Bewegelijk in bed

Hallo dames,

Ik zit hier met een probleempje.
mijn zoontje finn 4 mnd is zo bewegelijk dat hij alle kanten opgaat in zijn bed… hij ligt dus ook regelmatig overdwars, maar dan is hij zich af een het zetten waardoor zijn hoofdje in de verdrukking komt tegen de spijlen van het bedje, dit doet hem natuurlijk zeer en begint echt enorm te krijsen! zo hard dat zelf de buren rechtop in hun bed zitten hebben jullie tips? hij slaapt in een slaapzak en als ik die onder het matras doe trekt hij hem los ik vind het zo zielig het doet hem echt zeer en is ook een behoorlijke tijd overstuur dan.

mvg Wendy

Mirte doet dat ook maar helaas niks aan te doen hoe zielig het ook is!
1 tip! LEG JE KIND NOOIT VAST!
ik loop liever 10x dan dat er iets erg gebeurt.
Slaapzak leg ik ook nooit vast!
Heel vervelend voor ze maar niks aan te doen!
even blijven lopen dus!

Groetjes Gytha

Volgens mij gaan wij weer een discussie krijgen over het wel of niet vastleggen van kinderen. Wanneer leren we nou eens af dat je kinderen niet vast moet leggen in bed en al helemaal niet met slaapzakken onder het matras. Overigens SugarS is dat een heel foute tip van het kdv. Dat zijn duidelijk dames en of heren die liever niet te veel lopen. Moet je je voorstellen dat je uk toch gaat draaien, maar omdat ze vastligt draait ze haar slaapzak strak. Ze hebben geen benul van terugdraaien naar dezelfde kant dus ze draait hem nog een keer en nog een keer. Heb je straks een kindje met afgeknelde beentjes… Nee dank je. Dan maar 10 keer lopen. Opeens hebben ze door hoe ze ook weer tussen de spijlen vandaan moeten komen en dan is het over. Dan maar dikke ogen maar wel een kindje zonder letsel.

Groetjes,

Michèle

Ja, gaan we weer: NOOIT VASTLEGGEN! Ook niet door het slaapzakje onder het matras door te halen!

Als je kindje gewend is om alleen maar rechtsom te draaien in bed, draait het zijn beentjes vast. En je wilt wel dat-ie ooit leert lopen lijkt me.

Slecht KDV dat ze die truc met die slaapzak doen! Acuut ander KDV zoeken zou ik zo zeggen!

Gewoon nooit vastleggen op geen enkele manier! Op een gegeven moment moeten ze gewoon lekker hun hele bed door kunnen. Dat hoort bij de leeftijd. Zelf wil je ook niet belemmerd worden in je slaap door allerlei vastklem-toestanden.

Lekker laten gaan die kleine mop! Geeft ook niks als ze tegen de spijlen of het hoofdeind/voeteneind van het bed komen te liggen. Ze draaien zich vast weer een keer om om nog lekkerder te gaan liggen. En krijst-ie omdat-ie zich eens een keer te hard stoot, dan krijst-ie maar. Even troosten, goed leggen en weer slapen.

Jammer dan voor de buren.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Nov 2009 10:32:38

gewoon keihard zucht

vraag me wel eens af hoe belangrijk een kindje is voor sommige moeders.
Je legt een kind NIET vast, als je tenminste geen afgeknelde ledematen of nog erger wilt hebben. Sorry dan slaap je zelf maar wat minder.
Klinkt wel hard misschien maar zo zie ik het.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik kan me voorstellen dat je graag een oplossing hier voor wilt. Het is vervelend voor je kleintje als hij steeds huilend wakker wordt en helemaal dwars in bed lig en daarna nog een tijdje overstuur is. Maar het is echt een fase waar je doorheen moet. Wat de andere meiden ook zeggen NIET vastleggen. Heb zelf ook een keer de tip van iemand gehad, want die deed dat ook bij zijn kleintje, maar op adviezen van de meiden hier toch niet gedaan. Het lijkt misschien een oplossing, maar dat is het natuurlijk niet. Je zoontje zal vanzelf leren om weer terug te draaien of zich wat los te krijgen.

