Beste allemaal,
Ik wilde graag weten of iemand van jullie drie bevallingen heeft meegemaakt en hoe de derde bevalling verliep in vergelijking met de andere twee. Ik ben over 2 weken ‘uitgerekend’ en maak me een beetje zorgen. Vaak hoor je dat het bij de derde ‘lekker snel’ gaat, maar toch hoor je ook nog wel eens dat het helemaal niet zo makkelijk is. Daarom ben ik er ook nog niet uit of of ik nu thuis wil bevallen of in het ziekenhuis. Mijn eerste bevalling verliep erg langzaam (totaal 19 uur: ziekenhuis) en eindigde met een tangverlossing. De tweede daarentegen verliep zeer snel (5 uur) en gelukkig zonder ‘ingrepen’. Maar goed, daar valt wellicht geen peil op te trekken
Verder zijn tips, adviezen etc ook van harte welkom!
Bedankt en veel groetjes,
Marieke
Bevalling derde kindje
denk toch dat het per persoon wisseld
maar de 1e 20 uur
de 2e 7 1/2 uur
de 3e 3 uur en 3 kwartier

Succes Marieke!
Ik ben zelf ook over 2 weken van mijn 3e uitgerekend, heb toevallig vannacht al voorweeen gehad (2 weken terug ook al) en werd er opeens erg zenuwachtig van terwijl ik er toch al 2 heb meegemaakt. Mijn eerste twee bevallingen leken qua tijd redelijk op elkaar, allebei 5 uur na het eerste krampje geboren.
Succes Marieke en SeeSeeEm! Spannend hoor…weten jullie al of het een jongetje of meisje wordt? (Niet vertellen hoor )
Groetjes, Esther, mamma van Jonathan

Bedankt voor de reacties allemaal!
En SeeSeeEm: wat leuk en toevallig dat je ongeveer op precies dezelfde datum bent uitgerekend!
Veel sterkte toegewenst met de laatste loodjes
Gaat het een beetje verder?
En ja Esther, ik weet wat het gaat worden (ik heb een vlokkentest laten doen omdat ik alweer 40 ben). Maar ik zal het nog een verrassing laten…
Iemand nog ideeen voor lieve namen (hoeft niet ‘stoer’ te zijn, maar vooral ‘lief’).
Ik weet het nog steeds niet, erg he?
Goed, ik krijg weer een lekkere trap in mijn ribben, dus ik hou even op met typen
Groetjes van Marieke
Ik vind Mirthe zo’n lieve naam hihi
Succes trouwens bij de bevalling, spannend hoor!
Ik heb er “nog maar” 1 achter de rug dus kan je verder niet helpen.
Groetjes Bianca, mamma van Stephan en…?

ik vind Zoë ook een mooie meisjesnaam…
Jongensnaam weet ik effe niet!
Succes ook met namen bedenken hoor! (Is wel een leuke “bezigheid” vind ik trouwens
)
Je hoort het wel vaker trouwens, dat mensen pas op het laatst weten welke naam ze gaan geven…een vriendin van mij wist het pas zeker twee dagen na de geboorte!
Misschien dat je zodra je je kindje ziet meteen denkt, dat is een … !

Wat van Lenny als jongensnaam?
Heb er eigenlijk nooit aangedacht, schiet me nu opeens te binnen. Vind het wel een mooie naam eigenlijk!

Hoi,
Bij de eerst ben ik ingeleid en dat duurde erg lang en deed heeeeeeel veeeeeeel pijn en bij de tweede was ik om 17.00 uur in het ziekenhuis met 5 cm en om 18.15 is hij geboren dus dat ging super snel.
Je kan er niks van zeggen.
En ik vind Amber en Merel leuk en Gijs voor een jongen of Bo en Stan zo heten mijn beide jongens.
Ik las toevallig ergens dat een 3e bevalling weer moeilijker zou zijn dan een 2e en heb dat op een ander forum en in mijn prive-omgeving nagevraagd. Dat schijnt dus niet waar te zijn. Het is nou eenmaal zo dat elke bevalling en zwangerschap anders kan zijn, dus het is niet te voorspellen hoe het zal lopen. Feit is wel dat de meeste volgende bevallingen sneller gaan dan een eerste, maar ook dat is niet voor iedereen van toepassing. We moeten het maar gewoon over ons heen laten komen.
Op dikke voeten en enkels na gaat het hier wel goed. Heb een paar dagen waardeloos geslapen, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik mijn voeten te hoog (voeteind omhoog en kussen) had liggen, want afgelopen nacht heb ik geslapen als een roos! Ik heb nu een trekkende gevoel aan de bovenkant van mijn navel, alsof ik de hele dag mijn buik overdreven heb ingehouden, maar het is niet pijnlijk. Verder beweegt de baby heel veel, volgens mij worden ze altijd rustig vlak voor de bevalling, dus ik verwacht nog steeds over te lopen. Of dat zo is, merken we over 6 dagen.
6 dagen!! Dus nu echt de laatste loodjes he??
Nou heel veel sterkte hoor, hopelijk slaap je nog even goed die laatste paar dagen…

Jeeeee, wat gaat dat opeens snel zeg!
Zes dagen nog maar tot de uitgerekende datum!
Spannend Carola!
Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en…?

Ik begin al wel van die gekke krampjes te voelen, maar ze zijn allesbehalve regelmatig, dus het zal vannacht wel niet doorzetten. Ik weet alleen nog steeds geen naam! Wel veel leuke suggesties gekregen… Oeps, alweer een krampje. Hmmm, ik ga nu toch maar even liggen
welterusten…
Spannend hè
Ben erg benieuwd!
Horen we het op een gegeven moment van je? (tuuuurlijk eerst ff lekker genieten
)
Succes alvast!
Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en…?

Gewijzigd door - Bieb op 05 Jul 2005 23:37:53
Hoi hoi, de bevalling verliep heel voorspoedig en heel snel! Slechts 4 uur van begin tot de uiteindelijke ‘verlossing’ ) We zijn heel blij met ons derde zoontje!! Hij heet David Victor Samuel, geboren op 07-07-05, woog 4530 gram, was 54 cm lang… Hij heeft een heel lief klein koppie met donkerbruine krulletjes. Ik ben meteen weer totaal verliefd!!
Bedankt nog allemaal voor jullie belangstelling…
Liefs van Marieke
heeeeeee gefeliciteerdddddddddd met jullie zoon
geniet heerlijk van je gezinnetje en je kraamtijd

Hoera!!
Gefeliciteerd met jullie zoontje David!
Wat fijn dat de bevalling zo goed verlopen is!
Geniet ze
Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.