Bijna 10 maanden en nog 3 dutjes over dag

Mijn zoontje van bijna 10 maanden slaapt sávonds van 19.30 tot s’morgens 6.30 en dan om 8.00-8.30 weer slapen (1 1\2 uur) en dan tussen 12.30 en 13.15 weer slapen (ruim een uur) en dan stort hij om 17.00 weer in en slaapt hij even 45 min tot een uur en dan is hij fit genoeg om lekker met ons mee te eten en om 19.30 ligt hij weer in zijn mandje.

Op het KDV slaapt hij 2 keer 30 min. tot 1 uurtje en als we hem hebben opgehaald slaapt hij thuis voor het eten meestal 1 uur en dan moet ik hem wakker maken.

Ik lees wel eens dat kindjes die net 1 jaar zijn geworden het redden met 1 slaapje overdag.
Mijn mannetje kan niet langer dan 3 uur opblijven soms 4 uur en dan is hij echt op.

Hoe gaan de dutjes overdag bij jullie kindjes en zou ik misschien zijn slaapritme kunnen veranderen naar 2 slaapjes en dan hopelijk wat langere slaapjes ?
Of moet ik het hem helemaal zelf laten regelen ?
Ik leg hem nu altijd weg als ik zie dat hij moe is en gaat dan altijd heerlijk slapen en sinds een maand of 2 zit daar een aardig ritme in, eigenlijk sinds hij druk is met kruipen en staan en een beetje lopen.

Graag jullie ervaring.
Groetjes Sylvia

Hoi Sylvia,

Op die leeftijd sliepen onze kinderen nog 2x.
S morgens een keer en dan s middags nog een keer.
Als jouw kindje nog 3 slaapjes nodig heeft zou ik het zo laten.
Niet schema om gaan gooien.
Je zoonje heeft waarschijnlijk genoeg aan die korte slaapjes.
Sommige kindjes slapen 2 uur of soms nog langer per keer.
Als jouw zoontje uitgerust wakker wordt na zijn slaapje is het toch prima.
Laat het zo maar, als hij wat ouder is zullen de slaapjes minder worden.
Dan heb je waarschijnlijk dat slaapje van 17.00 eraf, maar zal hij eerder gaan slapen.

Onze oudste wilde als baby haast helemaal niet slapen. Die legden we neer, maar slapen ho maar.
We hadden er soms dagen bij dat ze de hele dag op was. Is ook niet echt fijn!

Groetjes Lisan.

Hai!
Bij ons sliep Madelief totdat ze 14 maanden was 3 slaapjes per dag, de eerste twee duurde ongeveer twee uur en de laatste een klein uurtje, daarna heeft ze een maand of 5 nog twee slaapjes gehad en ging pas met ruim anderhalf naar 1 slaapje.
Nu is ze 2,5 jaar en slaapt nog wel 3 a 4 uur tussendemiddag.
Dus neeeee, ik vind het helemaal niet gek dat jouw kindje nog drie keer slaapt op een dag.
Geniet er maar van, heb je je handen nog een beetje vrij overdag

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Minke heeft tot een jaar ook 3 slaapjes gehad, inderdaad nog een “powernap” einde middag en die ging er pas af rond een jaar. Toen sliep ze

• 1930-0630
  • 0930-11.00
  • 1400-1600
    Pas net voor Neelje werd geboren, zewas toen 1,5 jaar, ging ze naar een slaapje.
    Nu slaapt ze
  • 1900-0700–\0730
  • 1230-1500
    Dus ik denk dat het vanzelf komt dat ze minder slaapjes nodig hebben. Ik heb geprobeerd om Minke eerder naar 1 slaapje te krijgen omdat ik dan wat meer kon op een dag maar dat resulteerde in een heel jengelig en moe kindje, dus ik zal dat bij Neeltje zeker niet proberen. Je merkt het vanzelf als ze met minder kunnen, echt!
    groetjes en geniet nog even van de rust want voor je het weet slapen ze helemaal niet meer overdag! ( een vriendin van mijn heeft een kindje dat een maand jonger is dan Minke en die slaapt helemaal NIET meer overdag…pffff)

Lilypie First Birthday tickers

Hoi hoi,

ieder kind zijn eigen ding toch!

Mijn Lisa is nu bijna 9 maanden en slaapt nog 2 keer op een dag. Als ze ziek is, slaapt ze 3 keer op een dag… Maar normaal dus van 10u-11.30u en dan van 14.30u-16.00u… komt vanzelf wel dat ze zelf aangeven dat ze minder willen slapen. Voor nu is het nog lekker toch?

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Mijn kleine prinsje komt nu s’avonds moeilijk in slaap.
Hij is weer even naar bed gegaan om 17.00 en dan gaat hij heerlijk liggen en is meteen vertrokken en ik moest hem b.v. net om 18.00 wakker maken omdat we gingen eten.
En om 19.00 nog een flesje en dan gaat hij standaard huilen om de dag af te sluiten zeg maar en dan leg ik hem in bedje om 19.30 maar komt erg moeilijk in slaap, ik denk dat dat komt door het slaapje van 17.00.
Ik ga toch iets schuiven denk ik zodat hij dat laatste slaapje niet meer heeft en dan iets vroeger naar bed.
Ik probeer het gewoon, als hij er nog niet aan toe is dan merk ik het wel.