Berg

hoi hoi

heeft iemand enig idee hoe lang een baby nog berg op zijn/haar hoofd kan hebben. mijn dochter is nu bijna 1 maar ze heeft nog steeds schilfers op haar hoofd.
ik doe daar eigenlijk nooit wat aan, maar ik vraag me gewoon af of dat wel normaal is.

groetjes angela

Dit kwam ik tegen op het internet: Berg komt bijzonder veel voor en alle baby’s kunnen het krijgen. Meestal verdwijnt het binnen 6 maanden na de geboorte, maar soms duurt het veel langer, soms wel enkele jaren voordat alle schilfering verdwenen is. Ook volwassenen kunnen een op berg lijkende schilfering op het behaarde hoofd ontwikkelen.

Het is dus niet erg dat ze nog berg heeft. Als je het niet vertrouwd, kun je het even voorleggen bij je huisarts of bij het cb.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi,

Je kan hierboven bij zoek kijken en Berg intoetsen.
Daar staan ook veel toppics over.
Misschien vindt je daar wat info.

Groetjes heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week

lieke heeft ook af en toe berg.
ik smeer het in met olie en dan kun je het er zo afhalen met een kammetje of kartonnetje. werkt prima. Ik haal het dus wel weg want als ik dat niet doe heb ik het iedee dat het erger wordt.

Mijn zusje had vroeger ook veel last van berg volgens mij tot haar 2de jaar. maar ging vanzelf over.
Weet niet wat voor shampo je gebruikt maar van zwitzal schampo wordt het erger.

succes gr gytha

Ga in elk geval niet die speciale pads van Zwitsal gebruiken want die doen meer kwaad dan goed. Te chemisch spul. Gewone babyolie is een prima alternatief.

Heb ook weleens van iemand gehoord wiens kindje het juist erger kreeg door de haarlotion.

Overigens zijn er ook nog zat peuters en kleuters met berg alleen daarbij valt het minder op omdat die meer haar hebben. Onze jongste (wordt volgende week 3 jaar) had het een half jaar geleden ook nog een beetje.

Groetekes, Sje

ik heb idd ooit bij fie een keer die zwitsal pads gekocht… klere duur spul en het werd alleen maar erger…
bij lex doe ik er niets aan.
wat je wel kan doen is babyolie erin smeren voor de nacht, en dan de volgende ochtend met een ansichtkaartje voorzichtig schrapen…maar da’s mij altijd te veel werk en gesmeer… en gebruik nooit shampoo of haarlotion als ze nog weinig tot geen haartjes hebben dat verergerd de boel ook

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

quote:
Je kan hierboven bij zoek kijken en Berg intoetsen. Daar staan ook veel toppics over. Misschien vindt je daar wat info.

Ja die zoek funtie is een super goed idee van Kimmetje
En het kan je zo goed helpen om info te vinden

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Plante system erop smeren hielp ook goed bij ecceem. Bij reformzaak verkrijgbaar. Mijn dochter is er nu al twee weken vanaf
groetjes chantal

chantal

Hallo Angela,

bij de Etos kan je van hun eigen merk bergpads kopen het is echt ideaal spul!

Mag ik vragen of je zwitsal haarlotion gebruikt?

Ik merkte bij Vince dat hij daar hele erge berg van kreeg.
Nu gebruik ik zwitsal haargel ( ruikt ook erg lekker) en daar heeft hij geen last van. Waarscheinlijk omdatje dat niet op zijn hoofdhuid smeert.

Knuffies,

Van ons

hoi hoi

ik gebruikte idd zwitsal haarlotion. nu ik dat van de kruidvat gebruik gaat het wel wat beter. ik merk dat het erger wordt wanneer ik haar haar was met zwitsal. ik zit te denken om op andere shampoo en wasspul over te stappen.

iemand ideeen?

groetjes angela

Ja, ik heb ideeën: helemaal geen shampoo en ander haarwasspul gebruiken.

Groetekes, Sje

klopt! Luca kreeg ook meer berg door shampoo en lotion. En als je wel shampoo gebruikt, want het is natuurlijk wel lekker, dan goed uitspoelen met schoon water! Niet uit het bad halen dus want daar zit zeepresten in, en daar krijg je dus berg van.

thije heeft helemaal geen berg… die gaat bijna nooit in bad… is weer het andere uiterste! hahahahaha, geen berg, maar een vies kindje, aaah zielig hahaha

Bijna nooit in bad?

Groetekes, Sje

nee lex gaat ook nooit meer in bad… vies he

tja

erg

vies

super

vies

eigenlijk

als

ik

er

over

na

denk

getsie

nooit

in

bad

alleen

maar

onder

de

douche

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hoi,

Anne gaat om de 2 a 3 dagen in bad en ze vindt het geweldig!
Eerst lekker liggen in het warme water en op het laatst nog even zitten
en spetteren met de handjes in het water.
Mamma lekker nat maken!
Ik denk dat Kim bedoelt dat ze metThije onder de douche gaat.
Kan natuurlijk ook.
Ik heb dat destijds een keer met Elke gedaan toen die nog baby was en
ze floepte bijna uit mijn armen.
Nu neem ik haar wel vaak mee onder de douche, vindt ze echt geweldig
en het gaat een stuk sneller.
Elke kan nl. wel een uur in bad spelen!

Groetjes Heleen.

Ah oké, douche wel. Het stond er alsof die kleine man nooit gewassen wordt.

Groetekes, Sje

Lieke gaat ook om de dag in bad of douche, maar de haartjes was ik 2 x per week.
Met kruitvat shampo en geen berg. met zwitsal producten hebben we dat wel.
Behalve de haargel de lotion ook.

groetjes Gytha

hahahaha nou dames… ik ga ook niet douchen met thije… maar het mannetje is wel schoon hoor. Ik bedoelde eigenlijk dat luca als baby bijna elke dag in bad ging, en daardoor meer met shampoo ed in aanraking kwam. Thije gaat denk ik 2 a 3 keer per week in bad, samen met luca. Twee kinderen in bad doen is gewoon meer werk dan 1 kind! En ik gebruik dus geen shampoo voor in zn haar, heel soms als hij heeft gespuugd, dan wel. Verder wassen we de knul wel goed hoor, dus de kinderbescherming hoeft nog niet gebeld te worden!