Betalen oppas

HAllo,

Wie heeft er een idee wat “normaal” is om een oppas te betalen per uur?
Spreek je een vast bedrag per avond af of per uur en verschild dat voor en na 24.00? Is het weekend anders dan door de week?

Hoeveel betalen jullie voor oppas?

Groetjes

Hoi,

ik ging vroeger wel eens babysitten en kreeg 25 euro omdat ik bleef slapen en ik was daar heel blij mee
Nog blijer was ik bij een ander gezin waar ik 2 keer per week 2 uurtjes ging: die mevrouw had gehoord dat 200 belgische frank (5 euro) de vergoeding was bij de Gezinsbond, dus verdubbelde zij dat… 10 euro per uur, 20 euro per avond, dat twee keer per week, those were the days Spijtig genoeg voor mij was er iets daarna een tweede kindje op komst en is de moeder gestopt met werken.
Maar nu even serieus, op de site van de gezinsbond www.gezinsbond.be staat dat je ongeveer moet rekenen op 3 euro per uur overdag en na 24u en 2,5 's avonds, plus een surplus van 7,5 voor een overnachting. Meer info vind je op www.gezinsbond.be

Iemand anders ervaringen? onze mogelijke oppas vind 3 euro te weinig.
Wil zelf eigenlijk niet veel meer betalen.

Wat vinden jullie?

hallo
is het misschien een idee om een vast bedrag
af te spreken???
ongeacht hoe lang je weg blijft
anders zit je ook zo op een ei als je weg bent
oh ff opschieten anders zijn we weer zoveel euro meer kwijt hi hi
ik zeg maar wat hoor
het is al super moeilijk een oppas (goeie) te krijgen
ik ben altijd blij met oma maar goed die worden er ook niet jonger op
misschien is het een idee
groetjes

Hoi,

Ik heb met mijn oppas afgesproken om 3 euro per uur te betalen.
Dat vind ik echt niet te weinig, hoor!
Dat is wel per kind.

Als je je kind naar een kinderdagverblijf stuurt ben je ongeveer hetzelfde kwijt.
Je betaald wel meer, maar je krijgt nog een gedeelte terug van je werk en de belasting. Dan kom je op hetzelfde uit!

Voor oppas in de avond vind ik dat hetzelfde.

hoi
ik was van de week bij iemand en die
betaalde haar oppas 2,50 per uur
en dat meisje was er ook en die zei
ik hoef er niks haast voor te doen beetje tv kijken en
huiswerk maken
(ligt er ook aan hoe oud je kinderen zijn natuurlijk)
het is natuurlijk makkelijk verdient
groetjes

hallo

ik zou het niet weten ik heb alleen maar opa en oma voor te oppasssen en die willen nooit iets hahahaha
af en toe een boeketje bloemen of eens mee uit eten nemen vinden ze wel leuk
groetjes

anouk nelissen

hey!
ik pas ook vaak op en kom op een gemiddelde van 5 euro per uur. Het komt wel vaak voor dat ik er ook bij kook en alles opruim. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe oud de oppas is. Ik ben nu 18 maar ik begon al met oppassen rond een jaar of 13. Toen was ik al tevreden met 3 euro per uur maar nu vind ik het erg weinig…
Groetjes Quirina

hallo.

Wij betalen onze oppas per uur. En dat is een bedrag 3,50 euro.
Het is een extra zakcentje voor haar en het moet niet te gek worden dat ze zeggen dat het te weinig is.

groetjes kirsten

groetjes kirsten en myron

Zelf heb ik nog geen oppas voor mijn kindje. Hebben we gelukkig ook nog niet nodig. Maar zelf ben ik twee jaar geleden nog wel oppas geweest. Bij mij was het dat ik voor twee kinderen (meestal is het aantal kinderen ook een punt voor de hoogte van de vergoeding) €6,= per uur overdag was dat. Na 24:00 uur heb ik nog nooit oppaswerk gedaan, maar ik vindt dat daar ook een leeftijd aan verbonden zit.

Succes met alles. Groetjes Patricia.

Mijn schoonzus heeft een tijdje opgepast en die betaalde ik 20 euro per dag per kind, dan kon ik hem om 6.30 uur brengen en om 4 uur ophalen.Het kdv is 5,70 euro per uur.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris