Bij je in bed

Ons zoontje Thijmen van 15 maanden heeft erg last van zijn doorkomende kiezen. Nu wordt hij regelmatig huilend wakker. Dan krijgen we hem meestal wel weer stil (na de trukendoos van middeltjes en afleiding) maar vaak (meestal) begint hij na een paar minuten weer te huilen. Wanneer we hem tussen ons in bed leggen valt hij wel in slaap en kunnen we allemaal lekker doorslapen. Je begrijpt dat het bij ons in bed nemen erg verleidelijk wordt. Heeft iemand nog een tip, en hoe fout zijn we bezig om hem in bed te nemen?
Gr Estelle

Heel fout.

Hij zit namelijk ook in een periode van uitproberen en hij heeft zo zijn eigen trukendoos om te kijken hoe hij jullie grenzen kan verkennen.
Grote kans dat-ie die doorkomende tandjes handig gebruikt om bij jullie in bed terecht te komen. Het maakt als je echt tandpijn hebt niet uit in welk bed je ligt. De pijn is overal hetzelfde. Dus als hij echt zo heel veel last van zijn tandjes had, sliep hij bij jullie ook niet.

Dus niet aan beginnen want dan is de weg terug naar zijn eigen bedje alleen maar steeds moeilijker. Voor je het weet slaapt-ie op z’n vierde nog bij jullie!

Dus het is even doorbijten om ervoor te zorgen dat-ie in zijn eigen bedje slaapt, kost je mogelijk een paar nachten, maar dan weet die kleine man wel dat er met jullie niet te sollen is.

En dan begint het hele circus ergens anders mee opnieuw, want dan gaat-ie bijvoorbeeld moeilijk doen met eten of met luier verschonen. Wat dan ook. Hij blijft uitproberen waar hij jullie mee tot wanhoop kan drijven.

Dus lekker eigen bedje!

Groetekes, Sje

Ik heb heel vaak de neiging gehad om jordy bij ons in bed te pakken ook gewoon omdat ik dat zelf fijn zou vinden lekker knuffelen met elkaar maar dankzij mijn vriend is dat niet vaak gebeurd (hij is er op tegen want hij is bang dat jordy zich dat gaat aanwennen ) achteraf ben ik blij we nemen hem nu iedere ochtend als hij wakker wordt even bij ons in bed om samen wakker te worden en ik merk dat jordy dat echt als een ritueel beschouwd hij vind het gezellig en komt dan ook lekker knuffelen met ons maar hij weet ook heel goed dat als het bedtijd is dat hij mooi in zijn eigen bedje moet blijven liggen en dat wij hem er nooit zonder goede reden eruit pakken en geloof me dat heeft ons een helehoop slapeloze nachten gekost toen hij nog kleiner was en ik heb ook wel eens gehad dat ik het niet meer volhield en hem dan toch weer oppakte gelukkig had ik mijn vriend die dan zei dat ik het moest laten maar het is nu wel zover dat hij het begrijpt en dat het naar bed gaan niet meer zon drama is als vroeger… Hij heeft toch nog wel eens zijn momenten hoor…het is gewoon een kwestie van tijd als je het lang genoeg volhoud weten ze van als ik huil mag ik er toch niet uit…

Maar ik begrijp je verleiding om hem toch maar in bed te nemen alleen zou ik het niet doen als ik jou was…succes

joyce