Mijn zoontje van bijna 10 maanden slaapt sávonds van 19.30 tot s’morgens 6.30 en dan om 8.00-8.30 weer slapen (1 1\2 uur) en dan tussen 12.30 en 13.15 weer slapen (ruim een uur) en dan stort hij om 17.00 weer in en slaapt hij even 45 min tot een uur en dan is hij fit genoeg om lekker met ons mee te eten en om 19.30 ligt hij weer in zijn mandje.
Op het KDV slaapt hij 2 keer 30 min. tot 1 uurtje en als we hem hebben opgehaald slaapt hij thuis voor het eten meestal 1 uur en dan moet ik hem wakker maken.
Ik lees wel eens dat kindjes die net 1 jaar zijn geworden het redden met 1 slaapje overdag.
Mijn mannetje kan niet langer dan 3 uur opblijven soms 4 uur en dan is hij echt op.
Hoe gaan de dutjes overdag bij jullie kindjes en zou ik misschien zijn slaapritme kunnen veranderen naar 2 slaapjes en dan hopelijk wat langere slaapjes ?
Of moet ik het hem helemaal zelf laten regelen ?
Ik leg hem nu altijd weg als ik zie dat hij moe is en gaat dan altijd heerlijk slapen en sinds een maand of 2 zit daar een aardig ritme in, eigenlijk sinds hij druk is met kruipen en staan en een beetje lopen.
Graag jullie ervaring.
Groetjes Sylvia