Bevalling

Hallo allemaal,

Een paar vraagjes over de bevalling: Hoe voelt het eerste begin van de bevalling? Net of je iets verkeerds gegeten hebt?? Of heb je dan meer harde buiken?? Hoe voelen voorweeën? en kunnen die een paar dagen aanhouden? Wie kan me dit vertellen?

Groetjes Jessica

Ik kan je alleen zeggen hoe ik het beleefd heb, Ik ben overigens wel ingeleid. Maar ik kreeg een zeurend gevoel in mijn rug, net als met de menstruatie. Toen me vliezen braken werd het menstruatie gevoel heftiger en daarna weet ik niet zo heel veel want ik kreeg 5 weeen stormen en was behoorlijk uiteput. Maar ik kan het het beste omschrijven als zware menstratiekramp. Het begin dan, daarna is het niet echt te beschrijven. Maar ik weet natuurlijk niet hoe andere het beleefd hebben.

Groetjes,

Michèle

Ik kan alleen maar zeggen: geen peil op te trekken hoe een bevalling begint en hoe het allemaal voelt. Voor iedereen voelt het anders en is de pijngrens anders.

1 ding kan ik je wel verzekeren: niet bang zijn dat je weeën niet herkent, want die herken je echt wel!

Je hoeft dus niet bang te zijn dat je kindje er in de supermarkt uitfloept na een zuchtje wat je in je buik gevoeld hebt.

Groetekes, Sje

Voorweeen kun je al een paar weken voor de bevalling hebben. Ik had ze ook de hele tijd van onze jongste, dan hield ik de tijd bij en net als ik dacht nog 5 minuten en ik bel mijn verloskundige, hielden ze weer op. Het begin van een bevalling kan voor iedereen anders zijn, de voorweeen zorgen voor ontsluiting zoals ze dat noemen. Pers-weeen hahaha nou, die voel je wel, daar kun je niet omheen. Bij de ene breken de vliezen en gebeurt er niks ( zoals bij mijn eerste ) en dan moeten ze het stimuleren, terwijl een ander dus wel al regelmatige weeen heeft zonder gebroken vliezen ( zoals bij onze jongste ). Dan zullen ze de vliezen gaan breken waarna hopenlijk de persweeen zelf zullen gaan volgen. Dus dit kan voor iedereen en ook per zwangerschap verschillen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

De bevalling komt nu gauw dichterbij he, zenuwachtig ? Ik kan je niet vertellen hoe het voelt, dat moet je voelen denk ik. Ja het doet pijn, ja het is spannend, maar probeer je over te geven. De pijn is even, noodzakelijk en dus echt niet fijn. Maar velen gingen je er al voor en hebben het allemaal prima doorstaan. Je zult merken hoe snel je dat vergeten bent zodra jullie kleine wonder er is.

net wat sje zegt weeen herken je echt wel.
Ik had vreselijke rugweeen! Net of dat je tekens een steek/stomp in je rug krijgt die weer wegtrekt.
Bij de eerste verloor ik een bloedpropje en vrij snel daarna kreeg ik ook rugweeen.
ik kan je dus helaas niet vertellen hoe gewonen buikweeen zijn!
heb bij beide rugweeen gehad.
Heel veel succes meid, hoellang moet je nog? komt het al dichtbij?
anders even meldplicht invoeren hier he?

Groetjes Gytha

Pffff, Ik heb tijdens mijn zwangerschap heel erg last gehad van een spastische darm, ( af en toe nu nog).
Maar snachts werdt ik weer wakker van zulke krampen, maar toen wist ik gewoon
dat het de weeën waren.
Die voelden toch NET iets anders dan een spastische darm.

Het is voor iedereen anders natuurlijk.
Ik heb opzich een hele lage pijngrijns, kan weinig hebben.
Maar nu ik een bevalling heb gehad, is mijn pijngrijns omhoog geschoten!

Groetjes Melanie, mama van Noah

Lilypie Tweede Ticker

Ik had tegen de tijd dat ik bijna 42 weken zwanger was al vaak menstruatie-achtige krampen gehad. In week 38 dacht ik al zeker te weten dat mn bevalling begonnen was, daarna nog twee keer. Was best een beetje frustrerend. Toen ik op een gegeven moment 's avonds in bed weer krampen had, besloot ik ze maar is te timen, ze leken vrij regelmatig. Ze kwamen inderdaad om de 10 minuten.
Ze voelden precies hetzelfde als de vorige keren, maar nu zette het dus uiteindelijk wel door. Ze werden steeds wat heftiger (we praten over uren) en op een gegeven moment is er inderdaad geen twijfel meer.

