Bijna 6 maanden

jah hoe begin ik , ik hoop een lang verhaal heel kort te houden en dat er iemand mij kan helpen of raad geven
mijn zoontje is bijna 6 maanden en slaapt nog steeds verschrikkelijk slecht , heeft tot 2 weken nog nachten gedaan ik moet nu in januari terug gaan werken dus ben al van oktober met hetzelfde ritme bezig omdat ik weet dat het lekker zwaar word ! ,de nachten gaan nu beter , maar het inslapen is een hel uren uren ligt hij te gillen te brullen hij is nat van het zweten van zich zo boos te maken, uiteindelijk als het voor de nacht is slaapt hij door tot 2.00 tutje geven en dan komt het goed maar in de dag is een ramp wij hebben geen twee minuten voor onszelf eerst uren een gevecht voor hem in slaap te krijgen als hij dan slaapt is het hoogstens een half uur ik ben ten einde raad !
mijn ritme is voor de avond dan want in de dag is er bij onze zoon geen ritme in te krijgen eet en drinkt wanneer hij wil is verschrikkelijk !! , maar 's avonds krijgt hij het zelfde ritueel allemaal afhankelijk van zijn dag maar niet later als 20.00 dus meestal om 19.00 bad in dan zijn laatste fles en zijn bedje in en dan duurt het soms tot 22u dat hij brult en tiert heb echt alles geprobeerd

hopelijk heeft er iemand raad voor mij

Ik zou toch proberen er ritme in te krijgen, sommige kindjes hebben dat echt nodig en zo te lezen die van jou ook misschien wel. Krijgt hij al bijvoeding? Wat eet/drinkt hij per dag?

Het schema van Erik bij 6 maanden was:

7.00 210cc pap
9.30 uur fruit
uurtje slapen
12.00 uur een klein broodje en een fles melk 180cc
15.00 uur flesje melk 180cc
uurtje slapen
18.00 uur groente + beetje yoghurt/kwark
19.00 uur slapen
22.00 uur wakker maken voor de laatste fles (210cc)

Als je een schema hebt voor het eten, dan krijg je waarschijnlijk ook makkelijker een schema voor het slapen. En hebben jullie voor het slapen-gaan een vast bedritueel? Dat kan ook heel erg helpen bij het besef dat het tijd is om te gaan slapen en bij het overgeven eraan.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ja hij zit aan 210 cc pap , dan patatjes 150-200 gr en dan fruitpap (wil hij niet vers ) dus krijgt hij 1 potje van olvarit (4maand)
maar een ritme even om opnieuw een lang verhaal kort te houden mijn gyn heeft een foute berekening gedaan dus mijn zoontje woog bij de geboorte al 4kg700 en 55 cm nu weegt hij 9kg 200 dus is geen gewoon kind van 5 maanden zit zelfstandig , wilt niet anders dan staan trekt zichzelf op aan je handen maar een ritme in eten is een hel voor ons
dus nu word hij meestal wakker rond 7.00 - 7.30 dan krijgt hij pap zodra hij verschoond is dan 3.5 -4 u laten krijgt hij aardappelen maar dan gebeurt het hé dan trekt hij het soms net 3u en krijgt hij zijn fruit met nog een flesje achterna want dat gaat nog niet opperbest en dan is tussen 19u-20u dat hij zijn laatste fles krijgt het is ook zo dat wij amper kunnen weggaan omdat als je ergens wandelt en hij heeft nu honger of denkt dat hij honger heeft en je hebt het niet direct en je hebt het uiteindelijk gedaan gekregen om een fles warm te maken dan is hij zo hysterisch dan stikt hij in zijn voeding loopt het er allemaal naast vecht hij met zijn fles krabben in zijn gezicht het is met geen woorden te beschrijven wij hebben morgen afsprak bij KA want wij zien het licht niet meer tussen de bomen heb dan op 16/12 een miskraam gehad op 9 weken oke nog vroeg maar moet in januari terug werken (mijn man is thuis de nieuwe man !! ) dus geen creche en grootouders voor onze zoon ! is ook nog nooit een uur van onze zijde geweest ik kan het ook niet en wil het ook niet heb er zo lang voor moeten vechten wil hem ook niet afgeven wij gaan apart wel is ontspannen maar 1 van ons blijft altijd bij onze zoon , maar de voedingen en het slapen gaan is een ramp

Hoi,

Net als wat Mriek zegt ik zou toch proberen om een ritme te gaan zoeken. Ik weet dat het lastig is misschien…maar je krijgt er uiteindelijk een heel makkelijk kind van.

