Berg weghalen, haar ook?

hoi,

Lenna heeft al een paar weken last van berg. Nu is het grootste gedeelte weg, door steeds babyolie erin te doen voor het haartjes wassen. Ze heeft sinds haar geboorte een flinke bos donker haar, al wordt het nu wel iets minder. Maar nu heeft ze alleen boven op haar hoofd nog flink wat korsten, geel/groen. Ik kan ze er gemakkelijk afhalen, ze zitten best los. Maar als ik dat doe, is ze bovenop haar hoofdje kaal! Dat is natuurlijk een vreemd gezicht, bovenop kaal en de rest best veel haar. Maar binnenkort zullen de korstjes, en dus ook het haar er wel afvallen. Wat zouden jullie doen, er af halen zodat ze van haar berg af is, of gewoon laten zitten?

Groetjes Elly

Tja, dat is lastig. Het komt denk ik toch aan op wat jij zelf ‘lelijker’ vindt: geen haar of berg. Ik zou het denk ik niet doen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wordt ze echt kaal als je het doet?
Seth had namelijk ook erge berg, maar dat kon ik er zo afhalen zonder dat zijn haar er schade van ondervond.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ook Dylano’s haar bleef zitten hoor. Het lijkt misschien of het aan het berg zit maar is meestal niet. Ik zou wachten tot het loskomt intussen gewoon doorgaan met de olie en denk dat je dan zult zien dat de haren blijven zitten. Anders doe je hem nog pijn ook je moet is bij je eigen een haar uit je hoofd trekken

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Haha, inderdaad!

Nee maar ik heb een stukje geprobeerd vanmorgen na het badje, het gaat er echt supermakkelijk af. Alleen toen had ze een heel kaal plek. Al dr haar bovenop dr hoofd zit vast aan die korsten. Ja ik vind met haar mooier natuurlijk… anders is het net een oud mannetje met alleen aan de zijkanten haar… heb ook geen idee hoe lang het duurt voordat er weer haar teruggroeit… lastig hoor.

Groetjes Elly

Wat apart zeg dat haar haar ook loslaat, mmm k zou niet weten wat ik zou doen. Ik vind het allebei niet leuk…
Heb vorige week bij dwergje AL zijn berg verwijderd en zijn haar zit er nog.
Maar goed t groeit wel weer aan dan toch…
even CB bellen?

Ja het meeste berg is ook gewoon weg, maar ze heeft grote korsten met haar erop. Het zijn net schubben van een vis… het ziet er niet uit eigenlijk. Helemaal groen/geel van kleur. Ik laat het voor nu even zitten. Volgende week moet ik toch naar het CB, kijken wat ze ervan zeggen.

Iris heeft dat ook gehad! Wij hebben het er af gehaald. Gevolg: een kaal meisje (alleen bovenop) maar inmiddels (maand later) zit er al weer behoorlijk wat haar. Het zag er inderdaad een beetje raar uit, bovenop geen haar en achter op haar hoofdje een kale plek… maar 't is weer goed gekomen!!!

OOww gelukkig heeft jouw dochter snel weer wat haar gekregen! Binnen een maand is toch nog wel ‘te doen’, zal wel een vreemd gezicht zijn geweest! En inderaad, Lenna heeft ook een kaal plekje op haar achterhoofd.

hoi,

jayden heeft ook hele erge berg gehad… zijn haar viel tegelijke tijd ook uit. ik denk eigenlijk dat die haren die loslaten wanneer je het berg eraf haalt, al losse haren waren die toevallig nog vast zaten aan de berg?? maar dat weet ik niet zeker hoor… kom ik nu ineens op… hihi… op een gegeven moment had hij zo’n raar kapsel… hij leek bassie wel! ik heb er een kort koppie van gemaakt, zodat alles een beetje gelijk kon gaan groeien… hij krijgt nu weer prachtige krullen maar het zal bij een meisje wel lastiger zijn, want bij jayden deed ik met haarlotion een beetje stekeltjes maken.

groetjes

pris

Ik zou ook zeggen: haar kort knippen!
Maakt het weghalen van de berg ook een stukje makkelijker.

En ja: haar haar groeit minstens net zo snel aan als bij jezelf.

M.

Tygo heeft dit ook idd, ik heb alles eraf gehaald dus nu is de boven kant wel dunner, maar zoals iemand hier al zei. Het haar zou er sowiezo wel afvallen, maar blijft nu aan de berg vast plakken, ik zeg gewoon weghalen het groeit wel weer aan. Tygo heeft ook een enorme kale plek op zijn achter hoofd van het liggen. De rest is super lang, van het weekend ga ik hem gewoon kort knippen, das handig als je zelf kapster bent

he MamaS, als je zelf kapster bent is het handig ja! Als ik erin ga knippen weet ik nog zo net niet of dat een succes wordt haha.
Ik heb het gisterenavond eraf gehaald, het zat zo los! Ze heeft gelukkig nog wel wat haar bovenop, het valt mee. En de rest groeit wel weer aan. Het staat wel grappig, net een klein aapje… hihi maar ben blij dat ze van dat berg af is!

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Elly