Bianca mij zo goed heeft gesteund?

Sinds een aantal dagen zit de bakerzak met een probleem. De Stichting Wiegedood heeft zonder onderzoek te hebben gedaan verklaard dat ze de bakerzak onveilig vinden. Ze hebben zonder mij eerst te horen een persbericht Nederland door gestuurd met de mededeling dat de bakerzak gevaarlijk is.

Nou, je kunt je voorstellen dat ik niet wist waar ik het zoeken moest! Ik heb destijds contact met hen opgenomen om input te krijgen over veiligheid. Ik heb drie maanden niet van ze gehoord en toen ineens dit. Dat terwijl ik in een uurtje het tegendeel kan bewijzen! Maar daar geven ze me de mogelijkheid niet voor.

Afijn, er is een hele discussie ontstaan op het forum van Ouders Online en wie kwam ik daar tegen met een zeer lief mailtje: Bieb!!! Dank je lieverd, je steun is me veel waard.

Nikki

PS: als de zaak een wat minder grote wissel op me trek kom ik weer gezellig beppen met jullie hier.

Groeten,
Nikki (bag lady)

Nou nou das rottig meid, zeker als je de kans niet krijgt om het tegendeel te bewijzen. Kun je niks met de consumentenbond of zo ?

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Ik bekijk me net de site van ouders online nieuws.
dit stond er;
Consument en Veiligheid heeft zijn oordeel echter gewijzigd. In eerste instantie heeft Consument en Veiligheid inderdaad gezegd dat de Bakerzak veilig zou zijn, omdat het volgens de producent om een gewone slaapzak zou gaan. Daar is inderdaad niets op tegen (mits de slaapzak de juiste maat heeft, etc.). Toen echter bleek dat het géén gewone slaapzak is, en dat de armpjes van de baby niet vrij zijn, heeft Consument en Veiligheid de aanvankelijke goedkeuring ingetrokken.

Hadden ze zo`n bakerzak wel eens van dichtbij gezien dan uberhaupt ? want dan was het meteen wel duidelijk geweest nl dat het niet om een gewone slaapzak ging. Lijkt me dan toch ook logisch als je er een oordeel over wilt vellen toch ?

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 12 Sep 2004 15:56:32

Hoi,

Het artikel op Ouders Online (onder nieuws) klopt helemaal niet. Een dag nadat ze dit artikel plaatsten kreeg ik de officiele reactie van c&v en daar zeggen ze in dat ze de bakerzak niet goed genoeg kennen om een officieel oordeel te vellen. Maar omdat ze vaak samenwerken met St. Wiegedood, nemen ze voor nu hun standpunt over. Verder hebben zij mij dus wel uitgenodigd om over de bakerzak te praten. Dan krijg ik eindelijk de kans te bewijzen dat het nergens op slaat.

Het bewijzen is namelijk zo gedaan: paar baby’s, paar bakerzakken en rollen maar!!! Het is zo bizar! Maar goed, we komen er wel uit. Ik ga gewoon samen met c&v opnieuw testen en onderzoeken doen en dan zal de kritiek voor eens en voor altijd de wereld uit zijn.

Groeten,
Nikki

Groeten,
Nikki (bag lady)

Wel niet correct om zomaar een standpunt over te nemen. Wel tof dat je alsnog je verhaal mag gaan doen ook al hadden ze eigenlijk eerder die kans moeten geven.
Maar als ik het goed begrijp dan heeft het c&b eerst z`n goedkeuring gegeven terwijl ze dus dachten dat het een gewone slaapzak was ( wat een research van ze ), daarna het standpunt van stichting wiegendood overgenomen en nu pas gaan ze echt naar je product kijken ?
Maf hoor ! Veel succes.

Ha die Nikki,

Ik heb een paar keer getwijfeld of ik je hier, op deze site, niet even zou laten weten hoe onwijs vervelend en oneerlijk ik dit allemaal vind, hoe ik baal van de achterlijke en keiharde reakties die je regelmatig krijgt op dat forum etc. etc. etc.

Maar ik dacht dat het al vervelend genoeg was voor je en dat je misschien niet blij zou zijn als je het verhaal hier dan ook nog eens tegenkomt…

Maar gelukkig ben je er nu zelf over begonnen.

Ik wist trouwens helemaal niet dat jij wist dat IK het was die dat berichtje geplaatst had op het forum (heb er trouwens meerdere geplaatst over de bakerzak en de toestand eromheen).
Er zijn tenslotte nog duizenden andere Bianca’s.

Ik ben blij dat C&V de Bakerzak nu eindelijk eens goed gaat bekijken en dat je daar langs kan komen etc.

Verder hoop ik dat je je niet persoonlijk teveel aantrekt van wat sommige mensen schrijven over je.
Ik weet gewoon dat je een heel eerlijk mens bent die juist andere mensen wil hélpen met de Bakerzak (zoals je mij ook belangeloos geholpen hebt met onze website, zonder dat je me ooit gezien of gesproken hebt).

Wanneer mag je nu bij C&V komen met je Bakerzak? Of is dat nog niet helemaal duidelijk.
Ik hoop voor je dat dat zo snel mogelijk is, zodat het misverstand gauw de wereld uit is!
En dan ga ik met KOEIELETTERS de uitkomst op het forum van Ouders Online plaatsen (nee hoor, dat zal jij uiteraard zélf al doen denk ik, maar je snapt wel hoe ik het bedoel ).

Verder hoop ik dat die organisaties nou eens ophouden met hun voorbarige conclusies.

Heel veel succes en je houdt ons op de hoogte toch?
Kop op hè!!!

Liefs,

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 12 Sep 2004 20:13:28

Ik hoop dat je er uit komt…

belagelijk

Tries

Liefs Tries

Jeetje Nikki,wat een rotsituatie. Ik hoop dat het onderzoek goed nieuws oplevert en je gauw van alle negatieve geluiden zuivert.
Succes!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

wat vreemd dat ze hun menig baseren op: ik dacht dat het een gewone slaapzak was. en vervolgens op: als hun vinden dat…

Dat zegt heel veel over hun werkwijze, en ook dat je dus van hun mening niet opaan kunt! ze roepen maar wat! ze onderzoeken niks! eng hoor, en mensen gaan op ze af! het gaat wel om de veiligheid van je kind!

Ik ben blij dat je nu alsnog je verhaal kunt doen Nikky, dat lijkt me de enig goede weg: kijken wat het voor product is, en dan een mening geven. Het komt dus goed, je hebt heel goed over je product nagedacht volgens mij, en zorg besteed aan de veiligheid. Nu maar hopen dat ze snel zijn met het bijstellen van hun mening, dan kun je weer op een goede manier aan de slag. succes
Mo

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

Hoi allemaal,

Hartelijk dank weer voor de steunbetuigingen. Ik hou jullie zeker op de hoogte. Ik ben inmiddels wat bekomen van de schrik. Het is nog niet duidelijk wanneer ik mij mag melden bij C&V, ik zal er wellicht voor moeten betalen ook. Nou ja, dat moet dan maar als het niet teveel gaat kosten…

Vandaag bij het cb geweest en die zeiden ook dat deze stichting meestal erg heftig is in uitspraken. Dus dat is kennelijk bekend, hopelijk bedenken meer cb’s zich dat. Verder krijg ik gewoon nog bestellingen (wel een stuk minder), maar die ouders bel ik dan even om te vragen of ze op de hoogte zijn van het verhaal. het zou vervelend zijn als ze er achteraf van horen. Maar die vinden dat ze zelf heel goed kunnen nadenken en beslissen. Geweldig toch!

Eigenlijk wil ik hier op ikkeben niet als bakerzak bekend staan, ik ga Kim maar eens vragen of ze mijn naam in de linkerkolom kan veranderen in Nikki.

Nogmaals dank stoere meiden

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Gewijzigd door - bakerzak op 13 Sep 2004 11:49:59

Hoi Nikkie
Wat vervelend zeg
Heel veel succes
Groetjes Heleen mama van Robin

Succes hoor Nikki, ik ben benieuwd. Kun je de kosten voor zo`n onderzoek niet ergens op verhalen ? Ben benieuwd hoe het verder gaat, wel goed hoor dat je eerst iedereen belt om te vragen of ze op de hoogte zijn.
Succes meid !Zet m op !

Hoi Nikki

Ik reageer even hier en niet op ool.
Wat een rotforum is dat zeg. Hangt daar geen leuke sfeer, nee dan is het hier wel anders.
Ik reageer daar extra niet omdat ik toch weet dat je of geen reactie of een hele l*llige krijgt.
Ik zelf heb Lucas ook in het begin gebakerd en ben er helemaal voor. Of het nu met doeken of in de bakerzak is hangt denk ik ook nog van het kind af. Vindt beide oplossingen prima!
En er is helemaal niets zieligs aan, sterker nog, het is voor sommige kinderen DE oplossing.
Oke, het ziet er niet leuk uit, maar voor een klein kind kan het heel veel rust geven.

Ik wens je heel veel sterkte.
En laat die kippen zonder koppen op ool maar kletsen.
Kreeg zowiezo het idee dat ze je reacties nog niet eens lazen (of niet helemaal). Gezien hun antwoorden.

Je wordt de laatste jaren helemaal gek gemaakt. Wel een dekbedje, dan geen, dan wel, dan niet.
Je weet het gewoon niet meer.
Fijne stichting, maar laat ze eerst maar eens goed nadenken en uitzoeken.
En bovenal meer fatsoen aan de dag leggen voordat ze zo’n stukje publiceren.

Hoop voor je dat het snel overwaait en dat je ze toch ook op hun nummer kunt zetten!

Groetjes Mim

Applausje voor Mim!
Wat heb je dat ff goed verwoord zeg!!
Ik sluit me er helemaal bij aan.

Inderdaad geweldig verwoord.

Nog even een vraag over het wijzigen… Als ik naar mijn profiel ga kan ik alles wijzigen behalve de naam die links verschijnt. Hmmmm. Misschien moet ik me opnieuw aanmelden? Maar dan verlies ik mijn postscore, en ik ga al niet zo hard

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Ik heb de reacties op die betreffende site gisteravond ook gelezen. Ik werd ook al niet helemaal goed bij het sfeertje en kan me dus meteen helemaal bij mim aansluiten. Wat ben ikke blij, blij, blij met ikke ben.

nou ik sluit me ook bij mim aan hoor .volgens mijn hebben de mensen geen verstand er van kinderen vinden het juist heerlijk ingestopt geeft hen een veilig gevoel .ik hoop voor je dat alles goed af loopt sterkte er mee .ja nikki ik was ook in me profiel maar ik kan het ook niet veranderen weet iemand raad

groetjes marielle mama van tanja

Hoi Nikki,

Hier heb je Tries of Kim of Els voor nodig volgens mij, om je gebruikersnaam te wijzigen.

By the way…elke keer als ik mijn naam lees bij de titel van deze topic voel ik me wel een beetje opgelaten hoor Pfffff, zoveel eer…oef. Had niet gehoeven hoor, maar wel heel lief van je!