Beter slapen overdag op fles i.p.v. BV

Hallo!

Ik ben Rianne en nieuw hier op het forum. Ik ben moeder van twee hele mooie dochters, 1 van bijna 4 en 1 van 9 weken.

Ik geef volledig BV, maar mijn dochter van 9 weken moet altijd heel erg huilen als ik haar op bed leg. Ik volg een vast ritme met regelmaat en bij de eerste tekenen van slaap leg ik haar in bed, maar ze moet dat steeds harder huilen. Ik blijf bij haar bedje zitten, neurie liedjes voor haar en wrijf zacht over haar hoofdje, maar niets helpt en het wordt steevast krijsen.

Als ze dan eindelijk slaapt (duurt soms wel een half uur en ik heb ook nog een peuter in huis…) dan wordt ze altijd na 50 minuten weer wakker.

's Nachts gaat het wel erg goed als ze eenmaal slaapt.

Nu vraag ik me af, zou het helpen om over te stappen op flesvoeding, dat ze dan beter slaapt overdag??

Groetjes Trinity

Lijkt mij dat dat alleen werkt als je denkt dat ze niet genoeg binnen krijgt

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik ben het met Michelle eens. Het hoeft niet aan de bv te liggen. Ze is tenslotte ook nog maar 9 weken, ze kan het ook gewoon heel goed moeilijk hebben met alleen slapen na zolang bij jou in de buik te hebben gezeten. En dat slapen van 50 minuten is hier ook heel lang zo geweest. Het schijnt dat de slaapcyclus bij die kleintjes ongeveer 45 minuten duurt en ze dan weer wakker worden, dus dat klopt dan wel aardig.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik zou je dat ten zeerste afraden, want dan is 't snel afgelopen met je borstvoeding, en ik weet niet of dat is wat je wilt.
Ik weet wel dat er op www.borstvoedingsforum.nl heel veel mama’s met bergen ervaring zitten. Zij kunnen je vast vertellen wat normaal is en hoe je iets kan aan pakken.
Met 9 weken is het naar mijn idee heel normaal om alleen nog maar bij mama te willen zijn. Mama geeft immers geborgenheid. Net zoals dat het volkomen normaal is om dan 12x per dag te voeden (moet er persoonlijk niet aan denken, maar zo is 't nou eenmaal).
En op www.borstvoeding.com staan ook heel veel tips en adviezen!

Gooi niet zomaar het bijltje erbij neer hoor, als je echt volledig bv wilt blijven geven . Ik heb 't helaas nooit gekund.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Nou ik heb zelf drie maanden bv gegeven en nooit 12 x gevoed hoor ( gelukkig ) Ik voedde max 8 keer per etmaal. En dat werd al snel 6-7 keer.
Maar goed, toen ik overstapte naar fv sliep Minke ook nog vaak hazeslaapjes. ( en 's nachts al prima) dus ik heb dezelfde ervaring als Mriek, ook hier werden naarmate Minke wat ouder werd de slaapjes overdag langer en regelmatiger. Ik denk niet dat het aan de bv ligt ( want dan zou ze er 's nachts ook wakker van worden denk ik)

Succes en ik zou idd een lactatiedeskundige raadplegen als je onzeker blijft hierover.
Succes!

Lilypie
Lilypie

mijn dochter van 13 weken (Lara) doet hetzelfde: kort slapen en dan bedoel ik ongeveer een uur. In dat uur slaapt ze heel diep en wordt echt niet wakker van bijvoorbeeld haar zus die een driftbui heeft…
Ik geef ook volledige borstvoeding en als ik zie wat ze aankomt dan weet ik zeker dat ze voldoende voeding binnen krijgt. Als je dit weet in jou geval zou ik zeker (nog) niet stoppen met bv.
Ik vind het inderdoad ook super lastig om Lara op bed te leggen en in bed te houden en zou ook graag willen dat ze wat langer zou slapen… heb me er maar bij neergelegd.
Slaapt je jongste 's nachts wel goed? Da’s bij mij een gelukkie: Lara slaapt al vanaf 6 weken minimaal 7 uur per nacht, dus daar haalt ze voor m ijn gevoel wel veel rust uit.
Succes,
Sacha

Hoi,

Je kindje moet ook wennen aan het in slaap vallen. Onze zoon heeft hetzelfde gehad als jullie dochter, maar gewoon vol blijven houden. Hij ging na een paar weken echt vanzelf slapen! Ik denk eerlijk gezegd niet dat overstappen verbetering geeft, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Je zou misschien is een borstvoeding kunnen vervangen een paar dagen om te kijken wat het resultaat is. Stop niet te snel met borstvoeding, misschien krijg je spijt, vooral als het goed liep. Mijn zoon wou na 3 maand zelf niet meer, maar ik merk dat ik dit soms nog steeds verdrietig vind. Ik had zo graag langer borstvoeding gegeven, nou ja, misschien wil het evt. tweede kindje wel langer van mama’s melk genieten.

Succes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker