Berg?

Mijn dochtertje van 19 maanden heeft ineens last van Berg, onder haar haartjes. Niet heel erg, maar wel duidelijke schilfers…

Moet ik hier nu iets aan doen (met olie) of kan ik het ook gewoon zo laten en gaat het dan vanzelf over? Het is niet zichtbaar, en ze heeft er geen last van, dus het liefste doe ik er niets aan. Maar gaat zoiets eigenlijk wel vanzelf over??

Ik was overigens haar haren maar een of tweemaal per week met babyshampoo (wel zwitsal…), en verder niet.

Kijk voor leuke kraamkadootjes

ik zou het hoofdje in smeren met babyolie.
en dan kun je het er zo afschrapen.
en een olie badje gebruiken.

werkte hier goed is er sinds een week van af.

groetjes gytha

ja idd op het kinderdagverblijf waar ik werkte deden we het ook af schrapen met een kartonnetje.

[/url]

hoi hoi…

toen ons zoontje 12 maanden was waren we bij de kapper en die zei dat je berg weg krijgt met olie. 2dagen laten zitten en er dan af halen met een hele fijne kam .En dat je dat beter niet kunt laten zitten omdat anders de haartjes die er onder zitten niet kunnen groeien.Of dat waar is weet ik ook niet maar ik heb de berg eraf gekregen met de olie en na 2 dagen was hij overal vanaf.

Groeten Moemel…

Die antibergpads worden doorgaans streng afgeraden omdat er allerlei chemisch spul in zit. Gewone simpele babyolie heeft hetzelfde effect en is veel vriendelijker voor het hoofdhuidje.

Ik smeerde altijd 's avonds ruim in met olie en dan de volgende dag in het badje kon ik het er zo afschrapen.

Overigens wordt het gebruik van shampoo en haarlotion afgeraden bij berg.

Mijn jongste dochtertje heeft ook nog ietsje van die schilfertjes. Laatst met de kapster over gehad. Tot het vierde jaar komt dat blijkbaar nog best vaak voor bij kinderen. En het advies van de kapster was: niks doen, gaat vanzelf een keer weg.

Groetekes, Sje

dit advies kreeg ik ook van de kapper sje
toen ik laatst met mijn dochtertje daar was en die word er bijna vijf en heeft het nog steeds een beetje