Bijvoorbeeld:
7.00 a 7.30 fles/pap
tussen 8.30 en 9.00 in bad/douche
9.00 tot 10.00 slapen
10.00 koekje of fruit met wat drinken
10.15 tot 10.45 in de box of spelen op het kleed
10.45 tot 12.00 wandelen of om een boodschapje
12.00 broodje en een fles
12.30 tot 15.00 op bed
15.30 tot 16.00 in de box of spelen op het kleed
16.00 fles
17.30 warme hap
19.00 a 19.30 fles en op bed.

Succes.

Patatjes? Daar bedoel je aardappelen en groente mee? Ik ben maar een Nederlander hè, dus wil het even goed begrijpen

Maar wat een verhaal joh. Ook nog een miskraam, wat naar. Sterkte.

Ik heb niet meer tips voor je, maar hoop dat de kinderarts jullie kan helpen. Laat je weten hoe het is gegaan?

Groetjes,
M

ey jah sorry ik las het nadien haha even aanpassen ook ja groentenpap bedoel ik dus , bij jullie is patat iets anders hé ja ik laat jullie weten wat KA gezegd heeft , ja pjukje ik zal proberen u schema een beetje te volgen maar smorgens een badje zal niet gaan moet om 8u aan het werk , maar zal is proberen bedankt

Ik dacht ook: elke dag patatjes? Hihihi, dat zou wat zijn! Maar meid, wat klinkt dit allemaal zwaar zeg. Ik zou er helemaal doorheen zitten als ik zo’n zoontje had, dat geen enkel ritme heeft en zo weinig slaapt. Jeetje. Helaas is je zoontje al te oud om hem nog in te bakeren, dat zou rust hebben gegeven. Daar heb jij helaas niks meer aan…Ik zou ook zeggen: ritme MAKEN. Als je zoontje eerder trek krijgt, zou ik toch even proberen te rekken, bv even gaan wandelen, om hem steeds ONGEVEER op vaste tijden te laten eten en drinken. Want zo ga jij er onderdoor ben ik bang. Je wordt geleefd door je zoontje. Helemaal geen tijd voor jezelf, dat is niet goed! Wel goed dat jullie met een KA gaan praten, want zo hou je dit niet vol. En je was dus ook nog zwanger? Pfoe…Dat is extra druk allemaal en heel rot dat het mis is gegaan. Misschien toch spanning? Hopelijk weet de KA raad met je ventje (wat een snelle zeg, dat hij zich al optrekt!) en ik hoor graag wat hij/zij voor je kan doen. Sterkte!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

quote:
ja pjukje ik zal proberen u schema een beetje te volgen maar smorgens een badje zal niet gaan moet om 8u aan het werk , maar zal is proberen bedankt

Geen U ! Ben maar een gewone nederlandse meid van 28!

Op de dagen dat ik aan het werk was, was het schema hier ook anders. Maar de dagen dat ik thuis had probeerde ik me zo veel mogelijk aan het vaste schema te houden.
Het zal nu misschien even afzien worden, maar geloof me als je kindje wat ouder is heb je echt veel baat gehad bij regelmaat. Ik spreek uit ervaring.

Succes, en fijne avond nog

bedankt allemaal voor jullie leuke reacties , had ik niet verwacht ken dat allemaal zo niet forums enzo maar ik d8 ik zie het licht niet meer tussen de bomen dus we wagen het erop en dan nog NL hihi

@ Rainbow:
Inbakeren ik heb echt alles geprobeerd heb zo een puckababy gekocht gehad , maar ons zoontje is dan ook nog een buikslapertje hebben we ontdekt toen hij 8 weken was , dus inbakeren was geen optie voor ons ! maar het slapen gaan is echt een ramp wij moeten hem zelfs handschoenen aandoen omdat hij zij achterhoofd volledig open krabt tot bloedens toe echt waar sommige mensen geloven onze verhalen niet maar is echt zo !!!

ja men miskraam was een harde klap ja maar dan zie ik naar Liam en maakt veel goed , ik zie hem echt graag maar soms zou ik hem echt …
het word echt zwaar dat wel geef ik eerlijk toe , maar kan hem niet missen!!

