit. Ik zeg dan altijd dat ze stil moet zitten aan tafel en dat ik anders haar riempje van de kinderstoel nog aan doe. Dat helpt 2 seconden, maar als ik dan echt dat riempje aan doe is het huilen natuurlijk. Verder ook de hele dag springen en druk druk druk hier hoor, dus ik denk dat dat wel normaal is op deze leeftijd.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Aan tafel valt het gelukkig mee. Maar Marijn is wel anderhalf jaar ouder dan jou dochter he mag dan toch wel een keer verwachten dat het minder wordt.

jawelll zo herkenbaar en zo irritant!! als ik zn tandenpoets leg ik hem altijd gewoon op bed omdat ik dan meer controle over hem heb (hij haat tandenpoetsen, nooit goedgegaan eigenlijk!) dan gaat ie met zn voeten op de muur “klimmen” gaat ie praten terwijl ik zn tanden wil poetsen blehhh tis echt een spastische qua dat betreft. ook als ik m idd wil aankleden elke keer stappen willen zetten, en dan valt ie weer bijna omdat ik net met zn broek op zn knieen zit en ik dat weer niet omhoog krijg door zn beweeg. op den duur zeg ik ook: STA STIL NU!! zegt ie: ohh sorryyy, en dan 5 sec later is hij alweer aan het dansen… zucht.

quote:
ja hoor, hier nog zo eentje. Vooral tijdens het eten kan ik me er aan storen als er eentje naast je op haar stoel zit te stuiteren of soms zelfs haar benen op tafel gooit. Ik zeg dan altijd dat ze stil moet zitten aan tafel en dat ik anders haar riempje van de kinderstoel nog aan doe. Dat helpt 2 seconden, maar als ik dan echt dat riempje aan doe is het huilen natuurlijk. Verder ook de hele dag springen en druk druk druk hier hoor, dus ik denk dat dat wel normaal is op deze leeftijd.

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/hfhTp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

hahaha ja hier ook!! rico legt ook zn benen op tafel of hij gaat met zn voeten op de grond stampen zo heel snel achter elkaar. gewoon irritant dat geluid zeker als je moe bent en zeker nu met dat gips om zn benen en voeten. klinkt megahard op laminaat. en dan 100 x zeggen: ophouden nu mama vind dat vervelend. gewoon stiekem vanuit zn ooghoeken kijken en dan weer doen he. een echte jongen!

quote:
dan gaat ie met zn voeten op de muur "klimmen" gaat ie praten terwijl ik zn tanden wil poetsen blehhh tis echt een spastische qua dat betreft. ook als ik m idd wil aankleden elke keer stappen willen zetten, en dan valt ie weer bijna omdat ik net met zn broek op zn knieen zit en ik dat weer niet omhoog krijg door zn beweeg. op den duur zeg ik ook: STA STIL NU!! zegt ie: ohh sorryyy, en dan 5 sec later is hij alweer aan het dansen.. zucht.

Oh ja hier precies hetzelfde. Ja ik kan nu “wel” luisteren en dan vervolgens gewoon verder gaan grrrrrrr

hahaha!!! idd: ik kan wel luisteren!!
als ik zeg: je luisterd niet Rico! zegt hij: IK KAN WEL LUISTEREN!! en als ik dan weer zeg: ja dat kun je wel maar dat doe je niet nu… zegt ie: WELLUS!

Wat betreft dat aankleden: MamavanRico, ik laat Seth gewoon zichzelf aankleden, heb ik ook het probleem niet dat hij niet stil staan

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hier een meisje van bijna 2 jaar, dus hele andere leeftijd maar precies hetzelfde gedrag! Ze heeft een hekel aan een schone luier aan of kleren aan. Omdat ze gewoon niet wil blijven liggen. Als we haar knuffelpopje geven dan ligt ze wel even stil. Verder ook hier rennen en vliegen, altijd in beweging. Zelfs als ze in haar stoeltje tv zit te kijken, dan verandert ze om de minuut van houding In haar kinderstoel tijdens het eten schuift ze steeds van links naar rechts.
Tsja het is toch kind eigen he, geen geduld hebben voor dingen

Groetjes

Geef mijn dochtertje maar een beetje beweging !! Die moet ik letterlijk een zetje geven anders blijft ze staan, bewegingsloos …

quote:
Wat betreft dat aankleden: MamavanRico, ik laat Seth gewoon zichzelf aankleden, heb ik ook het probleem niet dat hij niet stil staan

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/ggj4p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

dat kan rico niet met zn gips en daarbij kan hij zichzelf normaal gezien alleen van onderen aankleden, truitjes enzo lukken nog niet. broeken en onderbroeken lukken al wel maargoed nu met dat gips gaat dat dus niet op want dat gaat zelfs voor mij ontzettend stroef

quote:
Geef mijn dochtertje maar een beetje beweging !! Die moet ik letterlijk een zetje geven anders blijft ze staan, bewegingsloos ...

soms ook wel even lekker als dat zo hier zou gebeuren