Mijn zoontje lag (en ligt) ook regelmatig dwars in bed. In het begin moesten we er dus ook naar toe en nu is dat niet meer nodig (al een paar maanden niet meer hoor). Dus het komt echt goed.
Sterkte ermee!!

Zo… Nog volop in de hormonen…?

Jij vraagt hier om advies, en dat wordt gegeven… Het is al zo vaak gebeurd, dat de mensen hier je gewoon willen waarschuwen zodat je kindje zich niet erger bezeert dan dat het nu doet… Misschien komt het er niet altijd even genuanceerd uit, maar tis wel goed bedoeld. Wat je met het advies wilt doen moet je zelf weten…

Oh jah, sorry… Had ik niet goed gelezen, ik dacht dat jij de vraag had. Maar inderdaad, het wordt wel altijd afgeraden om kindjes op wat voor manier dan ook vast te binden in bed. Danique is ook altijd heel beweeglijk geweest, en ik vond haar ook regelmatig ondersteboven in bed of met haar koppie in een gekke houding tegen de spijlen. En dan gilde ze inderdaad behoorlijk. Maar het gaat over, en tot die tijd is het het beste om niet te veel beperkingen te maken. En veel traplopen

Ik heb op een gegeven moment ook getwijfeld over zo’n kussen tegen het hoofdeinde en de spijlen, maar het werd hier afgeraden. Vooral omdat er toch wel stikkingsgevaar om de hoek komt kijken. Ik kon die kussens ook niet in nl krijgen, alleen in duitsland. En dat kwam dan weer doordat de veiligheidseisen in nl zwaarder zijn… Of zoiets. Precies weet ik het niet meer, dan zou ik het topic op moeten zoeken.

En dat je niet genoeg om je kindje zou geven, dat is out of the question. Ik denk niet dat je er zo zwaar aan moet tillen. Het is meer dat sommige moeders en vaders niet goed nadenken over de consequenties van bepaalde acties. Ik had er ook nooit over nagedacht, met dat stootkussen. Maar toen iemand me hier wakker maakte was ik er toch wel blij mee.

quote:

Ik heb tevens ook een puckabag, omdat madam lekker aan haar haren trekt snachts of haar zelf wakker mept… daar zitten 2 touwtjes aan, die ik voortaan onder aan de spijltjes vaststrik, werkt fantastisch, die krijgt ze namelijk nie los gewormt…

Nu kijk eens even snel naar die Puckabag he, maar ik zie niet meteen dat die touwtjes bedoeld zijn voor het vastbinden aan spijlen, deze zijn bedoeld om de slaapzak aan de voeten te verkleinen, of ben ik nu gel. Zie trouwends het citaat hieronder, want het is ook bedoeld voor na de 7 maanden

quote:
De Puckabag kun je gebruiken vanaf ongeveer 7 maanden t/m 2,5 jaar. Met het koordje onderaan de slaapzak kun je de Puckabag in het begin iets kleiner maken.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 12 Nov 2009 15:04:16

Dat sommige ouders niet lang genoeg nadenken over de consequenties van bepaalde acties dat is soms nog te begrijpen, want zeker als het een eerste kindje is kun je stevig onzeker zijn en grijp je alle goedbedoelde adviezen aan.

Wat mij de haren recht overeind zet is het feit dat cb’s de tip geven om de slaapzak onder het voeteneind door te halen. Daar snap ik dus helemaal niks van en dat maakt mij zo verschrikkelijk boos. Want juist van het cb worden veel adviezen (zeker door onzekere ouders) aangenomen. En ik vind dat een cb beter zou moeten weten wat dat vastleggen betreft.

Bij het cb zou het uitroeien van het vastleggen van kindjes moeten beginnen maar die sufferds promoten het juist!