en zoals ik al schreef zelfs als hij begint te zeuren omdat hij honger heeft dan mag jij wandelen er met rondlopen zingen spelen , hij krijst en brult verschrikkelijk als het te lang duurt soms loop ik rond met hem op men arm om het wat te rekken maar 5 min en hij krabt men volledige gezicht open en dan lukt de groentenpap niet meer fruitpap niet meer ligt hij daar in te stikken door zijn eigen hysterisch gedrag ik kan het niet verwoorden soms lukken de groenten en het fruit gewoon niet omdat het niet snel genoeg warm was of snel genoeg klaar was dan moet ik een fles maken en loop ik over en weer gelijk een zotte en dan uiteindelijk is hij zo boos dat hij niets meer neemt een heel gevecht krabben in zijn eigen gezicht stikken in zijn fles echt waar ben echt echt ten einde raad zal blij zijn dat het morgen 9u is en ik bij de KA ben

nu ga ik naar bed heeft weer tot 22u geduurd maar wil dan altijd ook wel even nog ontspannen en dan word het al snel laat

dank je wel allemaal voor de reacties !!

groetjes fieke

Succes vandaag bij de kinderarts!

Groetjes,
M

ben bij de KA geweest , heb sedinal meegekregen ,het zou zijn karakter zijn , heeft geen pijn aan niets geen reflux of dergelijke pff heb al zoveel kruiden middeltjes geprobeerd oke deze dus nog niet dus we zullen zien …
beetje teleurgesteld met de het resultaat natuurlijk had natuurlijk een wonder verwacht maar we zullen proberen met sedinal en hopen dat het in slaap gaan beter gaat de komende dagen !!

groetjes fieke

Als de KA niets kan vinden, zou ik me echt maar eens aan een heel strak schema houden.
In het begin gaat het vast heel erg lastig! En gaan al die dingen gebeuren die jij beschrijft. Maar als hij doorheeft dat hij om die tijden eten krijgt, en om die tijden naar bed gaat (altijd hetzelfde) dan gaat hij daar vanzelf rust in vinden.

Het is ontzettend moeilijk, maar als ik jou was zou ik echt even doorzetten!
Dus als hij eerder honger heeft, ook niet overdreven met hem bezig zijn(aandacht!), maar even laten. Als hij na een paar dagen geen fruit binnen te hebben gekregen, doordat hij over de rooie is, merkt hij vanzelf dat het op deze manier niet werkt.

Als het tijd is voor fruit, ook alleen fruit aanbieden, dat kan hij dan eten en niets anders.
Ook met slapen een strak schema, een vast ritueel en erna weggaan. Gaat hij krijsen, 5 min laten en erna gaan kijken. Niet eruit halen, aai over de bol, zeggen dat hij moet gaan slapen en evt. muziekje aan.

Dit is heel erg lastig, maar persoonlijk denk ik dat het gaat werken.

Daarnaast lijkt het erop dat hij enorm gefrustreerd ergens over is. Dit kan zijn, omdat hij te weinig structuur/ritme aangeboden krijgt, of omdat hij graag meer wil kunnen dan dat hij kan.
In dat geval zal zijn temperamert ook vanzelf minder worden.

Sterkte ermee!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Jammer dat de kinderarts niets kon vinden. In dat geval moet ik het eens zijn met wat Anne schrijft, dat het dan toch echt belangrijk lijkt om een schema te forceren. Anders hou je het toch nooit meer lang vol? Erger dan dit kan het niet worden, dus als ik jullie was zou ik het zeker proberen om vaste tijden voor eten en slapen in te gaan voeren. Desnoods kom je hier telkens spuien als het moeilijk gaat, maar de aanhouder zal echt winnen! Erik had/heeft ook een behoorlijk pittig temperament en hij deed het daarom juist heel goed bij vastigheid.

Groetjes,
M

Ach arm mannetje… (en arme jullie )
Klinkt alsof hij ergens enorm gefrustreerd over is…

Tja klinkt misschien belerend, maar net als de anderen denk ik ook dat een vast ritme wel helpt.
Niet meteen natuurlijk!!! Ga daar dan ook niet vanuit he, maar probeer het eens een paar weken.
Heeft hij snel honger? Probeer hem voor te zijn. (Begint hij na 3 uur te krijsen voor zn fles? Geef hem die dan eens een tijdje na 2,5 uur -misschien dan wel wat minder dan normaal?- en dan bijv. opbouwen: steeds 5 min. later tot je weer aan een normaal schema zit)

Enne niet met hem thuis blijven zitten omdat hij zoveel huilt hoor!
Of hij nu buiten in de wandelwagen ligt te brullen of thuis: maakt voor hem niet uit! Ik snap wel dat je je bezwaard voelt hoor, mensen kijken je soms zo aan of je kind meteen verwaarloosd als hij even huilt. Maar niks van aantrekken hoor! Jij weet van jezelf dat je een goeie mama bent!

