Bij traktatie op school zelf 2 kindjes kiezen?

Dag allemaal,

vraagje hoe gaat het bij jullie op school als jullie kinderen jarig zijn en ze mogen de leraren ook trakteren (alle groepen)
dan is het hier de gewoonte om zelf 2 kinderen uit te zoeken en die mee te nemen.
M.A. G. dat sommige kindjes nooit gevraagd worden (zoals bijvoorbeeld mijn zoontje)
Ik vind dit dan zo sneu voor hem he!
Hij is niet de enige, nu hoorde ik toevallig dat op een andere school bij ons in het dorp ook 2 kindjes mee mogen maar de jarige job mag er 1 uitzoeken, en de juf
zoekt het andere kindje uit.
Dit vind ik persoonlijk erg goed, zo komen alle kindjes wel een keertje aan de beurt!
Hoe gaat dit bij jullie op school???

gr. mama van 2 kids

Bij ons mogen ze ook 2 vriendjes uitkiezen.

Tja… voor beide dingen is natuurlijk wat te zeggen. Voor kind is leuk als ie zn beste vriendjes mee mag nemen natuurlijk.
En als de juf dan iemand uitkiest die ze niet zo leuk vinden krijg je toch al snel van “van de juf moet je mee, maar loop dan maar een beetje achter me want ik wil je dr eigenlijk niet bij hebben” en das voor zo’n kindje nog veel frustrerender.
Zal bij de kleuters nog niet zo loslopen waarschijnlijk, maar groep 4/5 ofzo???

Mijn zoontje wordt ook nooit uigekozen… maar geloof niet dat ie daar moeite mee heeft.

Hij is dit jaar ook maar op 3 kinderfeestjes geweest. Vorig jaar maar 1… Terwijl hij zelf wel 5 kindjes had uitgenodigd.
Tja… jammer. Maar gelukkig vind hij het zelf helemaal niet erg

Hier gebeurd het ook zo, ze mogen zelf 2 kindjes uitkiezen.
Hier het probleem dat in groep 2 maar 2 meisjes zitten (luna zelf en nog 'n meisje), en de meeste van haar vriendinnetjes dus in gr 3 zitten.
Aankomend jaar hopelijk weer opgelost want dan zit luna in gr 3 samen met de andere meisjes die naar gr 4 gaan, dus… weer meer keus.
Moet zeggen dat ik het idee van jouw wel goed vind dat de juf er ook eentje uitkiest, zo komen alle kindjes aan de beurt. Als je dat vanaf het begin van het schooljaar invoert weten ze ook niet beter.

Gr Patries

Hier mogen ze zelf kiezen wie ze mee nemen met de klassen rond

mijn zoontje heeft dit jaar ook slechts 1 partijtje gehad,
van een jongetje waar hij goed mee overweg kan .
Hij speelt redelijk vaak met dit jongetje, en in de klas zijn ze
ook vlg. juf vaak met elkaar aan het spelen.

Zoontje heeft 3 jongetjes uitgenodigd voor zijn partijtje toen hij 5 werd.
wilde zelf niet meer Prima,
volgens mij heb ik er zelf meer moeite mee dan mijn zoontje, en dat is ook vaak met spelen. Als hij afgewezen wordt, of dat ze op het laatste moment afzeggen,
dan zie je hem verdrietig worden.

Suszje, heeft jouw zoontje veel vriendjes of ook maar een paar>
Gaat hij veel uit spelen?
of is hij ook veel op zichzelf?
Bedankt alvast voor je antwoorden!

gr. mama van 2 kids

Bij ons op school mogen de kinderen ook zelf uitkiezen wie ze mee willen nemen. Maar het idee van 1 kindje uitzoeken en 1 door de juf vind ik ook een goed idee. En de juf zal dan echt niet iemand zoeken als dat totaal niet klikt, dat heeft ze dan zelf in de hand.