Bo zit sinds eind februari bij het nieuwe kdv bij ons om de hoek. De overstapo ging heel erg goed, ze zeggen op het kdv ook dat ze echt verbaasd zijn over hoe goed het is gegaan Hij past zich erg goed aan. Het enige waar ik mee zit is het volgende.
Tijdens de overstap zat hij net in een periode (nu nog) dat hij af en toe wat verlegen is als we ergens binnen komen. Ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar ik denk het wel. Elke keer als ik hem nu weg breng, dan begint het thuis al dat Bo niet naar schooltje wil (dat zegt hij dan zelf , bo niette gooltje, bo thuis. We zeggen dan dat dit niet kan want papa en mama moeten werken en dat het heel leuk is op school, dat hij daar lekker kan spelen, en dat die en die er ook is, en zijn neefje. Hij gaat wel goe mee in de auto (ook al is het nog geen 3 minuten lopen, maar goed) maar als we binnen komen, dan begint het, hij verbergd zich meteen in mij, en wil dat ik hem oppak. ZIjn gezicht drukt hij weg in mijn schouders, en op het moment dat ik weg ga, en hem aan de leidsters geef, dan huilt hij zo ontzettend zielig, met de mondhoekjes naar beneden dat hij niet wil. Ik stond vanmorgen er zelf bijna bij te huilen, zo erg vond ik het. Ditw as namelijk niet een ik ben boos huiltje, maar een echte, ze gaan me verlaten en komen nooit meer terug huiltje. Echt, ik liep met tranen in de ogen weg.
Het dubbele is echter dat het natuurlijk zo snel als hij huilt, zo snel als ik weg ben, het ook over is. Daarnaast , als we hem ophalen, dan wil hij niet mee, want dan is hij nog leuk aan het spelen. Hij maakt geen drama dat hij mee moet, maar nadat hij ons uitbundig heeft begroet, zegt hij wel , Bo niette mee, bo Peluh!!
Dit doet op mij dna weer overkomen dat hij het daar gewoon ontzettend leuk heeft, maar dta huilen in de ochtend, dat is voor ons compleet nieuw, ben het niet gewend, en ik vraag me af waar het vandaan komt. Ik denk dan echt, heeft hij het dan niet zo leuk daar, ondanks het feit dat als je hem ophaalt hij 9 van de 10 keer wil blijven om te spelen?
Het is misschien ook wel meer mijn eigen gevoel hierin, dat ik het echt hartverscheurend vind , dat huilen. Is het herkenbaar voor anderen? gaat dit nog over?
liefs woezel