Bij de opvang wel eten en thuis niet?

Hallo allemaal,

even een vraagje. Mijn kleine nu bijna 1 1/2 zou officieel met “de pot” mee moeten eten. Nou is dat hier een drama als het om vast voedsel gaat. Boterhammen gaat op zich nog wel. Maar vast fruit en groente ho maar! Maar het rare is bij de opvang (hij gaat 2 dagen naar een gastouder) eet hij 2 bananen!! Nou, dat durf ik niet eens te dromen. Nu is hij wel altijd een moeilijke eter geweest (in ieder geval bij mijn moeder) vreemde ogen dwingen schijnbaar! Nu vrees ik dat mijn kleine boef mij aardig aan het uitproberen is en voelt dat ik het erg vind als hij niet eet. Hoe pak ik dit aan? Dan maar niet eten en net doen alsof het me niets doet? Iemands tips? Hij eet dus echt geen hap als ik hem niet afleid.

Alvast dank voor jullie tips.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Welkom in de peuterpuberteit!

Dan inderdaad maar niet eten en doen of het je niks doet. “negeren” is het toverwoord. Hij is gewoon met je aan het sollen en uitproberen of hij thuis nog lekkerdere dingen kan krijgen in plaats van warme hap.

Overigens: 2 bananen??? Da’s rijkelijk veel! Een banaan heeft een verzadigingsduur van 3 uur! Dat betekent dat het na het eten van een banaan 3 uur duurt voordat die kleine mop weer trek gaat krijgen in iets. Dus als hij bij de opvang 2 bananen tussendoor krijgt, dan is het niet zo gek dat-ie 's avonds thuis niet eet.

Groetekes, Sje

Oeh zo bekend inderdaad negeren… Dat doen wij hier ook/ Niet eten prima dan niet maar dan niet zeuren dat je honger hebt. Als ze maar drinken. Enne 2 bananen is erg veel voor zo’n buikje hoor.

Groetjes,

Michèle

Yep, uitproberen! Niet in meegaan, gewoon aanbieden en aan hem de keuze laten. Hij kan echt wel even zonder eten hoor, als 'ie maar gewoon goed drinkt.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ach ja, heerlijke periode!

Hier is negeren ook het toverwoord. Wil hij niet eten? Dan niet, we besteden er geen aandacht aan. We proberen het een keer aan te bieden en verder niet, als hij echt honger heeft eet hij wel hoor!
En ik vind twee bananen ook wel erg veel! Dan zou ik ook niet meer hoeven eten 's avonds…

Succes meid!

Lilypie First Birthday tickers