Berichtje voor Michele ivm de geitenmelk

Jij zei laatst iets over die geitenmelk enzo ivm zn twijfelachtige KMA

hier heb wat opgezocht:
Is geitenmelk geschikt als vervanger voor melk als je een koemelkallergie hebt?

Koemelk is een belangrijke bron van calcium en vitamine B2. Om een tekort aan deze onmisbare voedingsstoffen te vermijden, is het belangrijk om koemelk door andere voedingsmiddelen met de zelfde voedingswaarde te vervangen.

Veel mensen denken dat geitenmelk een goed alternatief kan zijn voor voor koemelk bij een koemelkallergie. Dit is echter niet het geval. De eiwitten in geitenmelk vertonen veel overeenkomsten met de eiwitten in koemelk waarop kinderen met een koemelkallergie reageren. Na gebruik van geitenmelk kan het lichaam de eiwitten uit geitenmelk herkennen als koemelkeiwitten waardoor een allergische reactie kan optreden.
Ook heeft geitenmelk niet de zelfde samenstelling als koemelk. Geitenmelk bevat bijvoorbeeld minder foliumzuur.
Melk uit andere bronnen zoals amandelmelk, granenmelk en havermelk zijn wat voedingswaarde betreft niet volwaardig.

Kinderen jonger dan dan 1 jaar kunnen gebruik maken van een zuigelingen voeding op basis van een eiwithydrolysaat (hypo-allergene voeding).

Bron: Overgevoeligheden, Nummer 2, 2002 ; vraag aan Voedingscentrum informatielijn.

dus… nu weet ik het niet meer
wat ik dus het beste kan doe ivm yoghurt en dadelijk als ie 1 is slagroomtaart
als je nog iets te binnen schiet hoor ik het graag

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoe merk je dat je kindje KMA heeft?
Eliza is er nooit opgetest, mijn vriend en ik hebben het niet maar mijn moeder en zusje wel, mijn zusje is nu 11 en is er al 6 jaar ofso overheen gegroeit…

xx.

Waarschijnlijk gaat dat om grote hoeveelheden inge. Je geeft aangaande de youghurt maar een klein beetje. De rest is nog opvolgmelk natuurlijk. Maar je hebt ook kamelen en schapenmelk. Overleg het anders even met de ka. Ik heb het al vaker gezegd Internet is een mooi fenomeen om wijzer te worden, maar ook om ongerust te worden.

Ik weet van Mervin dat juist veel kindjes en volwassenen Geiten-, Schapen- en kamelen melk drinken met kma. Dus misschien geld hierbij ook pas vanaf 1 jaar, dan moet rico nog 3 maanden geduld hebben, maar misschien zegt de ka dat het goed is. Er zijn dus 3 opties al hebben de kamelenmelk niet overal.

Groetjes,

Michèle