Bijna 3 weken en al verkouden

Jessey is verkouden, zooo zielig! Ze is nog geen 3 weken oud, en ik weet niet goed wat ik er mee aan moet… Ze heeft haar neusje verstopt en kan daardoor moeilijk de fles drinken. Ze ademd ook door haar mondje, en de traantjes lopen steeds uit haar oogjes, het arme schaapje ziet er niet uit!
Ik heb de huisartsenpost al gebeld, en ik mocht haar een zoutoplossing spray geven… Hebben we net gedaan na een badje met zwitsal eucaliptus, en zo kon ze haar flesje leeg drinken, maar het zit daarna direct weer vast! Ik vind het ook doodeng en heel sneu om die spray in dat kleine neusje te spuiten!
Joey was voor het eerst ziek toen hij al 4 maanden was, dus met zo’n kleine zieke baby heb ik geen ervaring… Joey kreeg van mij een open gesneden uit op zijn slaapkamer, en dat hielp goed, zou dat bij Jessey ook al mogen? Of is dat te sterk voor zo’n kleintje?
En heeft iemand verder nog tips om het wat makkelijker voor haar et maken?

Joey is trouwens ook verkouden, ze heeft het waarschijnlijk van hem… Het verschil is alleen dat de snottebellen er uit lopen bij Joey, en bij Jessey zit het vast!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Het bedje wat omhoog zetten. Dylano had ook een ui op zijn kmer, ik deed hem niet zoals nu naast het bedje maar er iets verder vandaan.

Heb je de zoutoplossing zelf gemaakt? want die mag je bij iedere voeding spuiten kun je trouwens ook kant en klaar bij de apotheek kopen. dus dus niet van otravin ofzo. is puur alleen water met zout
liter water en dan 9 mg zout. Met een spuitje erin spuiten. Dat komt nl een stuk verder als een neusspray.
Heb ik van het ziekenhuis waar ik met Dylano zat toen hij een week of 5 was, ze dachten toen an het rs virus dus weet hoe zielig het is als ze nog zo klein zijn.
Beterschap met je kleine meissie, en je grote jongen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Dankjewel Ik heb vannacht geen ui neer gezet, en het ging wel redelijk. Ze heeft vanaf de fles van 8 uur tot 12 uur in bed geslapen, dus dat was wel goed. Het zou alleen fijn zijn als ze die slaapjes van 6 uur eens vanaf een uur of 12 deed, haha! Verder komt ze nog gewoon om de drie uur…
Vanmorgen nieste ze toen we beneden kwamen, en kwamen er uit beide neusgaatjes dikke snotkorstjes, die heb ik er gelijk af geplukt, en nu ademd ze een stuk rustiger! Hopelijk gaat het niet in de loop van de dag weer helemaal vast zitten, al vrees ik van wel…
We hebben trouwens gewoon een zoutoplossing van de drogist, en die spray komt inderdaat niet ver… Het meeste lekt er gewoon weer uit, zonder snot…
Danny gaat vanmiddag toch nog naar de apotheek om voor mij een neusspray op te halen die de toeschietrefelx op gang brengt, en dan laat ik hem gelijk een spuitje en andere zoutoplossing voor Jessey meenemen!

Ui neerzetten kan wel hoor Anouk. Ze ruiken het ze hoeven het niet op te eten

En probeer als het open is met een pompje een beetje leeg te zuigen dat helpt ook.

Groetjes,

Michèle

Dat pompje heb ik ook geprobeerd, maar daar krijg ik geen druppeltje mee weg! Ik kan haar ene neusgaatje ook niet dicht drukken, dus hou mijn vinger er dan voor, maar er komt niks uit… Is me bij Joey trouwens ook nog nooit gelukt…

Er schijnt iets (een soort spuitje) te koop te zijn bij de drogist wat je in het neusje spuit en wat door de hele neusholte schoonspuit. Met een spray gebeurt dit niet. Ze gebruiken dit ook in het ziekenhuis. Vraag wel even hoe je dit het beste kunt gebruiken want je gebruikt al snel teveel. Was een tip van een vriendin van mij. Sorry, weet niet meer hoe het heet maar zij zegt dat het ideaal spul is.

Beterschap voor je dochtertje!

Hoi,

Beterschap voor de kindjes!
Hoofdeinde bedje omhoog zetten, ui naast bedje zetten, en smeer wat luuf op de borst en rug van je kindje om vrijer te ademen.
En inderdaad neusspray werkt ook goed.
En als er dikke stukken voor in de neus zitten, iedere keer even weghalen met een zakdoek.
Die dikke stukken zorgen er ook voor dat er niet zo makkelijk vrij geademd kan worden.

Groetjes Lisan.

Hier had iemand laatst ook de tip gegeven bij een topic van Rainbow om voor het slapen gaan een beetje vaseline rond de neusgaatjes te smeren. Zo krijg je de koekers er makkelijker af 's morgens.

Groetjes,

Michèle

Dion was ook na 2 a 3 week al verkouden maar wat wil je ook met een broer die bijna altijd verkouden en ja kusjes kun je niet vermijden. Volgens de dokter is die geen probleem voor de gezondheid alleen is het heel vervelend. Ze bouwen zo wel gelijk weerstand op.
Ik gebruik ook neusspray maar dit mag je weer niet te vaak gebruiken anders tasten de slijmvliezen aan. Ik smeer ook babyluuf op z’n borst en rug. Neus schoonmaken is hier gelijk gillen volgens mij heeft Dion er nu al een trauma van haha. En vaseline helpt niet alleen voor het makkelijk schoonmaken maar ook voor een schraal neusje.
Bereid je er maar op voor dat hij totdat het voorjaar wordt met zijn verkoudheid zit.

Luuf mag pas vanaf 3 maanden als ik het goed heb.

Liefs Michelle

Heb net de bijsluiter bekeken en er staat voor kinderen tot 3 jaar staat verder niets op dat het pas vanaf 3 maand mag.

oke

Liefs Michelle