Bezigheden tijdens vlucht

Zoals jullie al hebben kunnen lezen, gaan wij dus 3 september naar Mallorca.

Nu vraag ik me af hoe je een peuter van 3 kan bezighouden in het vliegtuig. (de laatste keer dat we met Nils vlogen, was hij 1,5 jaar en sliep hij de hele vlucht.) Misschien weten jullie nog leuke bezigheden. Ik vrees grote vrezen dat hij het stijgen wel leuk gaat vinden, maar dat daarna de verveling snel zal toeslaan. En ja, je kunt 'm natuurlijk niet de hele tijd rond laten rennen.

Alle ideeen zijn van harte welkom!!

mallorca is 2 uurtjes vliegen… hij heeft zijn eigen stoel, hij krijgt hoogstwaarschijnlijk ook te eten en als je zelf een paar speeltjes heb en voldoende te eten en te drinken dan hoef je je niet druk te maken over die 2 uurtjes in het vliegtuig!

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Neem zo’n magic tekenbord mee. Meestal krijgen die kleintjes ook wel iets van potloodjes en kleurplaatjes aan boord. Verder een leuk nieuw boekje.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Kim,

Ik weet dat 't maar 2 uur vliegen is, maar dat is errug lang voor onze ondernemende boef. Overigens hebben wij zo’n supergoedkope vlucht geboekt dat er geen maaltijden en waarschijnlijk ook geen kleurtjes voor de kinderen aan boord zijn.

Waarschijnlijk is 't allemaal een beetje zorgen maken om niks, misschien vindt hij het zo spannend dat hij alleen maar uit 't raam wil kijken naar de wolken.

Wij hadden ook zo’n goedkope vlucht naar Gran Canaria en daar werden wel kleurtjes voor de kinderen uitgedeeld. Tja geen eten, maar dat neem je dan toch gewoon zelf mee.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

zit je wel eens 2 uur met hem in de auto?Wat doe je dan met hem? dan kunnen ze ook geen kant op hoor,ik vind het echt niets 2 uurtjes hoor, weet je wat ik erger vind, dat wachten op het vliegveld voordat je het vliegtuig in mag en dat wachten op je koffers en dan zo’n hete bus in die stopt bij elk hotel maar altijd als laatste bij je eigen hotel…

groetjes,

2 uur in de auto is geen probleem. Mijn ouders wonen ongeveer 2 uur bij ons vandaan dus dat is ie wel gewend. Zal dan ook wel zo zijn in het vliegtuig.
Met een bustransfer hebben wij gelukkig niets te maken. (dat voordeel heb je als je alles zelf boekt, is nog goedkoper ook).

Wat grappig trouwens, Jolanda, dat er wel kleurtjes uitgedeeld werden. Da’s altijd wel een leuke afleiding. Dat soort dingen nemen we zelf ook wel mee.

Ik wilde alleen even horen of iemand misschien een leuk speeltje of zo iets weet voor als de verveling dreigt toe te slaan.

Hoi,

Wij zijn dus in Juni met Stephan naar Amerika gevlogen (negen uur!!!).
Ik zag daar ook vreselijk tegenop.
Maar ik kan je wel vertellen dat hij het de eerste twee uur zowiezo helemaal te gek vond hoor!
Dus ik zou me echt geen zorgen maken.
Ik denk dat zo’n magic-tekenbord heel handig is en anders gewone kleurpotloodjes met een kleurboekje.
Dan heb je wel voldoende.

Succes!

Groetjes, mamma van Stephan

Hee Bieb,

Dat is wel een geruststellende gedachte zeg!
Negen uur, dat is toch wel errug lang!
Ik verveel mezelf al super erg op zo’n lange vlucht, laat staan die kleintjes.
Vandaar dat we dat tot op heden nog niet aandurfden. Misschien zijn we hier wel een beetje mutserig in, maar ik heb dus echt geen trek in een strondvervelend joch in het vliegtuig.
Ik weet nog dat toen ik zelf nog geen kids had, dat ik mee werkelijk verschrikkelijk kon ergeren aan vervelende kinderen op een lange vlucht.
Maar goed, we zien wel.

sannie, je moet mijn opmerkingen niet verkeerd opvatten hoor, de meesten hier kennen mijn reactiegedrag ondertussen wel, maar het kan een beetje cru overkomen , in het gewone leven ben ik ook zo direct maar als je me niet kent zal je vast denken, wie is dat en wat maakt ze korte botte opmerkingen…(die altijd uit een klein hartje komen hoor)

groetjes,

Ha Kim,

No hard feelings
Ben zelf ook nogal direct. Ik kreeg dit pas in de gaten toen ik vanuit Den Haag naar Limburg verhuisd. Dan ga wel wat meer op letten, moet ik zeggen. maarre, ik voelde me in ieder geval niet op m’n teentjes getrapt.