Beschermlaagje tafel


#1

Ik heb een hartstikke leuk tafeltje gekocht voor mijn oudste.
Hij knutselt er op los, dus nu zn eigen plekje om dat te doen.
Binnen mum van tijd zit zo’n tafeltje natuurlijk onder de viltstift/verf/enz.

Er is iets te koop bij doehetzelf-winkels, zo’n beschermlaagje dat je erop verft of zo. Doek erover en schoon is je tafel.
ik bedoel dat niet zo’n zeiltje of zo hoor, echt een laklaagje of zo.

Iemand een idee wat ik bedoel?


#2

Geen idee, maar ik zou gewoon in de bouwmarkt informeren als ik jou was. Dan weet je snel genoeg wat je moet hebben.

Groetekes, Sje


#3

Je hebt ook doorzichtige zeiltjes, vastklemmen met tafelklemmetjes en klaaaaaaar. Of je moet echt geen zeiltje willen. Ik denk niet dat er een lakje is wat ook tegen viltstiften ed kan, hahaha behlve als het lakje zwart is. Maar dan zul je gauw genoeg met krasjes zitten.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#4

Nee, wil echt geen zeiltje, al is wat je noemt wel ideaal.
Dat laagje bestaat wel, mijn moeder heeft het er toen door haar vriend op laten smeren, maar die is overleden in december… dus vragen lukt niet meer. Mijn moeder heeft zelf ook geen idee wat het was.
Idd even naar bouwmarkt gaan.


#5

Ik denk dat je glitsa bedoeld. Hebben wij hier ook op de tafels. Verf veeg je er idd zo af(tenminste van die plakkatverf wel). Viltstift gaat op zich wel maar dan moet je wel van die uitwasbare hebben en het meteen na het kleuren afvegen anders trekt dat er alsnog snel in. Deze lak is er in matte en glanzende uitvoering.

Groetjes Ramona


#6

Wij hebben hier vooral blankhouten tafels (en kasten).
Als daar teveel viltstift/… krassen en vlekken op zitten,
dan haal ik de schuurmachine er wel eens over,
opnieuw in de lak en klaar weer.

M.


#7

Ik doe gewoon altijd als ze willen knutselen een plastic tafelkleed op tafel. Mogen ze kliederen wat ze willen en eens in de zoveel tijd koop ik heel goedkoop bij de Zeeman ofzo een nieuw plastic tafelkleed.

Groetekes, Sje