Ja ik vind het heerlijk die nachtdiensten!! Lekker rustig, en de tijd voor clienten nemen als ze bellen. Overdag is het toch vaak even snel helpen en dan hup naar de volgende. Nu kun je de tijd nemen, en ik merk toch dat ze dit prettig vinden!!
Ik verdien zeker meer dan eerder. Het is echt een leuke extra in de maand!!
UIteindelijk is het wel 7 nachten op, 14 nachten af, maar ik merk aan mijzelf dat ik geen tot weinig moeite heb met het omschakelen van het dag/nacht ritme. Het ging mij bijzonder gemakkelijk af, wat ik niet ahd verwacht als ik eelijk ben. Dit is mijn laatste nacht (ik ga zo naar mijn werk) en dan ben ik voorlopig weer even vrij!! Echt heerlijk voor Bo ook, want ik ben gewoon veel meer thuis voor hem! Dat is toch wel 1 van de belangrijkste drijfveren waarom ik die omschakeling heb gemaakt. Ik had wel een klein contract (21,6 uur per week) maar in de praktijk (door korte diensten) werkte ik vaak 4 dagen in de week. Dus 4 dagen opvang voor Bo nodig, en nu is het eigenlijk met 6 a 7 dagen opvang in de maand genoeg!!!
Is toch een behoorlijk verschil!!
Een boek moet ik niet gaan lezen in de nacht, want ik wordt altijd heel slaperig van boeken, heel soezelig, en val dan zo in slaap!!
Bij dvd’s heb ik dat niet, dus ben nu de serie 24 aan het kijken, en voor vannacht heb i de dvd de gelukkige huisvrouw mee genomen.
Moet zeggen dat dt wel wennen is voor mij hoor. Ik ben gewend om constant in de weer tezijn, en even zitten, daar deed ik niet aan want het in de baas zijn tijd!! En nu kan het niet anders soms, gisteren had ik om 615 pas mijn eerste bel weer waar ik niet eens op hoefde te lopen!! Die kwam pas om 645!! En om 730 moch ik weer naar huis!!
Voel mij dus wel schuldig hoor, als ik daar dvd’s kijk. Maar goed, ik ga om het uur een ronde lopen, kijken hoe het met de clienten gaat, en af en toe even met collegas van andere stichtingen die daar zitten een praatje maken.
En zo vliegt de tijd wel voorbij. Ik heb bij de afdeling waar ik overdag ook werkte al gezegd, laat de waskarren enzo maar staan, die pak ik in de nacht wel uit. Medicatie kast opnieuw ingericht en maandrapportages wil ik ook gaan doen in de nacht voor alle clienten. Puur omdat ik de tijd er voor heb. Mits de computer daar is een keer mee werkt!!! Komt omdat de telefoon lijn nog niet up to date is daar!! Op die manier kom ik de nacht wel door!!
liefs woezel