Bevallen van de tweede

Hoi,

Ik ga binnenkort bevallen van mijn tweede kindje, is er iemand die daar ervaring mee heeft. Is het zo dat het tweede kindje meestal eerde komt? De bevalling makkelijker gaat en sneller?

Dit zijn verhalen die ik hoor maar is het echt zo???

Hoop het wel haha.

Groetjes Spruit

Gewijzigd door - spruit op 04 Jan 2009 22:38:59

Hoi

Spannend hoor. Ik denk dat het bij iedereen weer anders is.
Bij mij kwam de eerste 3 weken te vroeg en was de bevalling een "makkie"
Bij de tweede was de bevalling zwaarder (maar dat kwam dat ze gedraaid lag) en kwam ze 1 week te laat.

Dus bij mij ging het dus anders als verwacht. maar ik hoop voor jou dat anders is hoor. Ik zou het maar gewoon op je af laten komen. je ziet wel wat er komt.

groetjes
Bianca

Het is zo verschrikkelijk verschillend, er is echt geen peil op te trekken. Het is ook maar net hoe je zelf voorbereid bent. Bij mij ging de tweede bevalling stukken vlotter dan de eerste omdat ik als voorbereiding op de 2e bevalling zwangerschapsyoga had gedaan (bij de eerste had ik zwangerschapsgym van de thuiszorg gedaan). Echt super! Kon de weeën heel goed opvangen met de ademhalingstechnieken die ik geleerd had.

Ik zou je heel graag gerust willen stellen dat het bij de tweede makkelijker gaat maar die garantie kan niemand je geven, meissie! Het kan echt alle kanten op.

Mijn schoonzus heeft een hele beroerde 1e bevalling gehad en die zag helemaal niet tegen de tweede op omdat ze dacht dat het nooit weer zo erg kon zijn. Nou zo erg was het dus wel. Dat viel haar verschrikkelijk tegen.

Ga dus gewoon uit van een pittige bevalling, dan kan het mogelijk alleen maar meevallen. Mijn eerste bevalling was erg zwaar. Ik ben bij de tweede van hetzelfde uitgegaan en daardoor viel die tweede bevalling hartstikke mee.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Jan 2009 13:20:12

Hoi hoi,

Ik snap je vraag heel goed maar ik denk niet dat iemand jou een antwoord kan geven. Iedereen praat vanuit zijn eigen ervaring en elke ervaring is totaal anders.
Bij mij was het in ieder geval wel zo dat de tweede veeeeeeeeeeeeeel makkelijker ging dan de eerste. Ik hoop dat jij er straks ook zo op terug kan kijken.

Zet hem op, nog even en jij hebt er weer een prachtig kindje bij

Miranda

Hoi,

Het is nog rustig hier. Wie weet wat je eigenlijk allemaal kan doen om de bevalling op gang te helpen. Of het echt werkt is dan nog maar de vraag.

Groetjes Spruit

Ik heb wel eens gehoord annanas eten enne veel van bil als je dat nog kunt ne zin hebt. Maar bij alle dingen moet het wel zo zijn dat het licchaam er klaar voor moet zijn. Oh ja gekruid eten moet ook helpen zeggen ze. Bij mij werkte het allemaal niet hoor

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

• geslachtsgemeenschap hebben schijnt te helpen (of je daar zin in hebt en of dat handig is met zo’n dikke buik da’s een heel ander verhaal!).
  • kinine-houdende dranken drinken (tonic, bitter-lemon)
  • zorgen dat je huis aan kant is. Zodra je nestdranggevoel weg is omdat het nestje klaar is, geven je hersenen een seintje af dat die kleine kan komen.

Er wordt ook weleens gezeg: het hart van een ananas eten (niet het vruchtvlees zelf, dat is een fabeltje. Moet echt het hart van de ananas zijn, dus zeg maar alles wat er in het gat van een ananasschijfje gezeten heeft), maar dat is ontzettend smerig. Bovendien wordt dat geadviseerd omdat dat gedeelte van de ananas kinine-houdend is. Dus hou het maar lekker bij tonic en bitter-lemon!

En verder: gewoon afwachten. Je kunt de natuur altijd proberen een handje te helpen maar of het echt werkt. Ik weet niet hoor.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Jan 2009 13:13:52

Hoi,

Ach ihet is altijd het proberen waard. haha maar ja inderdaad of het werkt is dan nog maar de vraag. Ik ben er wel klaar voor iniedergeval.

Maar het zou dan juist nog wel op zich laten wachten. Ga mijn gedachten maar ergens anders toe zetten dat werkt miss ook wel.

Groetjes Spruit

Misschien als je jezelf en je kleine maar vaak genoeg zegt dat jullie er klaar voor zijn dat het helpt. Waarom niet, als je ergens maar genoeg in gelooft kan het vanzelf gebeuren toch??

Groetjes,

Michèle

ach het moet toch vanzelf beginnen.
Weet wel dat ik het hele huis had gepoetst en daarna begon het. Tijdens mijn weeen heb ik zelfs de was nog weg gewerkt hahaha

Succes en wachten duurt lang maar als jullie hummeltje er is kunnen jullie er lekker van genieten.

groetjes Gytha

Hoi,

Het is nog rustig hier.
Gister bij de gyn geweest en alles was goed.
Dus we zien wel wanneer ze zich meld.

Groetjes Spruit

Bij mij begonnen de weeen als alles rustig om me heen was en ik voor honderd procent het gevoel had dat ik er echt helemaal klaar voor was.
Die dagen ervoor was ik me volledig aan het overgeven aan het feit dat ik bevallen moest.

Spannend hoor, die laatste momenten met je kindje in je buik.
Geniet nog maar even van je dikke buikje want voor je het weet ligt je kindje in je armen en is je bolle buikje weg.

Groetjes van Miranda

Hoi,

Nou ik wil eigenlijk wel dat die bolle buik weg is en het kindje op mijn buik ligt haha. En elke dag denk ik weer: Ik ben er klaar voor. Ach het kamertje is klaar En alles staat klaar. Maar ben toch nog wel elke dag druk met van alles en nog wat, maar ja dat blijft denk ik ook wel zo. We zien het wel. Ben vanmorgen wel wat drukker geweest, ook buiten huis. En voel me eigenlijk vrij goed. Denk zelf dus dat het nog wel even duurt. Nou jullie horen het wel.

Groetjes Spruit

Als je wilt dat het kindje in je buik blijft en je wilt alleen die dikke buik niet, dan zit er niks anders op dan dat je een dik achterwerk krijgt! Dat kind moet toch ergens blijven?!

Groetekes, Sje

das toch een kwestie van blijven zitten en flink veel snoepen en vooral niet bewegen ???

Groetjes,

Michèle

Ja, dat kan ook maar dan trappelt het veel minder!

Groetekes, Sje

Hoi,

Die dikke buik belemmerd mij nu helaas nheel erg in mijn doen en laten, kan niet veel meer doen of heb een buik als een beton blok. Maar goed nee geen dikke buik en ook geen dik achterwerk. Ze mag er van mij wel uit. Maar ja dat hebben we helaas zelf niet voor het zeggen.

Groetjes Spruit

Eh nee helaas niet spuit. Ik was op het laatst van Morgan zo groot dat ik niet meer bij het aanrecht kon en zo. Ik kon mijn eigen schoenen niet meer aan doen en noem maar op. Alleen als ze haar niet gehaald hadden met 38-4 had ze denk ik tot het einde blijven zitten, en ik was mijn buk echt zat. Niet om je te ontmoedigen hoor, maar meer van ik begrijp hoe je je voelt. Bij mij konden er mek gemak drie in zeg maar…

Groetjes,

Michèle

Weet je zeker dat er niet per ongeluk 2 achtergebleven zijn of is buik inmiddels weg?

Groetekes, Sje

Spruit, misschien beval je wel op dezelfde dag als mijn zusje, die is zondag uitgerekent en leeft ook met de gedachtte dat het elk moment kan gebeuren.