Bewegingen baby?

Ik ben nu 17 week en 4 dagen zwanger. Als ik op internet de ontwikkelingen lees van mijn zwangerschap en de baby, dan komt mijn baarmoeder ongeveer tot mijn navel.
Toch voel ik bewegingen boven in mijn buik vlak onder mijn ribben. Hoe kan dit nou de baby zijn als de baarmoeder daar helemaal niet zit…
Ik begin nu te twijfelen of het de baby wel is… Maar als het niet de baby is… Wat is het dan wel???
Ik ben deze zwangerschap heel onzeker omdat het zo totaal anders is dan mijn zwangerschap van Sylvie…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Jeetje 17 weken alweer! Wat gaat dat snel Voor ons misschien sneller als voor jullie haha.

Ik heb geen idee of het de baby is. Kun je het niet aan de verloskundige vragen of ze even naar je buik kijkt?

Heb je het gevoel al langer? Misschien kun je het nog even aankijken of het iets anders is of toch de baby?

liefs Shirley

Geen zwangerschap is hetzelfde natuurlijk!
Ik voelde de 2e ook meer en vaker dan de eerste. Inderdaad ook op plekken waar het dan eigenlijk nog niet zou kunnen.
En op internet, tsjah, dat zijn gemiddeldes denk ik dan, jij kan er net wat boven of onder zitten he?

Ja dat is wel waar dat het gemiddelden zijn en natuurlijk gaat een tweede zwangerschap anders
Maar ik voel de bewegingen echt helemaal bovenin, echt vlak onder mijn ribben…
En ja shirley het gaat echt super de super snel
Veel sneller als bij Sylvie, maar ja ik ben er ook lang niet zo veel mee bezig als toen en ik heb nu Sylvie rondlopen, dus ben het grootste deel van de tijd toch met haar bezig
Ik heb volgende week weer een afspraak met de vk dus zal het dan eens vragen, maar hoopte dat iemand van de zwangere dames of net bevallen dames onder ons het zou herkennen

Hoi Hanna,

Volgens mij kunnen dat ook je darmen zijn…maar ik voel deze boef ook overal hoor dus geen zorgen! )
knuf,
Wendy

Haha Wendy maar je darmen zitten al helemaaaaaaaaal niet vlak onder je ribben, dat zou nog veel raarder zijn haha
Maar ik denk wel dat het dan toch de baby is, ik hoop het maar

Hi Hanna,

Het kan ook afhangen van je houding op het moment dat je de bewegingen voelt. De vk voelt als je ligt en duwt de baarmoeder als het ware naar beneden om te voelen tot hoe hoog ie komt.

Bij een tweede zwangerschap is de baarmoeder natuurlijk ook alweer wat rekbaarder dan de eerste keer, en je voelt de bewegingen beter en vaak ook eerder. Maar je kunt het altijd even navragen bij de vk natuurlijk!

Je darmen worden trouwens door je baarmoeder naar de zijkant en naar boven geduwd, dus die zitten ook al een stuk hoger nu…

Lfs

@ Liske, dat bedoelde ik qua darmen!
groet,
Wendy

Dan schoppen mn darmen wel hard Hihi

hoi,

Ik voel ook bewegingen maar dan juist onderin mijn buik! wat grappig dat dat bij jou dan precies boven in is.
Ik denk dat het best kan hoor! als de placenta bijvoorbeeld laag ligt en de baby wat hoger dan voel je hem ook hoog, denk ik…

maar ik zou het de Verloskundige vragen zij kan het je met zekerheid vertellen.

groetjes Gidget

Lilypie Maternity tickers

Sorry, maar mijn 1e gedachte was net als bakmama. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je daar nu al de kleine voelt schoppen. Sowieso zijn de schopjes op die zwangerschapsduur nog niet heel hard. Ik voelde de kleine ook pas met 17 weken voor het eerst. Nu wisselt dat natuurlijk bij iedereen, maar het lijkt me niet dat je daar al hele harde schopjes voelt.

Groetjes,
Sandra

Dat van dat mn darmen dan wel hard schoppen dat was natuurlijk een grapje he

Maar okee, nu het vreemde: Ik voel dezelfde bewegingen af en toe ook onderin mn buik. Precies hetzelfde gevoel!
Ik heb wel heel erg veel last van mijn darmen deze zwangerschap, niet normaal. Maar als ik last van mijn darmen heb dan voel ik dat ook heel goed maar het voelt wel anders dan dit.
Wat ik nu bedoel voelt echt als schopjes… Wel zachtjes dus he Ik bedoelde niet dat ik al keihard schoppen voel Was t maar waar

Gewijzigd door - goudvisje20 op 16 May 2011 15:29:19

hoi
wat herkenbaar, mijn darmen zijn deze zwangerschap ook flink in de war! wat een drukte in mijn darmen.
mijn buik is denk ik net zo groot! was je bij de eerste ook ongeveer zo? ik niet begon pas te groeien na de 20ste week!

groetjes gidget

Lilypie Maternity tickers

Nee ik moet vanavond naar de vk
Ik voel de baby inmiddels regelmatig bewegen en wel onderin.
Heb alleen ons kleintje gister en vandaag nog helemaal niet gevoeld…
Het gaat op en af, dus ben erg benieuwd hoe het vanavond is.
Ik denk zelf dat die ‘bewegingen’ boven in mn buik mn bloed was dat ik voelde stromen? Kan dat? Haha klinkt heel stom namelijk, maar heb het later nog eens gevoeld en t voelde toch wel anders dan het schoppen van de baby… Maar voelt absoluut niet als mn darmen… Hmm vreemd

Het hartje klopte gelukkig goed
Mijn baarmoeder zit nu net iets boven mn navel
Geen idee wat die bewegingen zijn die ik daar voel, maar het is niet de baby en t zijn niet mn darmen. Wel apart