@Sje: Vriendinnetje van mij is vanaf de eerste wee nog geen uur bezig geweest en haar zoontje is er zeg maar wel uitgeploept, het KAN wel, komt alleen bijna niet voor. Zij heeft echt daarna tijd nodig gehad om te verwerken wat er nou gebeurd was. Dat maakt je dan wel weer ‘dankbaar’ voor een langere bevalling. Het deed pijn, maar ik weet in elk geval heel goed dat ik ben bevallen en hoe ik nou aan dat kind kom! Lijkt me echt heel bizar. Is dan ook zonder verloskundige gebeurd en alles is goed gegaan, maar wel heel raar.

Jessica, ik zou er maar niet vanuit gaan dat je in een uurtje klaar bent. Ik kan me nog goed herinneren dat ik op het laatst ook overal bevallingsverhalen aan het lezen was om me een beetje voor te bereiden. Als dat je rust geeft, ook vooral doen, maar zoals iedereen al zegt: het komt zoals het komt! Mijn enige tip: niet vergeten te puffen als het zwaar wordt, het helpt echt… Ik was het even vergeten en merkte het verschil goed!

Succes meid, zet em op!

Liefs, liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jessica… wanneer is het dé officiële datum? Spannend hé! Tja je kan je er gelukkig niet op voorbereiden hoe het voelt. Mijn zusje heeft er 2 … en die waren al een wereld van verschil. Dus kan hier wel een spannend verhaal opgehangen tegenover jou… maar doe ik liever niet

Ik wens je veel puf kracht toe… en hopelijk houden jullie snel jullie lieve kleine meisje in jullie armen!

(zullen we de meldplicht maar invoeren … want volgens mij duurt het geen 5 weken meer?!)

Ik dacht van tevoren ook: “Zou ik wel weten hoe het zou voelen als de bevalling is begonnen?” Nou, geen twijfel aan hoor. Ik verloor eerst de slijmprop rond etenstijd 's avonds en een uur of 5 later kreeg ik last van regelmatige krampen, weeën dus. En dat herken je, echt. Dat is met niets te vergelijken, menstruatiekrampen komen het dichtst in de buurt denk ik. De weeën hielden 's nachts aan en de hele volgende dag en 23 uur later ben ik bevallen.

En inderdaad, blijven puffen! Het werkt echt. Je concentreert je op je ademhaling en daardoor is de pijn beter te hanteren. Je voelt ze ook echt aankomen; het is als een golf. De pijn bouwt op en zwakt weer af.

Voorweeën heb ik nooit gehad, dus daar kan ik je niets over vertellen. Sterkte en succes voor straks!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik geloof dat ze op 22 oktober over 2 weken uitgerekend is. Tijd voor meldingsplicht omdat wij nieuwschierige ikkebenners anders helemaal onrustig worden

Gewijzigd door - Asje op 07 Oct 2009 19:31:28

Wat al gezegd is: Je herkent het zeker weten!!!
Ik was overdag al in het ziekenhuis, omdat ik al een week over tijd liep.
Daar zag ik op de monitor al dat ik regelmatige harde buiken had, precies om de 5 minuten. Die dag nog lekker babykleertjes lopen shoppen, in een maat groter, omdat ik bang was dat hij veel te groot was
En 's avonds verloor ik de slijmprop.
Toen ik om 10 uur op de bank tv lag te kijken, voelde ik hem: de eerste wee!
Absoluut nog niet heel pijnlijk, en ze kwamen om de 10 min. Maar het werd pijnlijker en om 3 uur stond de verloskundige op de stoep.

Ook mijn tip: blijven ademhalen, en probeer het rustig doen, ik deed het namelijk zo snel en verkrampt dat het niet hielp. Toen ik er in het ziekenhuis op gewezen werd, was het weer even beter te houden.
Succes met de laatste lootjes!
Liefs, Anne

Bij mij ging het wéér heel anders. Ik was 40 weken en 4 dagen en had die dag, 29 augustus, een beetje buikpijn. Nu heb ik ook vaak last van mijn darmen, de pijn komt op in golven en verdwijnt weer. Deze pijn was hiermee te vergelijken. Die nacht werden de krampen erger, maar ik koppelde ze niet aan weeën, omdat ik dacht dat die echt regelmatig moesten komen en dat had ik niet. Wel had ik flinke buikpijn, die wel een beetje kwam en ging. Ik heb toen op de bank geslapen, geen idee hebbend dat er misschien iets begonnen was. De volgende dag las ik in de tuin een boek en ik kon me niet meer concentreren van de buikpijn. Ik dacht: ‘Zouden het toch geen weeën zijn?’ en belde de vk. Maar ik was volgens haar té helder om weeën te kunnen hebben! Ik mocht terugbellen als het bleef. Nou, na een uur hing mijn vriend aan de lijn, want ik had echt pijn. En tot verbazing van de vk had ik toen al 10 cm ontsluiting! Dat verbaasde me ook, want de pijn was vervelend, maar wel te doen. Ik had die pijn aan mijn darmen eerder gehad. Maar deze keer was het dus wel degelijk het ontsluiten!

