Bijna 1 jaar en nog maar 3 tandjes

Hoi,

Dochterlief wordt volgende week 1 jaar en heeft nog maar drie tandjes. De vierde is al langer zichtbaar, maar nog niet door. Ze heeft er vreselijk last van, vandaag had ze zelfs 40,1 koorts. Of dit nu door die tand komt weet ik niet, maar ze loopt wel met een felrode wang rond…
Volgens mij is het niet normaal als een kind op die leeftijd nog maar zo weinig tanden heeft. Heeft zij te sterke kaken? Iemand ook zo’n ervaring?

Groetjes,

jantje

hoi

onze dochter is 3 jaar en heeft nu alle tanden en kiezen pas
was dus ook heel laat
dit jaar is eindelijk haar laatste kies doorgekomen.

groetjes jessij

quote:
Hoi,

Dochterlief wordt volgende week 1 jaar en heeft nog maar drie tandjes. De vierde is al langer zichtbaar, maar nog niet door. Ze heeft er vreselijk last van, vandaag had ze zelfs 40,1 koorts. Of dit nu door die tand komt weet ik niet, maar ze loopt wel met een felrode wang rond…
Volgens mij is het niet normaal als een kind op die leeftijd nog maar zo weinig tanden heeft. Heeft zij te sterke kaken? Iemand ook zo’n ervaring?

Groetjes,

jantje

hooguit krijgen ze wat verhoging maar hoge koorts kan ok met een virus te maken hebben.

lijkt mij vrij normaaql hoor er zijn vele kids die nog niet veel tanden hebben de een is er vroeger mee als de ander

mijn kidd kregen met 6 maanden de tanden somige zijn wat vroeger en andere weer wat later

Hoi,

Ik was zelf ook heel laat, na mijn 1e verjaardag kreeg ik pas de eerste tandjes zei ons mam.
En weet je…ik ben 32 en heb nog NOOIT iets aan mijn tanden gehad…geen gaatje…NIKS.
Dus…misschien hoe later hoe beter!
Beterschap met haar!

Groetjes Danielle

Koorts komt nooit door tandjes. Bij doorkomende tandjes hebben ze hooguit verhoging. Dus die koorts dat is iets anders.

Helemaal niks mis mee dat ze nog maar 3 tandjes heeft. Onze oudste had rond die leeftijd ook nog maar erg weinig (eerste tandje bij 9 maanden bijv.) en dat is allemaal in sneltreinvaart helemaal goedgekomen. Er zijn er die nog later met tandjes beginnen. Ik heb begrepen: zodra ze op hun tweede nog niks hebben, dan is er iets mis.

Dus ik zou me geen moment zorgen maken!

Groetekes, Sje

Onze dochter is 10,5 maand en heeft er nog maar 1 en zelfs die is nog niet helemaal uitgegroeid. Dus ja… is niet abnormaal.

Ze zeggen zelfs hoe later tanden, hoe sterker het gebit. Ik en mijn man hebben ook een sterk gebit dus dat onze dochter dat ook heeft, is groot. Daarom is ze zo laat met haar tanden maar niet te laat.

Lilypie 6 - 18 Ticker

Ik had ook pas met 9 maanden mijn eerste tand en was ook laat met wisselen (laatste kies pas met 18 jaar gewisseld) en ik heb ook een sterk gebit. Mijn vriend was heel vroeg en heeft een minder sterk gebid. Dus wees maar blij dat ze later is. Wat er al gezegd is als ze met twee niks hebben dan is er een probleem.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Hopelijk heeft ze later een supergebit! Tja, die koorts heeft ze vandaag nog, ik denk een koudje gevat. Ze is overigens wel allert en drinkt goed, eten niet, maar dat vind ik nu niet zo’n probleeem.
Gewoon maar even uit laten zieken…

Groetjes,

jantje

Morgan had van de week ook ineens 38.6, wel goed verkouden en zo. Voor de nacht heb ik haar een pcm gegeven en dat hielp wel een stuk. Maar verkoudheid heerst hoor. Hier is mamma er zo goed als vanaf. Morgan bijna en pappa begint net

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja geloof die toverformule maar… HOE LATER HOE BETER… dit schijnt echt zo te zijn! mijn zoontje is 5 maanden en heeft nu 2 tandjes… maar zijn nichtje van 1 jaar is sinds 2 weken ook in het bezit van een tandje…

dus niks van te zeggen hoelaat en wanneer ze komen… maar toch schijnt het beter te zijn hoe later hoe beter!

Hoi,

Onze dochter is 3,5 en heeft nog niet eens al haar kiezen. De tweede set dan zeg maar.

Nu heeft ze sinds drie maanden pas d’r laatste belangrijke kies boven gekregen.

Onze tandarts zei inderdaad hoe later hoe beter. Ook hoe later ze wisselen hoe beter ivm de sterkte van d’r volwassenen gebit er zijn zelfs kindjes die niet alle melktanden hebben daar dacht ie even aan bij onze dochter.
Die tweede keizen komen waarschijnelijk bij haar niet.

Dus het is niet zo erg.

En met die koorts heeft ze denk ik een beetje griep.

groetjes

lon106