Bevalling van sky


#1

ik had met 38 weken zwangerschap helemaal genoeg van het zwanger zijn. had al een paar keer in het ziekenhuis gelegen en moest nu elke dag naar het ziekenhuis voor een ctg te laten maken...heel vermoeiend allemaal..maar met sky was alles goed..de ctg's waren elke keer perfect ! maar moest toch steeds maar terugkomen voor weer een ctg.

mijn verloskundige zag dat ik er echt genoeg van had en stuurde me door naar de gynacoloog met het verzoek om in te leiden...dat was met 38 weken ong...maar helaas dat deden ze niet...ik had ondertussen wel al ong. 2 cm ontsluiting , de slijmprop verloren en af en toe een beetje weeën activiteit...ben kort daarna gestript door de vk...maar het zette maar niet door..

op 3 december 2007 moest ik weer naar de vk op controle...had inmiddels ruim 3 cm ontsluiting...kreeg van de vk het advies om maar eens wonderolie te proberen...dat kon nu toch geen kwaad en de weeën konden daardoor echt doorzetten...ik geloofde er niet echt in had al van allesw geprobeerd maar niets hielp haha...maar heb toch op 3 december 07 om 6 uur 's avonds een flinke scheut wonderolie in een glas sinaasappelsal gedaan en opgedronken...mijn vriend en ik woonden tijdelijk bij mijn ouders omdat we ons huis nog aan het verbouwen waren...mijn moeder zou ook bij de bevalling zijn...ik merkte om 8 uur nog helemaal niets van de wonderolie..niet eens wat kramp ofzo...dus dacht al dat het niets zou worden...om 9 uur ong kreeg ik ontzettende kramp en moest heeel erg naar de wc (want wonderolie is een laxeermiddel )  om 11 uur nog geen verschil...hoefde niet meer naar de wc maar voelde verder ook niets...om half 12 gingen mijn vriend en ik naar bed...hij was zo vertrokken maar ik voelde regelmatig wat krampen..ik helemaal blij want dit kon wel eens het begin zijn!!!!!

mijn vriend was zo moe die dag dat ik hem helemaal niet wakker kreeg om te zeggen dat de weeën nu echt begonnen  waren...ik ben toen mijn moeder gaan wakker maken om te vragen wanneer ik de vk kon bellen...ik had nu anderhalf uur om de 4 min weeën..!!!!....heb toen de vk gebeld die is gekomen en had gekeken hoever de ontsluiting was...dit was om 03.00...had nog steeds 3 cm....ze zou om 7 uur terugkomen om te kijken hoever ik dan was....ik geprobeerd om mijn vriend wakker te maken maar dit was geen succes haha...maarja ik dacht hij kan beter goed wakker zijn als ik naar het ziekenhuis moet...heb de hele nacht met mijn moeder beneden gezeten...was ondertussen flink misselijk van de weeën en moets veel overgeven...de weeën kwamen om 05.00 om de 3 min en werden steeds heftiger..om 7 uur werden mijn 2 broertjes en mijn vader ook wakker...helemaal blij voor me dat het eindelijk begonnen was !!!.....toen is mijn broertje mijn vriend gaan wakker maken...hij schrok zich onozel en vond het heel erg dat hij zo vast geslapen had..hahha...toen kwam de vk weer...had toen 5 cm...pff ik dacht nog dit schiet egt niet op...om 10 uur zou ze weer komen dan verwachte ze dat ik 7 cm zou hebben en dan konden we naar het ziekenhuis..

maar om half 10 hield ik het niet meer en belde ik de vk en konden we gelukkig naar het ziekenhuis komen....daar aangekomen had ik 9 cm...en al lichte persdrang...

de moeder van mijn vriend belde om te vragen hoe het ging..mijn vriend zei tegen haar dat het heel zwaar was en ze vroeg of ze moest komen en dat vonden wij allebei wel erg fijn..dus is de moeder van mijn vriend ook nog naar het ziekenhuis gekomen

toen ik volledige ontsluiting had en mee mocht persen was ik zooo opgelucht...dit was om 11 uur...

maar helaas...sky lag verkeerd met z'n hoofdje...hij lag acherover met z'n hoofd terwijl hij met z'n kin op de borst moest liggen...ik moest op m'n zij liggen en de pers weeën wegpuffen....in totaal 3 uur lang !!! ik was doodop....want de vk en de gynacoloog hadden nog hoop dat hij zich zou draaien...maar dat deed hij dus niet....om 2 uur besloten ze om de vacuumpomp erbij te halen...ik was onzettend opgelucht want was dood moe...maar met de vacuum ging ook niet helemaal goed...normaal bij een vacuum is een paar keer licht trekken voldoende om de baby geboren te laten worden....maar niet bij mij...de gynacoloog stond ong met zn voet tegen het bed heeel hard aan die vacuum te trekken...schoot dat kapje ook nog eens van sky z'n hoofdje af....toen zei de gynacoloog dat hij een keizersnede wou doen...ik schrok heel erg want dat wou ik absoluut niet...de vk zei dat hij het nog maar 1 keer moest proberen met de vacuum en als het dan niet ging dat hij dan alsnog een keizersnede kon doen...met sky ging het tijdens de bevalling heel goed...hij werd heel goed in de gaten gehouden...

toen de gynacoloog de vacuum er voor de 2e keer opzette en na een paar keer trekken was sky geboren !!!!!!! op 4 december om 15.10

een hele gezonde kerel van 52 cm en 3700 gram

we moesten allebei een nachtje in het ziekenhuis blijven en zijn de volgende dag samen naar huis gegaan!!1

het was heel heftig maar ondanks het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt....en ik zou het zo nog eens overdoen!!!!  als je dan uiteindelijk je kindje in je armen hebt is het het allemaal waard geweest !!!!

 

 

xxx kirstin