Wij zijn geen grootverdieners en ik ben per 1 aug. 3 dagen gaan werken (ipv 4) en mijn man werkt er 4 en Dion gaat nu 2 dagen naar het KDV (ipv 3)
Het is krap merk ik nu en ik zal ook echt zuiniger moeten gaan leven alleen heb ik nog geen idee waar ik op zou kunnen bezuinigen.
Ik maak me ook zorgen over de komende bezuinigingen van het kabinet.
Dan vinden ze het gek dat de economie niet groeit, niemand kan straks nog iets kopen behalve je dagelijkse basis behoefte, en dan zullen er winkels en bedrijven faiet gaan.
Als alle vaste lasten betaald zijn incl. reiskosten en boodschappen hebben we nog 300 euro over (voor 3 personen) voor kleding, kapper, kadootje voor verjaardag een ijsje op een tarrasje ect. o,ja en dan heb ik niet eens iets op de spaar gezet voor als de auto stuk gaat of de CV ketel of als we iets aan het huis moeten doen.
Goh ik moet er nog effe aan wennen dat we wat minder binnen krijgen maar aan de andere kant, Dion gaat een dag minder naar het KDV en omdat we nu nog minder verdienen kunnen we zorgtoeslag krijgen heb ik uitgerekend dus scheeld het bijna niets dat ik minder ben gaan werken
maar toch merk ik het wel, het zal wel komen omdat alles duurder wordt.
Ik weet nog dat de euro net was gekomen, we konden altijd alles doen en kwamen nooit iets te kort en ineens stonden we steeds rood en moetsen we het rustiger aan doen, niet alles was eerlijk omgerekend van de gulden naar de euro en dat voelen we nog steed sin onze portemonaie, en dan Griekenland … 80 miljard
Wat hebben jullie nog te besteden als de vaste lasten betaald zijn en je boodschappengeld er af is?}![]()