Het is zo verschrikkelijk verschillend, er is echt geen peil op te trekken. Het is ook maar net hoe je zelf voorbereid bent. Bij mij ging de tweede bevalling stukken vlotter dan de eerste omdat ik als voorbereiding op de 2e bevalling zwangerschapsyoga had gedaan (bij de eerste had ik zwangerschapsgym van de thuiszorg gedaan). Echt super! Kon de weeën heel goed opvangen met de ademhalingstechnieken die ik geleerd had.
Ik zou je heel graag gerust willen stellen dat het bij de tweede makkelijker gaat maar die garantie kan niemand je geven, meissie! Het kan echt alle kanten op.
Mijn schoonzus heeft een hele beroerde 1e bevalling gehad en die zag helemaal niet tegen de tweede op omdat ze dacht dat het nooit weer zo erg kon zijn. Nou zo erg was het dus wel. Dat viel haar verschrikkelijk tegen.
Ga dus gewoon uit van een pittige bevalling, dan kan het mogelijk alleen maar meevallen. Mijn eerste bevalling was erg zwaar. Ik ben bij de tweede van hetzelfde uitgegaan en daardoor viel die tweede bevalling hartstikke mee.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 05 Jan 2009 13:20:12