Hoe doen jullie het met gaan slapen?
Mijn zoontje viel ook heel moeilijk in slaap in zijn bedje (hangmatje was geen probleem), maar als hij helemaal overstuur was had het echt geen zin om hem te laten huilen, hij krijste gewoon verder in zn slaap.
Wat hier wel werkte was de 10min. methode:
Eerst volgens een vast ritueel op bed leggen, (kan zijn met bijv. liedje zingen/verhaaltje lezen -> liefst elke dag dezelfde). Dag zeggen en dan ook echt meteen weggaan.
Als hij huilt: na 10 min. teruggaan, aai over zn bolletje en zeggen: ga maar lekker slapen. meer niet. Niet langer dan een minuut bij hem blijven, of hij nu rustig is of niet!
Als hij nog steeds of weer huilt, weer na 10 minuten terug, precies het zelfde doen als de vorige keer.

Hier was het de eerste week elke avond zo tussen de 8-12x terug, de tweede week 5-6x en dan steeds minder. Niet te snel opgeven dus.

Sterkte!!!

@Anne : ja zal niets anders opzitten denk ik maar is echt moeilijk hoor moest het een peuter of kleuter zijn zou ik het makkelijker vinden maar het is en blijft toch een babytje kan niet praten wat hij voelt of ondervind hé
Maar er zal niets anders opzitten vrees ik

@Mriek : dan zal ik vaak hier moeten komen want het is verdomd moeilijk hoor ik babysitten vaak vroeger maar dit had ik nooit gedacht dat het zo zwaar kon zijn en is gewoon

@Suzsje : ja we zijn hem altijd al een half uur voor maar dan neemt hij ze meestal niet ken je dat als je hem dan voor wilt zijn , maar met groentenpap en fruitpap doe ik het bijna altijd hem voor zijn en dat lukt meestal !!
maar als ik hem boos laat worden aiai ai
ja en zoals je schrijft ja helemaal correct ik kom niet graag buiten ja exact de mensen staren je aan , mijn vriend heeft daar … aan , ik niet ik erger mij al vanaf ik hem in de buggy zet en krijgt het al dan heb ik al geen zin meer in zo vechten dat die dan doet want is een buikslaper dus op zijn rug in de buggy is om problemen vragen voor de rest ga ik heen en weer naar onze ouders maar voor de rest durf ik amper uitstapjes doen met hem
het slaapritueel is iedere avond het zelfde badje , flesje , 1 filmpje bumba op youtube op mama’s schoot en naar bed

langs ene kant is heel lelijk misschien dat ik dat zeg zal ik blij zijn dat het 3 januari is dan kan ik gaan werken en ben ik even weg van hem , maar ondertussen ga ik hem kei hard missen

grtz

En in een draagzak, Heb je dat wel eens geprobeerd?
Ligt hij nog in de kinderwagenbak, of heb je een wandelwagen? Mijn zoontje krijste ook alles bij elkaar als hij in de kinderwagenbak moest liggen, toen hij 3 maanden was hebben we er wandelwagen van gemaakt, en kon hij veel meer zien, net niet helemaal plat, (maar nog wel liggend hoor ). En hij was veel vrolijker.

Voel je niet schuldig hoor, dat je weer wilt gaan werken!!! Het is hardstikke vermoeiend als je kindje zoveel huilt, en het is dan ook wel eens lekker om even jezelf te kunnen zijn ipv alleen maar mama!
Dat maakt je echt geen slechtere moeder!!!

@Suzsje : draagzak hebben we ook wil hij ook niet en draagdoek heb ik ook wil hij ook niet hij lag tot over een week nog in een maxi cosi , nu in gewone wandelwagen zoals je schrijft net niet helemaal liggend maar nog niet veel gaan wandelen omdat het de laatste tijd nog erger is als anders ! en gewone autostoel (bebe confort axiss ) maar heeft nooit in de draagwieg gelegen vond hij verschrikkelijk !!!
als jullie fb hebben dit is mijn facebook want krijg hierop geen fototje van Liam
sofie willems