Bijna 3 en nog steeds niet wille n plassen

op het potje en ook niet op de wc met wc verkleiner
hij grijpt wel steeds vaker naar zijn piemie als hij plast en zegt af en toe ook dat hij gaat plassen maar zodra het potje of wc in beeld komt is het gillen.
zal ik het nog blijven aan kijken en hopen dat als hij naar de speelzaal gaat andere kinderen ziet gaan dat hij dan meer intresse krijgt
of zijn er andere methodes die ik kan gebruiken want bij mijn andere twee kids ging het zo onwijs soepel (bij alles eigelijk doet hij moeilijker dan bij die twee)

before you judge me, try hard to love me

Zoals al eerder over zindelijkheid is gezegd: niets forceren Dat maakt het alleen maar lastiger en hij kan het als machtsmiddel gaan gebruiken. Dus oppassen geblazen

Hij is nog maar drie he, dus heeft nog een heel jaar om zindelijk te worden. Hij gaat misschien meer interesse krijgen als hij de kids op de speelzaal ook ziet gaan. En wil dat misschien dan ook wel! Ennuh, op ons werk hebben we een meisje binnen een maand zindelijk gekregen (een maand voor haar vierde verjaardag) dus er is hoop genoeg voor de jouwe :smiley:

mijn andere kids waren beide nog geen drie toen ze zindelijk waren dus dacht eigelijk dat dat de standaard leeftijd ws voor het zindelijk worden
dus ik maak me schijnbaar weer eens zorgen om niks hahaha
in dat geval ga ik het nog maar even aan kijken

thx

before you judge me, try hard to love me

of meenemen als je andere twee jongens naar de wc gaan kan hij het zien misschien wordt hij dan wel jaloers ofzo ^^ en stickers blijven plakken toch? is toch een wondermiddel heb ik gehoord?

Jack is 2,9 en heeft vorige week 1 keer op het potje geplast. Dat was volgens mij een toevalstreffer. Ik haalde hem smorgens uit bed en hij was nog droog (!!) dus ik dacht; dit is mijn kans…Dus ik hem op het potje gezet en ja hoor; een flinke plas.
Maar hij geeft het zelf niet aan, en dan is het gewoon veel moeilijker. Dan is het een gevoel wat ze moeten leren ontwikkelen, wat er dus eigenlijk nog niet is. Althans dat idee heb ik bij Jack want ik liet hem een tijdje in zijn onderbroek lopen en toen plastte hij gewoon op mijn bank
Ik denk dus dat je het beste kan wachten tot hij echt aangeeft: mama ik moet plassen. Dan is het gewoon veel makkelijker. Ik vraag regelmatig aan Jack of hij op het potje of de wc wil en dan zegt hij altijd: nee, Jackie is klaar
Soms twijfel ik ook wel wat wijsheid is hoor want ik zou hem ook graag zindelijk zien natuurlijk maar continu de aandacht er op leggen lijkt me averechts werken…Of niet?
Tips zijn welkom!!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Inderdaad niks forceren. Hier ook drama… Jony wil niks die heeft al een aversie tegen poepen in de luier dus laat staan op de toilet/potje of wat dan ook.
Ze wordt 5 dec. 3 jaar. Heb het op het cb overgehad, die zei ook lekker laten gaan. Het ene kind is druk met het ontdekken van de rest van de wereld, dan druk bezig zijn met zichtzelf poepen/plassen. Komt vanzelf.
Wat je wel zou kunnen doen standaard voor/na het naar bed/uit bed komen even op het potje/toilet hoeft maar heel kort te zijn. Maar gewoon dat het bij het leven hoort. Desnoods doe je de eerste maand/week een sticker geven op een vel dat hij/zij erop gezeten heeft. En daarna van: Als je wat op het potje/toilet doet krijg je een sticker.

Greetzz & Succes Cora