Groetekes, Sje

ik heb een puck a baby gebruikt gehad voor mirte en dat touwtje is idd bedoelt om de puck a baby aan de voeten te verkleinen en is NIET bedoeld om aan spijlen vast te leggen! OOOO hoe gevaarlijk kan dit zijn! ik wil ook niet aan de evt gevolgen denken grrrr
Gebruik zo’n slaapzakje ook waarvoor hij bedoeld is en ga er niet van de rare fratsen mee uithalen!
Veel te gevaarlijk. Ik loop ook 10x naar boven nou dan doe ik dat maar! Het zijn allemaal maar periodes en ik weet uit ervaring dat ook dit weer overgaat!

Groetjes Gytha

tja dat is jou keuze om zo weg te gaan JAMMER
Veiligheid gaat boven alles! Hoop wel dat we je dit mee hebben kunnen geven!

Groetjes Gytha

Jammer inderdaad, kan niet zeggen dat ik het niet geprobeerd heb…

Maar ondertussen vraag ik me wel af wat de topicstarter van de adviezen vindt en wat deze nu gaat doen…

uhhhhhhhhhh volgens mij zijn ze nu verwijderd ja!

Groetjes Gytha

Ze viel nogal ergens over, voelde zich aangesproken en dacht dat wij haar geen goede moeder vonden, dat ze niet genoeg om haar kindjes gaf of iets in die geest. En het enige waar hier op gehamerd werd, was het feit dat kindjes niet vastgemaakt moeten worden in hun bedje… Maar okey.

Lieve mensen.

in ieder geval bedankt voor jullie reacties. het was trouwens niet mijn vraag of idee om mijn kind vast te leggen. dat zou mij zelf niet lekker zitten. ik wilde gewoon zeker weten dat het geen kwaad kon voor zijn hoofdje…
iemand vertelde mij al eens over een dusterkoort voor de mouwen van de slaapzak! maar ik heb natuurlijk zelf wel het gezonde verstand dat dus dus echt niet kan/mag!! en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.

ik laat hem gewoon lekker gaan bedankt voor jullie reacties.

mvg MVF

quote:
nou ja , ik hou er gewoon lekker mee op, want ik voel me hier niet in thuis om vanalles naar me kop te krijgen! SugarS

Jammer dat je je meteen zo aangevallen voelt en het staat je vrij om te gaan en staan waar je wilt toch…

Wat iedereen doet moet hij zelf weten maar ik ben het ermee eens dat je nooit en te nimmer een kindje vast moet leggen in bed. Liever 10 keer eruit en een blauwe bult, dan dat er iets engs gebeurd. Dus ik zou zeggen kies het zekere voor het onzekere. Dat dit nogal fel gezegd word is begrijpelijk daar het heel gevaarlijk kan zijn en we de eventuele gevolgen niemand gunnen. Helaas komt het advies, vastleggen onder de matras en dergelijke, nog al eens voor hier. Gegeven door het cb blijkbaar of zoals nu een kdv, waar blijven wij dan met onze adviezen van gewone mama`s als de professionals zoiets adviseren ?

Da puckababy en puckabag zijn dus niet gemaakt om kindjes vast te leggen, hier is dan ook een reden voor ! Neem alsjeblieft ter harte dat dit heel gevaarlijk zou kunnen zijn.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

@ wil…ik zat ook al een beetje raar te kijken…
had het dus toch wel goed dat er iets verwijderd was…wel jammer want wordt inderdaad een beetje vaag nu!

@iedereen…ben het helemaal met jullie eens!
en MvF volgens mij ook dus…alles helemaal toppie!

wel jammer dat sugarS zo reageert, maar goed…zoals asje al zei…
het staat je vrij om te gaan en staan waar je wilt…!

groetjes!!

karin

mijn zoontje slaapt ook in een slaapzak en dan een lakentje en dekentje maar als hij naar zijn buik draaid dan draaid die slaapzak helemaal om hem heen.
hebben jullie kindjes dit ook ?
komt het doordat hij ook onder een dekentje slaap ?

zou hij alleen in de slaapzak moeten zonder dekentje ?
weet iemand wat er voorgescreven wordt ?

zoontje is 7 1/2 maand

Zodra ze bij ons het hele bed door gingen 's nachts haalde ik er verder alles uit. Dekentje, knuffeltjes, hydrofiel luier. Alles.

Winterslaapzak en lekkere warme pyjama is warm zat.

Groetekes, Sje