Persweeën heb ik nooit gehad en daarom ben ik in het ziekenhuis aan een infuus gelegd. Toen kwamen de been- en rugweeën en dat was niet fijn. Eva lag ook nog scheef met haar hoofd en kon daardoor niet zelf geboren worden. Met de pomp was ze er razendsnel!

Op het moment van bevallen dacht ik: ‘Nooooit meer!’, maar daar kwam ik snel van terug. Achteraf viel het toch mee! Maar elke bevalling is anders. Zo heeft mijn vriendin er bij haar zoon 3 dagen over gedaan en bij haar dochter 1,5 uur!

Sterkte Jessica!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Spannend zeg
Bij Robin heb ik een hele dag voorweeën gehad dacht echt het is begonnen
Helaas niet dus
Weet dat ik een heel weekend voorweeën /weeën heb gehad en op maandag middag braken mijn vliezen was toen 41 weken en 5 dagen Dus ja is geen pijl op te trekken
Met Justin heb ik niets gehad dat was een geplande keizersnee
En die zat met 41 weken en 5 dagen nog steeds goed bij me
Daar heb ik wel heel veel last gehad van naweeën

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hey Jes, kom je je wel even melden ? Whahaha nu zit ik wel in spanning hoor !

Ik ben ingeleid van Joey, dus ik kan ook niet echt zeggen hoe het begint. Ik heb zelf ook 3 weken bijna elke avond gedacht van ja, nu gaat het beginnen! Voorweeen dus. Ik was ook zo onzeker, en kon me niet voorstellen als mensen zeiden, je herkent het echt wel.
Door het inleiden heb ik hele heftige weeen gehad, 16 uur lang, elke drie minuten weeen en hele heftige rugweeen. Ik heb een ruggeprik gehad, want het was niet meer te doen. Ik had alleen de pech dat er maar niet genoeg ontsluiting kwam, ik bleef uren steken op 5 cm. Toen is er een keizersnede gedaan… Ik was zo teleurgesteld, ik wou het zo graag zelf doen, zonder pijn bestrijding, en al helemaal geen keizersnee, maar je hebt dan niks meer in et brengen als dat besluit een maal is genomen.
Ik ben dus bang dat ik deze zwangerschap weer net zo onzeker zal zijn, al weet ik nu wel hoe weeen voelen!
Ik wens je wel heel veel sterkte en kracht toe!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

quote:
Hey Jes, kom je je wel even melden ? Whahaha nu zit ik wel in spanning hoor !

Jes liet de vorige keer ook niks meer horen… jammer. Hopelijk komt ze zich nu wel snel melden… of wie weet is ze al (bijna) mama…

Ik ken Jessica persoonlijk dus hoop vanzelf een berichtje te krijgen. Wellicht dat het lastig is om met harde buiken achter een pc te kruipen.

Ik stond zaterdag middag carnaval te vieren toen de voorweeën begonnen. Ondanks ik het eigenlijk niet geloofde WIST ik dat het zover was. Ben om 17.00uur naar huis gegaan en om 19.00uur zetten de weeën echt door. Doordat ik meteen pers drang/weeën had en de ontsluiting niet wilde vlotten en moest ik om 05.00uur naar het zkh. pijnbestrijding gehad en om 09.05 is onze meid geboren. Wel zware bevalling geweest (vond de vk ook, dacht al dat het aan mij lag). Volgende keer als het niet vlot dat ga ik meteen voor de pijnbestrijding, maar ondanks alles het is het DUBBEL en DWARS waard!!!

SUCCES!!!

Groetjes Frauk

quote:
Ik ken Jessica persoonlijk dus hoop vanzelf een berichtje te krijgen. Wellicht dat het lastig is om met harde buiken achter een pc te kruipen.

Neem haar ook niks kwalijk hoor… Ze heeft groot gelijk om te genieten nu en niet achter de pc te zitten. Grappig trouwens dat je iemand persoonlijk ken en dan via forum ook spreek. Hoop toch stiekem niet dat er voor mij bekende opzitten hier